Jeg har i et par år haft et mindre agentur inden for kosmetik, som jeg har satset ALT på, men nu er det gået helt galt. Jeg skylder 2 leverandører (der har været meget villige med kredit) rigtig mange penge. Nu har jeg valgt at dreje nøglen om og lukke biksen. Jeg er ikke interesseret i en betalingsstandsning, for jeg vil bare ud af dette mareridt. Nu har jeg brug for et godt råd. Den ene kreditor har spurgt hvornår jeg erklære mig konkurs, men jeg har læst mig frem til at jeg skal stille en sikkerhed for sagsomkostninger på 30.000 ved en konkursbegæring. De penge har jeg ikke og jeg ejer ingen ting (bor til leje, ingen bil, båd, sommerhus, varelager eller noget som helst). Hvad skal jeg gøre? Er det bedst at prøve at skaffe de 30.000 og begære mig konkurs eller skal jeg vente på at andre gør det? Mvh Lasse |
Hvis det er et personligt ejet firma forsvinder din gæld ikke ved en konkurs. Prøv at læs nedenstående tråd og kontakt evt. nogle af de rådgivere som byder sig til i den med henblik på at få en vurdering af dine muligheder.
At gå konkurs bør være absolut sidste udvej.
http://www.amino.dk/forums/t/94345.aspx
/Henrik