Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP TIL SAG, DER ER TABT

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap

Det glæder mig at du har gjort det, - tak for det. Der er ingen rimelighed i at opretholde bestallinger hvis handlemåden går upåtalt hen. Det vil jeg tolke på, hvis det sker. 

Hej MS5
For et par dage siden er der kommet tilbagemelding fra advokatfirmaet. Og selvfølgelig prøver man at hyppe egne kartofler.
Jeg har renskrevet lidt af afvisningen:
1. Man nedlægger påstand, afvisning subsidiært frifindelse
2. Jeg skulle have presset en ansat i advokatfirmaet til at annullere sagen!!
3. Betaling skal iht, skrivelse til Advokatnævnet "ske med frigørende virkning til advokatfirmaet".  Der skulle være sendt en skrivelse til sagsøgte, sagsøger og NN (der har tilgodehavende). Denne er aldrig modtaget.
4. Skulle også have presset Retten til at ringe til Advokatfirmaet for at få sagen annulleret. (Dette bliver underbygget af juristen torsdag)
5. Man forbeholder sig stadig retten til at opkræve beløbet igen!! Dog har sagsøger og NN ikke givet tilbagemelding.
6. Der er ikke sket fejl fra advokatfirmaet. Vi har handlet efter normal praksis.
At der er "lovet" tilbageholdelse til NN synes jeg er uden for mit resort.
Der er kommet en skrivelse med 10 bilag.

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:18

Tak for update.

Advokaten er sagsøgeres repræsentant, som på vegne af sagsøger fremlægger sagen for Retten. Sagen omhandler sagsøger og sagsøgte. Rettens afgørelse omhandler alene sagsøger og sagsøgte.

Advokaten har måske praksis for at få transporteret sin klients tilgodehavende til sig selv, men dels skal det være muligt jf. den oprindelige aftale, dels skal du være adviseret om at dette er tilfældet. Det er advokaten der har bevisbyrden for at dette er sket.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 19:09

Pythonrap:

3. Betaling skal iht, skrivelse til Advokatnævnet "ske med frigørende virkning til advokatfirmaet".  Der skulle være sendt en skrivelse til sagsøgte, sagsøger og NN (der har tilgodehavende). Denne er aldrig modtaget.

Princippet i Gældsbrevslovens §31:

Pythonrap:

"Overdragelse af et simpelt gældsbrev til eje eller pant har ikke gyldighed mod overdragerens kreditorer, medmindre skyldneren fra overdrageren eller erhververen har fået underretning om overdragelsen."

6. Der er ikke sket fejl fra advokatfirmaet. Vi har handlet efter normal praksis.

Pythonrap:
Hvis praksis er dårlig, er det en dårlig idé.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 21:19

Princippet i Gældsbrevslovens §31:

"Overdragelse af et simpelt gældsbrev til eje eller pant har ikke gyldighed mod overdragerens kreditorer, medmindre skyldneren fra overdrageren eller erhververen har fået underretning om overdragelsen."

Hvis praksis er dårlig, er det en dårlig idé.

Til Ulrik

Tak for dit indlæg.

Til dato har MS5 "guldkorn" været de bedste. Sagen er jo tilbagetrukket. Dog skal den ikke sluttes her, derfor startede jeg tråden og fik god hjælp af MS5.

At sagsøger har udestående med  4 part, kan ikke vedkomme mig, som MS5 skriver, Stævning er fra advokatfirmaet.

Der er påført flere fejl i "modsvar" og den bliver selvfølgelig kørt til dørs.

Og til MS5: Jeg giver ikke op bare fordi, at en advokat skriver noget til mig.

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)