Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop tilbud

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver gerne tilbud på både osCommerce og Magento. Smile

(så ikke lige det sidste svar, held og lykke med din valgte løsning)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lisbeth Manske:

Lundsby:
P.P.S.: Hvis du er hardcore PHP-programmør, og har en masse tid til selv at skrue på løsning. Så er CloudSprout ikke for dig! OsCommerce eller Magento er i så fald et meget bedre valg.

P.P.P.S. Hvis man har masser af penge, så skal man ikke vælge en osCommerce eller Magento løsning, for her er der allerede programmeret 1000 vis af moduler og contributions, så stort set alt kan lade sig gøre, for stort set ingen penge. Her skal man godt nok  ikke til at lære photoshop først, men man slipper nok ikke med at skulle betale et par tusinde og så får et design integreret (hvis man da ikke kan leve med et af de mange templates som ligger gratis allerede). Vælger man i stedet en lille udbyder af eget closed source system, så kan man meget nemmere få rydtet op på sin bankkonto, når man skal betale for udvikling til alverdens funktioner som burde være standard.

P.P.P.P.S. Hvis man har flere år på at vente på sin shopudbyder rent funktionsmæssig er på samme niveau som osCommerce og Magento, så skal kan man ligeså godt vælge et andet shopsystem. Det gør ofte admin mere overskueligt.

Kh / Lisbeth M

Weltklasse

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:33

Hej Lisbeth

Jeg glemte faktisk helt, at tilbyde dig at komme på vores beta-venteliste!, det gør du ved at skrive en e-mail til mig på plu@cloudsprout.dk så sender jeg dig et login når vi er klar!

Hvis du vil havde nogle sneak-peaks på hvad der er i vente så kan f.eks. se flg. videoer:

- http://www.cloudsprout.dk/videoer/weekendwork.html
- http://www.cloudsprout.dk/videoer/weekendwork2.html

På vores website, finder du også interviews med flere af vores test-brugere, f.eks. Martin der tidligere var konsulent kunde hos os, men nu springer programmøren over, hvilket desværre betyder at vi sender ham markant mindre fakturaer :-( , men sådan er det når man effektiviserer radikalt nogle gange er det en selv der bliver sparet væk.

Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Kære Lundsby, closed source er enten lig med begrænsninger eller dyre udvidelser.

Dit / jeres system med nemt at kunne ændre i design er skide smart. Personligt tror jeg ikke på at det på nogen måde er brugbart, det kræver blot folk alligevel skal have fat i en som kan finde ud af photoshop. Designere slipper man jo ikke for. Integration af færdige designs i både osCommerce og Magento koster stort set ingenting, (2-3000 dkk, for et HELT site) og med al respekt, så er det sjældent man ændret så radikalt i sit design.

Det virker somom du har udviklet 1/1000 af et webshopsystem, og din mor har bildt dig ind du har opfundet den dybe tallerken. Du står på første trin af en meget meget lang stige.

Lundsby:
På den lidt længere bane, så er jeg sikker på at vi nok skal få mindst lige extensions og nok endda flere end de nævnte platforme

Mega´lo´mania - Mange af de contributions som ligger til openSource systemerne er udviklet fordi det netop er opensource, har du ikke adgang til kildekoden, så var halvdelen af alle disse extensions nok aldrig set verden.

Lundsby:
Nu er du jo ny, men samme emne har været grundigt diskuteret i flg. tråd, som varmt kan anbefales :

Nej, jeg er ikke ny!! jeg har fulgt med mange år på sidelinien. Grunden til at jeg får lyst til at deltage nu, er dit evige pludder og nedrakning af opensourcesystemer. Det er uden hold i sandheden. Hvis dit største salgsargument for dit shopsystemer er at sige andre er noget lort, så ser det sgu sort ud. Det er helt fair at fremhæve smarte funktioner i eget system, men når man skal nedgøre andre systemer, så må man da som minimum sætte sig ind i om det faktisk er muligt i de systemer man negligerer.

Nej, jeg har ikke lyst til at være på nogen liste over dit kommende shopsystem. 

Jeg tør sgu da ikke handle med en virksomhed som mener man skal være hardcore php programmør for rode med Magento og osCommerce. Jeg kan lige forestille mig hvor langsom udviklingen på deres shopsystem så vil gå.

Kh / Lisbeth M

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:47

Lisbeth Manske:

Kære Lundsby, closed source er enten lig med begrænsninger eller dyre udvidelser.

Sludder! Hvis du kan underbygge din påstand må du selvfølgeligt gerne prøve :-)

Lisbeth Manske:
Det virker somom du har udviklet 1/1000 af et webshopsystem, og din mor har bildt dig ind du har opfundet den dybe tallerken. Du står på første trin af en meget meget lang stige.

