Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prøver igen, en medarbejder har kopieret hele vores hjemmeside og er løbet

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg skrev i den tidligere tråd, tag screenshots af de steder du mener er kopieret fra jeres hjemmeside....

Da det åbenbart er mere en kun kopiering fra hjemmesiden, vil jeg anbefale , at få ft i en advokat der har forstand på den slags sager.

Claus..

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:12

luchau:

Hej Torbjørn

Hvis vi ser på web sitet alene, så er der nok ikke tale om direkte plagiat (check selv i www.copyscape.com), men selve konceptet kan meget vel være "planket".

Da han har været ansat som konsulent og dermed har haft adgang til jeres interne planer, tror jeg ikke det er et problem at slæbe ham i retten og som minimum få tilkendt erstatning.

(Overvej altid fortrolighedsaftaler inden du tager konsulenter ind..!)

Tag fat i en god advokat og hør hvad dine chancer er.

hvis du sæter strengen i copyscape så finder den nu match

http://www.dk-vejhjaelp.dk/er-du-vognmand/tilmeldingsvilkaar.html

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 14:20

On-topic: Det er altid svært når der bliver kopieret, især når det er en tidligere betroet partner. Det kræver ofte en masse resourcer at gøre noget ved, ofte resourcer som er spildt. Jeg ville tage det som et skulderklap, manden syntes i gør noget rigtigt (derfor gør han det sammen selv), i har erfaring fra branchen og vil altid være et skridt foran. Udnyt det!

Lad vær med at slå dig ud, bevis du er bedre!

Off-topic: Jeres navn giver mig et helt forkert billed af hvad i levere, når jeg ser jeres domæne/firmanavn tænker jeg "flytter de min bil?? Svin!" ;)

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 15:04

Niklas:

On-topic: Det er altid svært når der bliver kopieret, især når det er en tidligere betroet partner. Det kræver ofte en masse resourcer at gøre noget ved, ofte resourcer som er spildt. Jeg ville tage det som et skulderklap, manden syntes i gør noget rigtigt (derfor gør han det sammen selv), i har erfaring fra branchen og vil altid være et skridt foran. Udnyt det!

Off-topic: Jeres navn giver mig et helt forkert billed af hvad i levere, når jeg ser jeres domæne/firmanavn tænker jeg "flytter de min bil?? Svin!" ;)

Cool ja vi flytter jo kun din bil, hvis du beder os om det.

da domænet i sin tid blev bestemt, var det alene med autotransport for øje, men siden hen blev der tegnet en 2 årig kontrakt med SOS international omkring vejhjælp til udenlandske kunder der strander i DAnmark , samt vejhjælp på Alm Brand og BMW, Mini, Honda m.m, navnet er i daglig ale nu blot forkortet til VFDB.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 15:09

Hej Thorbjørn,

Det er uden tvivl en træls situation du er kommet i, og du skal selvfølgelig forsøge og få modpart til og slette hans indhold, som kommer fra dig.

Hvis ovenstående kan ordenes uden et større påstyr, vil jeg måske overveje og ligge det i glemmebogen, og komme videre.

Du udvikler altså desværre ikke din forretning ved og kæmpe med advokater mv., så derfor var det måske at overveje om det virkelig er tiden værd og fokusere på det?

Jeg håber du kan se fornuften i ovenstående.

RBN

Handel med varepartier via Trademen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:34

Niklas:

Niklas,

Nu mangler du kun at foreslå trådstarter han sender 6 flasker vin som tak til den person, han har lønnet og har plagieret hans arbejde. 

Jeg er normalt meget tilbageholdende med at anbefale andre den juridiske vej, men i nogle situationer er der ingen alternativer og det her synes jeg det er grove løjer, der kan gøres op på både den korte og den lange bane.

