Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny idé - Hjælp til at gøre det til virkelighed. :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg hedder Mischa, jeg er snart 17 år gammel og jeg bruger alt den tid jeg kan på hunde.

Mine egne og andres. Når jeg en dag har sparet op, skal jeg uddannes til hundeinstruktør og hundeadfærdsbehandler.

Men nu har jeg så fået endnu en idé.... Jeg vil gerne starte en webshop med hundearktikler,

evt andre dyrearktikler.

Men jeg ved endnu ikke så meget om det.

Er det overhoved muligt for mig??

Hjælp mig gerne, skriv evt mail til

michellemischa@jubii.dk

Mange hilsner

Mischa!

Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:03

MichelleMischa:
Når jeg en dag har sparet op, skal jeg uddannes til hundeinstruktør og hundeadfærdsbehandler.

Held og lykke med fremtiden!

MichelleMischa:
Er det overhoved muligt for mig??

Ja da - Hvad er problemet?

Brug lidt tid her på Amino og læs om diverse emner om webshops, og når du har fundet lidt ud af det, så start en ny tråd med nogle mere konkrete spørgsmål :-)

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 20:06

Hej Mischa,

Selvfølgelig er det muligt! - Der er måske nogle juridiske ting som lige skal ordenes, men som jeg er informeret kan de første ca. 30.000 kr. køres over dit frikort.

Men, der er en lang række ting du skal undersøge inden du går videre med idéen.

Du kan bl.a. ikke forvente at du ''bare'' kan lave en hjemmeside, og så se kunderne trille ind - Det kræver hårdt arbejde, og der skal masser af markedsføring til.

Samtidig skal du selvfølgelig finde en leverandører, så det stadig er rentabel for dit og forsætte. Det kunne måske være en mulighed og kigge nærmere på en dropshipping aftale, eller sætte en aftale istand med den lokale dyrehandel?

Hvis du har brug for yderligere råd/sparring, så smid mig endelig en PB her på amino.

RBN

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 12. Jul 10
Skrevet kl. 20:11

Tusind tack for jeres hurtige svar!!

Jeg vil helst ikke sælge på den måde for en dyrehandel,

men at aftale noget med nogle fra udlandet, som har lidt bedre ting,

for jeg har undersøgt de mest kendte online hundebutikker og det er meget de samme ting de sælger.

Men udlandet har en masse andre spændende ting, som jeg godt kunne tænke mig, at bringe til DK.

Men hvordan starter man? Skal man registreres alle mulige steder, eller?
Jeg har snart brugt mit frikort op til en tilføjelse, så bare glem det. :-)

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 20:17

MichelleMischa:

Tusind tack for jeres hurtige svar!!

Jeg vil helst ikke sælge på den måde for en dyrehandel,

men at aftale noget med nogle fra udlandet, som har lidt bedre ting,

for jeg har undersøgt de mest kendte online hundebutikker og det er meget de samme ting de sælger.

Men udlandet har en masse andre spændende ting, som jeg godt kunne tænke mig, at bringe til DK.

Jeg har snart brugt mit frikort op til en tilføjelse, så bare glem det. :-)

Hej Igen,

Nu kommer vi ind omkring et område hvor jeg ikke er så stærk.

Men, hvis du vil til og importere varer, så skal du naturligvis registreres som virksomhed. Samtidig skal der selvfølgelig betales moms og told af dine varer.

Hvilke lande har du kigget på varer fra - Der er lidt forskel på om det er inden, eller uden for EU...

Jeg vil helst ikke kloge for meget i det ;-)

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:19

MichelleMischa:

Hvis du omsætter for mere end 50.000 skal du blive momsregistreret. Dvs. du så skal begynde at betale 25% af varens salgspris til staten - mendet betyder også at du kan trække momsen fra, når du køber fra din leverandør. ;-)

www.cvr.dk

Dog skal man være 18 for at drive egen virksomhed, men hvis dine forældre vil lægge navn til er det nemt overstået :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:20

MichelleMischa:

Men nu har jeg så fået endnu en idé.... Jeg vil gerne starte en webshop med hundearktikler,

evt andre dyrearktikler.

Fedt at se unge med en ide de vil kaste sig over  :)

At starte en webshop er ikke noget man lige gør. Jeg kan anbefale dig at downloade ePusher Light og kigge i den. Derudover skal du kigge på markedet. For selvom du mener at lige præcis denne dimsedut til hunde mangler, så kan det godt være at dine fremtidige kunder ikke har brug for den.

Du skal også tænke på leveringstid hvis du kigger på dropshipping. Hvis du hellere vil ligge inde med et lager, så skal du have lidt på kistebunden for at kunne købe varer hjem.

Inden du kommer igang med butikken så bør du have læst en del herinde og gerne spurgt lidt hos dem der har prøvet det samme.

Du bliver selvfølgelig ikke ekspert på få dage og mange shop-ejere har prøvet mange forskellige problemer. 

Men læg en plan for hvordan du vil gøre det, finde leverandører, beregne priser (husk alle udgifter), find ud af hvordan du vil markedsføre varerne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 12. Jul 10
Skrevet kl. 20:30

Jeg er dybt inde i hundeverden, diverse forums og til mange arrangementer, så jeg er som sådan - endnu ikke i hvert fald - ikke bange for, ingen kunder at få.

Jeg har også langt mærke til, hvilke udlandske hundeting man går efter på de forskellige hunde sider og jeg har ikke tænkt mig kun, at sælge de "sjældne" ting, men også "kendte" ting. - Altså lidt forskelligt. :-)

Hvordan opgiver man, hvor meget man tjener osv?

Jeg ser lige om jeg kan finde et par link til nogle eksempler på ting, jeg kunne tænke mig, at sælge.

Tilmeldt 12. Jul 10
Skrevet kl. 20:36

http://www.dog.com/

Den her side er en fed side, der er mange forskellige ting.

Noget i den her retning i hvert fald. :-)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:44

Hej :)

Det er godt du har mod til det. Som Niels skriver, så bør du som det første du gør, læse MT's ePusher light udgave før du begynder på noget.

Samtidig bør du overveje om det måske ikke er bedre at starte som dropshipping i første omgang, dermed binder du ikke noget penge på lager.

Jeg fandt tilfældigvis det her link via Google, jeg ved ikke hvor troværdig hjemmesiden er så vær kritisk, men det jeg skimtede så fint nok ud:

http://www.pet-business-opportunity.com/drop-shipping.html

Hold dit budget meget stramt, penge har det med at flyve afsted, hvis man ikke passer på.

Start langsomt. Held og lykke med det.

Kommer snart...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)