Vi har et par hundrede kunder, og de virker som om, de er godt tilfreds! De tjener ihvertfald gode penge på deres shops, og nej min mor er ikke en af dem!

Lisbeth Manske:
Mega´lo´mania - Mange af de contributions som ligger til openSource systemerne er udviklet fordi det netop er opensource, har du ikke adgang til kildekoden, så var halvdelen af alle disse extensions nok aldrig set verden.

Har jeg ret hvis jeg antager, at du ikke ligefrem har den store ledvogter indenfor datalogi?

Hvis man skal kigge kildekode i forbindelse med udvikling af contributions er det en falit-erklæring for ethvert system. Det er et symptom på dårlig arkitektur og API-design. (Det ved selv min mor :-) )

Den hurtigst voksende markedsplads for extensions, ligenu er Apples AppStore, og der er ikke adgang til kildekoden på den underliggende platform.

Lisbeth Manske:
Nej, jeg er ikke ny!! jeg har fulgt med mange år på sidelinien. Grunden til at jeg får lyst til at deltage nu, er dit evige pludder og nedrakning af opensourcesystemer. Det er uden hold i sandheden. Hvis dit største salgsargument for dit shopsystemer er at sige andre er noget lort, så ser det sgu sort ud. Det er helt fair at fremhæve smarte funktioner i eget system, men når man skal nedgøre andre systemer, så må man da som minimum sætte sig ind i om det faktisk er muligt i de systemer man negligerer.

Hvis du læste hvad jeg skrev, kunne vores debat blive meget mere konstruktiv! Jeg har på intet tidspunkt, sagt at Open Source systemer er noget lort! Og det mener jeg egentligt heller ikke!
Det jeg har sagt er at vores test-kunder oplever større frihed end de gjorde når de arbejdede med Open Source systemer. At du så derefter drager konklusionen at Open Source systemer, er noget lort, det må stå for din egen regning!

Lisbeth Manske:
Nej, jeg har ikke lyst til at være på nogen liste over dit kommende shopsystem. 

Det var ærgerligt, så kunne det ellers være at du kom for skade, at lærer noget om det system du så energisk kritiserer. Men sådan er det nok, der er nogle der ikke behøver at smage begge år, for at vide at Carlsberg er bedst :-)

Lisbeth Manske:
Jeg tør sgu da ikke handle med en virksomhed som mener man skal være hardcore php programmør for rode med Magento og osCommerce. Jeg kan lige forestille mig hvor langsom udviklingen på deres shopsystem så vil gå.

Igen ville det være så meget bedre hvis du rent faktisk læste hvad jeg skrev. Budskabet var at hvis man var hardcore php-programmør, så ville befinde sig bedre i en OsCommerce eller Magento end i en CloudSprout.

Hov, jeg glemte helt den med integrationen af designs, det er nemlig helt klart noget vi vil forfølge i CloudSprout ligenu formidler vi designpakker til 6.000 kr. hvor en prof. dansk designer laver et unikt design og sætter shoppen op! Og det er billigere end noget jeg ellers har set, men på den lidt længere bane ville vi rigtigt gerne lave en aftale med nogle af template sites'ne, så ville man jo bare kunne rette direkte i sin PSD og trykke Sync til CloudSprout, og vola. Det ville man kunne få meget længere ned end 2000-3000kr, med en Photoshop Elements tror jeg faktisk at der er mange der ville kunne gøre det selv.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:11

Lisbeth Manske:
closed source er enten lig med begrænsninger eller dyre udvidelser.

Det er desværre den gængse opfattelse af closed source. Men som Lundsby også sagde så tænk på Apples Store hvor du kan få gratis programmer uden at det er open source. Jeg er selv igang med et CMS (som senere bliver udvidet til en webshop) som er closed source, men hvor det er mere åbent end andre closed systemer. Faktisk ser jeg Lundsby som min nærmeste konkurrent på lige præcis dét område.

Lisbeth Manske:
Dit / jeres system med nemt at kunne ændre i design er skide smart. Personligt tror jeg ikke på at det på nogen måde er brugbart, det kræver blot folk alligevel skal have fat i en som kan finde ud af photoshop. Designere slipper man jo ikke for.

Han har på intet tidspunkt sagt at man slipper for designere, men for programører (mit område). Men det er da smart at man ikke skal bruge tid på at skære et design ud fra Photoshop.

Lisbeth Manske:
Mange af de contributions som ligger til openSource systemerne er udviklet fordi det netop er opensource, har du ikke adgang til kildekoden, så var halvdelen af alle disse extensions nok aldrig set verden.

