Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prøver igen, en medarbejder har kopieret hele vores hjemmeside og er løbet

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg prøver lige igen, ved ikke hvorfor min tråd blev fjernet, hvis den stred i mod nogen regler, så send venligst en forklaring på hvad der ikke måtte skrives.

Nå men

En tidligere salgschef har opsagt sin kontrakt med os i utide , kopieret hele vores hjemmeside og åbnet et vejhjælpsfirma, men idé, indhold osv kopieret direkte fra vore hjemmeside.

Sælgeren var ansat freelance som rådgivnings og sparring til vores virksomhed,og sideløbende var han salgschef i et af danmarks største tekstilbehandlings virksomheder.

Jeg nåede ikke at alle jers tidligere svar, så hvis i kan referere dem her ville det være fint.

her er vores side:

http://www.viflytterdinbil.dk/tilmeldingsvilkaar.aspx

og her er deres side

http://www.dk-vejhjaelp.dk/er-du-vognmand/tilmeldingsvilkaar.html

og er det lige nøjagtigt disse 2 links der ikke må være der, så fjern dem og ikke hele tråden, tak

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:50

Som jeg også skrev i den sidste tråd du oprettede kan jeg ikke se de store ligheder i forhold til hjemmesiden. Umiddelbart har du vel bare fået en ny konkurrent, og det er da ærgerligt, men i forhold til hjemmesiden kan jeg ikke se nogen problemer.

Derudover kan jeg ikke se (som flere af svarene i den tidligere tråd også påpegede) hvad det har med sagen at gøre hvor han har arbejdet sideløbende, og da absolut ikke hvorfor virksomheden i sidste tråd også skulle nævnes ved navn.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 13:52

Jeg er sikker på, at din tråd blev fjernet, fordi du nævnte navnet på den person du omtaler og en virksomhed, der reelt ikke havde noget med sagen at gøre. Det er imod Amino's regler, at hænge folk ud.

Jeg kan godt se, at teksterne er de samme. Har du snakket med din advokat omkring copyright forhold? Den kontrakt din tidligere medarbejder har underskrevet indeholder vel et punkt omkring konkurrence klausul?

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 13:54

Jeg er selvfølgelig ked af at du ikke kan se at tekst strengene er de samme, at idén med leverandørabonnementer og opsætning i det hele taget er den samme.

Grunden til at salgschefens jobs skulle nævnes, var blot for at forklare at han sidder i stillinger hvor han udemærket ved hvad han laver /stjæler, så det er gjort med fuldt overlæg. og ikke bare som en kælderiværksætter idé fra hans side.

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:58

Hej Torbjørn

Hvis vi ser på web sitet alene, så er der nok ikke tale om direkte plagiat (check selv i www.copyscape.com), men selve konceptet kan meget vel være "planket".

Da han har været ansat som konsulent og dermed har haft adgang til jeres interne planer, tror jeg ikke det er et problem at slæbe ham i retten og som minimum få tilkendt erstatning.

(Overvej altid fortrolighedsaftaler inden du tager konsulenter ind..!)

Tag fat i en god advokat og hør hvad dine chancer er.

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 13:59

CBering:

Jeg er sikker på, at din tråd blev fjernet, fordi du nævnte navnet på den person du omtaler og en virksomhed, der reelt ikke havde noget med sagen at gøre. Det er imod Amino's regler, at hænge folk ud.

Jeg kan godt se, at teksterne er de samme. Har du snakket med din advokat omkring copyright forhold? Den kontrakt din tidligere medarbejder har underskrevet indeholder vel et punkt omkring konkurrence klausul?

hej

nej har ikke snakket med advokaten endnu, vi opdagede det først fredag eftermiddag.

et par tillægsspørgsmål:

må man give udtryk for at man er a/s selskab når en cvr søgning afslører at der er tale om aps, men de opgiver selvfølgelig ikke noget cvrnummer så det kan være at a/s'et er på vej.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:01

Torbjørn VFDB:

må man give udtryk for at man er a/s selskab når en cvr søgning afslører at der er tale om aps, men de opgiver selvfølgelig ikke noget cvrnummer så det kan være at a/s'et er på vej.

Det må man ikke nej, men er vi ikke ude i noget nu hvor du vil ramme ham bare for at ramme ham? Det kan være der er en helt logisk forklaring på den sag, jeg synes du skal holde dig til den oprindelige problemstilling.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 14:04

Selvfølgelig må de ikke det. Dog kunne det tænkes at deres A/S er under stiftelse. Dette er måske grundet, at de ikke har oplyst deres CVR nummer på hjemmesiden.

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 14:05

Gadensgaard:

Torbjørn VFDB:

Det må man ikke nej, men er vi ikke ude i noget nu hvor du vil ramme ham bare for at ramme ham? Det kan være der er en helt logisk forklaring på den sag, jeg synes du skal holde dig til den oprindelige problemstilling.

Hej

nej dette alene for at gøre vognmandsgruppe opmærksom på at der ikke spilles med helt åbne kort, og som jeg skriver, det kan jo være at a/s'et er på vej

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:06
Side 1 ud af 4 (32 indlæg)