På den korte bane er der ingen økonomisk fordel ved at bruge advokaten, men på lidt længere sigt skader det ikke at have dokumentation for konkurrentens forretningsmoral.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:39

Jesper:

Niklas:

Niklas,

Nu mangler du kun at foreslå trådstarter han sender 6 flasker vin som tak til den person, han har lønnet og har plagieret hans arbejde. 

Jeg er normalt meget tilbageholdende med at anbefale andre den juridiske vej, men i nogle situationer er der ingen alternativer og det her synes jeg det er grove løjer, der kan gøres op på både den korte og den lange bane.

På den korte bane er der ingen økonomisk fordel ved at bruge advokaten, men på lidt længere sigt skader det ikke at have dokumentation for konkurrentens forretningsmoral.

Jesper, det er jo ikke fordi det er et unikt koncept trådstarter har, og hvis det samtidig er svært at dokumentere stører lovovertrædelser så har jeg af bitter erfaring det gode råd at lade det ligge. Økonomisk kan det komme til at koste meget mere at køre en sag og bruge masser af tid på det.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:49

Hej Torbjørn

Sagen med hjemmeside kopiering er en død sild! Som der ikke er nogen grund til, at bruge mere krudt på!

Det der derimod kan være interessant, er at sikre at sælgeren, ikke har taget fortrolige oplysninger med som han kan bruge i det nye firma.
Det kunne f.eks. være leverandør eller kundelister, her tror jeg du bør snakke med en advokat og hører hvilket muligheder der er for at forhindre dette! Jeg ved ikke om det er realistisk men det kan være at man kunne for nedlagt fogedforbud imod at han bruger samme leverandører, kontakte kunder etc.

På web-siden, er du nok nød til at oppe dig i forhold til din nye konkurrent. De fremstår lige en lille tand mere prof. end jer, ved en meget hurtig skimning.

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 16:00

Lundsby:

Hej Torbjørn

Sagen med hjemmeside kopiering er en død sild! Som der ikke er nogen grund til, at bruge mere krudt på!

Det der derimod kan være interessant, er at sikre at sælgeren, ikke har taget fortrolige oplysninger med som han kan bruge i det nye firma.
Det kunne f.eks. være leverandør eller kundelister, her tror jeg du bør snakke med en advokat og hører hvilket muligheder der er for at forhindre dette! Jeg ved ikke om det er realistisk men det kan være at man kunne for nedlagt fogedforbud imod at han bruger samme leverandører, kontakte kunder etc.

På web-siden, er du nok nød til at oppe dig i forhold til din nye konkurrent. De fremstår lige en lille tand mere prof. end jer, ved en meget hurtig skimning.

jamen der står en stilling som marketing / sælger åben.

jeg er vognmand og idémager desværre ikke hverken reklamemand, sælger eller advokat for den sags skyld

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:45

Hej Thorbjørn

Torbjørn VFDB:
jamen der står en stilling som marketing / sælger åben.

Ja, vi hjælper gerne med den slags, men når vi tager opgaver som at få dit site og din kommunikation, op i et gear, som for din konkurrant til at blegne, så er vi desværre også nogle lidt dyre drenge, vores time løn er relativt høj, og vi bruger en masse underleverandører i form af tekstforfattere, designere, fotografer etc. og de ligger også i den høje ende!

Et meget bedre bud, er at tage fat i Nicklas, som også har skrevet i tråden, han er konceptmager og kreativ alt-mulig-mand, så hvis du kan få ham interesseret så er du godt kørende!

En ide kunne være, at sige til ham at hvis han indenfor et år, kunne få din omsætning til at stige med 20%, så giver du ham 20% af virksomheden! Det er mit indtryk at han elsker udfordringer :-)

Torbjørn VFDB:
jeg er vognmand og idémager desværre ikke hverken reklamemand, sælger eller advokat for den sags skyld

Nope, men snak alligevel med en advokat hvis du har fortroelige oplysninger, som du frygter sælgeren vil bruge i fremtiden, måske kan han hjælpe!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)