Hvis grundsystemet er lavet godt nok (det er det jeg forsøger at gøre med mit CMS) så er det ikke nødvendigt at man har adgang til kildekoden i det for at lave/bruge plugins. Hvis man retter i grundkoden, så bliver det sværer at opdatere det hvis der bliver patchet. 

For at pege det over i mit system så sidder jeg lige nu og arbejder på en speciel version for en kunde hvor jeg laver plugins (moduler) så det er nemmere for dem at bruge. Disse plugins bliver lavet UDEN at rette i grundkoden på systemet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:25

Lundsby:
Sludder! Hvis du kan underbygge din påstand må du selvfølgeligt gerne prøve :-)

Så tillader jeg mig sgu da et komme med et løst skud!

Citat:

"F.eks. et auktionssystem, kan man ikke bygge med CloudSprout pt."

Citat slut:

Det var dog ikke her jeg ville hen. Jeg er jo ikke i tvivl om at ALT hvad jeg kunne finde på af GWO integrationer, komplicerede fragtudregninger, fucked up attribut/pris udregninger, så kan det laves ved hjælp af dit vidunder API system. Det er jo som at måle pik med tøjet på.

Mener du seriøst at der ikke var udviklet flere og måske bedre apps til Iphone hvis der var mere adgang til kildekoden? Det behøver du ikke svare på.

Det kunne pynte hvis alle dem som solgte netbutikker på Amino, hver gang de skulle beskrive en funktion i deres system, samtidig sluttede af med at det kan man ikke i Cloudsquirt.

Der er ingen tvivl om at cloud computing er vejen frem, men der er altså ulemper

Kh / Lisbeth M

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:46

Lisbeth Manske:
Det er jo som at måle pik med tøjet på.

Kære Lisbeth. Os der flere gange har krydset klinger med Lundsby har virkeligt savnet dig Smile. Du må endelig blive ved, fordi vi andre har givet op.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:58

Lisbeth Manske:

Så tillader jeg mig sgu da et komme med et løst skud!

Citat:

"F.eks. et auktionssystem, kan man ikke bygge med CloudSprout pt."

Citat slut:

Det var dog ikke her jeg ville hen. Jeg er jo ikke i tvivl om at ALT hvad jeg kunne finde på af GWO integrationer, komplicerede fragtudregninger, fucked up attribut/pris udregninger, så kan det laves ved hjælp af dit vidunder API system. Det er jo som at måle pik med tøjet på.

Idag har vi ikke åbnet for vores API, så de eneste der ville kunne lave et auktionssystem pt. er os! Men ligeså snart vi åbner, så kan alle programmører selv lave den slags extensions. Det er lidt det Niels prøver at forklare dig!

Fik iøvrigt igår en uopfordret mail, fra en der netop bad om et overslag på et større auktionssite.

Jeg ville iøvrigt sætte pris på, at vi holder tonen i et ordentligt niveau, selvom vi er uenige bør vi stadig opføre os  civiliseret.

Lisbeth Manske:
Mener du seriøst at der ikke var udviklet flere og måske bedre apps til Iphone hvis der var mere adgang til kildekoden? Det behøver du ikke svare på.

Det gør jeg ellers gerne selvom svaret er lidt det samme som før. Hvis et API er designet godt, så gør det ikke nogen forskel om der er adgang til kildekoden eller ej. Som Niels også skriver så er det direkte uklogt, at ændre i platformenskildekode og det er faktisk også farligt at implementerer på baggrund af kendskab til kildekoden, fordi den kan ændre sig uden varsel, mens et API udgør en kontrakt der kun bør ændres med behørigt varsel.
Derudover er det anslået en faktor ti langsomere at udvide på baggrund af en platformskilde end et veldokumenteret API.

Lisbeth Manske:
Det kunne pynte hvis alle dem som solgte netbutikker på Amino, hver gang de skulle beskrive en funktion i deres system, samtidig sluttede af med at det kan man ikke i Cloudsquirt.

Prøv at kigge lidt på de forskellige webshops fra nogle af de forskellige aminoer f.eks. Vadskær hans shops de sælger numsen ud af bukserne, og det er ikke fordi de har alverdens funktionalitet, men fordi han løbende tweaker shoppen til en optimal oplevelse.
Det er lidt det samme som at drive et super marked, det handler ikke om dansende elefanter og andre finurligheder, men om hvor man placerer mælken.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:01

Rasmus Lindgren:

Lisbeth Manske:
Det er jo som at måle pik med tøjet på.

Kære Lisbeth. Os der flere gange har krydset klinger med Lundsby har virkeligt savnet dig Smile. Du må endelig blive ved, fordi vi andre har givet op.

Ja, Magento-pusheren kunne godt bruge en ridder på hvid hest til at komme ham til undsætning :-)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)