Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån ønskes

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en potentiel låntager selv vælger at stå i RKI for en parkeringsbøde, så ville jeg nødigt tænke på hvordan man kunne få penge retur for et ydet lån fra låntager.

Nogle gange kan prisen være meget høj for at holde på sin ret, og i dette tilfælde nok for høj.

Køb ren argan olie her

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:22

Hvis en potentiel låntager selv vælger at stå i RKI for en parkeringsbøde, så ville jeg nødigt tænke på hvordan man kunne få penge retur for et ydet lån fra låntager.

Nogle gange kan prisen være meget høj for at holde på sin ret, og i dette tilfælde nok for høj.

Hej.
jeg er helt uenig.
hvis vi alle betalte P-selskaberne for at slippe for RKI så bliver det alt for nemt for P-selskaberne. Og de er frække nok endda. Har selv prøvet at være uberettiget i kløerne på dem!
Mig bekendt, er der ingen problemer i at få kredit hos bankerne på grund af en uberettiget registrering for en P-bøde. Bankfolk er også fornuftige mennesker og ser i sådanne tilfælde bort herfra, men har du "ridser i lakken" i forvejen forbedrer det naturligvis ikke din situation og kan være udslagsgivende.
Men jeg ville aldrig selv bare betale ved kasse 1.
de bedste hilsener
Anders Mikkelsen
Nr1
Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:29

Anders Mikkelsen, Nr1:
jeg er helt uenig.

Du skal se tingene i kontekst, og det burde du også som rådgiver. At vælge at være RKI registreret for en bøde der kunne været klaret indledningsvis for under 1.000 og dermed forsætteligt forværre sine muligheder for kredit fremadrettet, så tænker jeg skam mit omkring kvaliteten af rådgivningen.

Jeg ville iøvrigt gerne se den bank der giver kreditmuligheder til en RKI registreret, når man er vidende om at han afdrager så meget som han gør. Hvis ikke det sætter spørgsmålstegn i gang, så ved jeg ikke hvad der gør.

Men hey, så skaf du ham en långiver Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:30

Kan du ikke tag et familielån....Det vil nok være den bedste løsning..//Hvis nogen vil låne dig penge, selvfølig Big Smile

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:30

Lagersalg123....Et lån er en aftale og de overholdes med underskrift gældende. Hvis vi bare betaler ved kasse 1 til parkeringsselskaber,, som udsteder bøder uden beviser...og ovenikøbet uden man har været i den by,.....jamen skal vi alle så ikke bare registrerer os ved at underskrive en PBS blanket til Carpart...så de bare kan trække lidt hist og her???

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:33

Anders Mikkelsen, Nr1:
hvis vi alle betalte P-selskaberne for at slippe for RKI så bliver det alt for nemt for P-selskaberne. Og de er frække nok endda. Har selv prøvet at være uberettiget i kløerne på dem!

Det er meget muligt..... Men trådstarter må jo gøre op med sig selv, om han vil kæmpe den kamp af solidaritet for alle andre billister... eller om han vil sluge en kamel og stille sig selv rigtigt meget bedre i forhold til at forbedre sin privatøkonomi..... Personligt ved jeg godt hvad jeg ville vælge og jeg kan ikke forestille mig der ville være mange, der ville klandre ham for at få orden på sit eget liv inden han begynder at kæmpe principielle kampe mod p-firmaerne ;)

Fakta er at en RKI-registrering stiller dig uendeligt meget ringere, hvis du er ude i et ærinde som det trådstarter er ude i.... Så at råde ham til at have fine fornemmelser og stå på principperne, synes jeg ærligt talt er en dybt forkastelig måde at rådgive på...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:53

Henrik Genkel:

Lagersalg123....Et lån er en aftale og de overholdes med underskrift gældende. Hvis vi bare betaler ved kasse 1 til parkeringsselskaber,, som udsteder bøder uden beviser...og ovenikøbet uden man har været i den by,.....jamen skal vi alle så ikke bare registrerer os ved at underskrive en PBS blanket til Carpart...så de bare kan trække lidt hist og her???

Hej Henrik

Det er ikke det jeg skriver. Jeg skriver set i kontekst, så er det ikke for mig at se en korrekt indstilling at have, og endnu værre en kedelig opbakning fra en økonomisk rådgiver.

Men kan da ikke være mere enig med dig generelt, men prisen i netop dit tilfælde kan være for høj, det er alene det jeg forholder mig til Smile

Køb ren argan olie her

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fakta er at en RKI-registrering stiller dig uendeligt meget ringere, hvis du er ude i et ærinde som det trådstarter er ude i.... Så at råde ham til at have fine fornemmelser og stå på principperne, synes jeg ærligt talt er en dybt forkastelig måde at rådgive på...

hej Fama.

Stop lige.

Jeg har overhovedet ikke rådgivet i denne sag. Jeg har deltaget i den pricipielle debat om det var nemt eller ej at blive slettet hos RKI.

Jeg ved godt hvad jeg ville rådgive ham til i hans situation, og der er jeg enig med dig.

Men personligt ville jeg ikke betale ved kasse 1, men jeg har også en bank der ville skrige af grin hvis jeg blev registreret i RKI for en P-bøde.

Og jeg vil håbe at andre i samme situation vil tage kampen op med P-selskaberne.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 13:34

Hej Lagersalg.

Takfor de pæne ord, især når jeg slet ikke har rådgivet. Synes at det er underligt at jeg lige pludselig skal klandres for rådgivning jeg ikke har givet. Men kan forstå at fremover skal man skære alting ud i pap ... [Slettet af moderator]

jeg deltog kun i debatten omkring registrering hos RKI og P-selskaber.

Jeg mener ikke at have rådet trådstarter til at gøre hverken det ene eller det andet!!!!

men som skrevet tidligere, så ville jeg da aldrig råde trådstarter til at stå på sin ret, for det kan være alt for dyrt.

nu håber jeg det er skåret ud i pap, for alle.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:34

Først og fremmest kan jeg ikke helt se hvad den her RKI diskussion går ud på?

Kreditor skal have et grundlag at indberette en debitor til RKI.

Grundlaget kan være meget simpel nemlig at debitor forholder sig passiv i forhold til et krav.

Hvis debitor gør indsigelse ja så skal der være et retsgrundlag i form af en dom.

Er der en indsigelse fra debitor ja så må RKI ikke registrere debitor.

Betaler debitor sin gæld ja så slettes debitor af registeret.

Under alle omstændigheder slettes forholdet efter 5 år uanset om gælden er betalt eller ej.

Kreditor kan så tage møllen igen hvis de ønsker dette.

De kunder og det er meget meget få, vi sender til RKI har alle vedkendt sig gælden på den en eller anden måde.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)