Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg selv begære mig konkurs?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i et par år haft et mindre agentur inden for kosmetik, som jeg har satset ALT på, men nu er det gået helt galt.

Jeg skylder 2 leverandører (der har været meget villige med kredit) rigtig mange penge. Nu har jeg valgt at dreje nøglen om og lukke biksen. Jeg er ikke interesseret i en betalingsstandsning, for jeg vil bare ud af dette mareridt.

Nu har jeg brug for et godt råd. Den ene kreditor har spurgt hvornår jeg erklære mig konkurs, men jeg har læst mig frem til at jeg skal stille en sikkerhed for sagsomkostninger på 30.000 ved en konkursbegæring. De penge har jeg ikke og jeg ejer ingen ting (bor til leje, ingen bil, båd, sommerhus, varelager eller noget  som helst).

Hvad skal jeg gøre? Er det bedst at prøve at skaffe de 30.000 og begære mig konkurs eller skal jeg vente på at andre gør det?

Mvh Lasse

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:14

Hvis det er et personligt ejet firma forsvinder din gæld ikke ved en konkurs. Prøv at læs nedenstående tråd og kontakt evt. nogle af de rådgivere som byder sig til i den med henblik på at få en vurdering af dine muligheder.

At gå konkurs bør være absolut sidste udvej.

http://www.amino.dk/forums/t/94345.aspx

/Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:41

Lasse M:
Jeg har i et par år haft et mindre agentur inden for kosmetik, som jeg har satset ALT på, men nu er det gået helt galt.

Er det produkter der sælger på markedet, men du ikke har været i stand til økonomisk at styre eller?

For der kunne være den mulighed at du solgte forretningen. Hvor mange forhandlere har du og hvad er omsætning per md.?

Lasse M:
Hvad skal jeg gøre? Er det bedst at prøve at skaffe de 30.000 og begære mig konkurs eller skal jeg vente på at andre gør det?

Du bliver kun 30,000 fattigere af selv at gøre det.

Men som Henrik skriver, så tag fat i en af rådgiverne.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Jul 10
Skrevet kl. 09:01

Problemerne skyldes en kombination af manglende salg og manglende evne til at stoppe i tide.  ):

Der er ikke noget i forretningen af værdi, der kan sælges.

Betyder det, at jeg ikke er en pind bedre stillet ved selv at erklære mig konkurs og at jeg egentlig bare gøre mine kreditorer en tjeneste ved at gøre det???

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 09:05
Tilmeldt 10. Jul 10
Skrevet kl. 09:18

Det er et enkeltmandsfirma, så jeg hænger personligt på gælden.Sad

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:19

Lasse M:
Betyder det, at jeg ikke er en pind bedre stillet ved selv at erklære mig konkurs og at jeg egentlig bare gøre mine kreditorer en tjeneste ved at gøre det???

På nuværende tidspunkt, underforstået det er et ApS eller A/S, så får du intet ud af selv at gøre, om der er nogen ansvarspådragene forhold eller andre ting der gør at der skal undersøges mere, kan kommende kurator tage stilling.

Hvis det er et personligt ejet firma, så skal du sørge for at få det afmeldt via wegreg,dk og lukke virksomheden, og så må kreditorerne gøre sit krav gældende mod dig personligt. Du skal ikke selv erklære dig selv personligt konkurs.

Men ellers tag fat i en af rådgiverne eller en jurist.

Lasse M:
Der er ikke noget i forretningen af værdi, der kan sælges.

Det kommer jo an på om produkterne er velkendte på markedet, så har det en værdi, omend måske ikke stor.

Er det danske eller udenlandske kreditorer?

Køb ren argan olie her

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:25

Som det lyder ud af tråden venter dine to leverandøre på du slukker for strømmen, måske fordi de vil jagte dig personligt eller fordi de vil afskrive deres tab.

Hvis du kun har de to leverandøre du skylder penge, og de opfordre dig til konkurs, kunne du måske lave en ordning med dem, jeg er da næsten sikker på hvis de giver dig en saldo kvitering betegnes det som tab og de kan også afskrive tabet.

Men jeg ved jo ikke hvor mange penge det drejer sig om, og om det er personligt eller selskabsform, men tag fat i en rådgiver, der er da 2 her inde på amino jeg ikke ville være bange for at overlade sådan ting til.

Men held og lykke, håber alt går godt for dig..

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 09:27

Jeg er ked af at høre om din situation og det er aldrig sjovt.

Hvis jeg var dig, så ville jeg snakke med de 2 kreditorer og at give det en chance til og så få nogle personer til at hjælpe dig med at få det underskud væk vi dine produkter. Har du en webshop, eller hvordan fik du solgt dine produkter???

Du hæfter selv for hver en krone og det ved dine kreditorere godt så de er tit villige til at give den sidste hjælpende hånd

Tilmeldt 10. Jul 10
Skrevet kl. 11:22

Jeg prøver  at få dem i tale. Jeg kan godt se din pointe.

Produkterne blev ikke solgt på nettet, men  pr. telefon og budcykel!Smile

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)