Hej alle Jeg vil meget gerne bede om jeres hjælp til en test af brugervenlighed og features til en ny version af en interaktiv rundtur. Det første jeg gerne vil have dig til er at gå ind og se denne rundtur: http://www.wideeyes.dk/montra/index.html (med lyd på) VIGTIG VIGTIG VIGTIGT at du FØRST ser rundturen før du læser videre. Herefter vil jeg meget gerne vide følgende: 1) Startede du med at se videoen? 2) Hvad synes du om funktionen med at panoramabillederne drejer automatisk? ER det forvirrende, eller giver det liv og et bedre indtryk? 3) Opdagede du "info" knappen til venstre i skærmen? KLikkede du på den? 4) Opdagede du knapperne "landkort" og "billedegalleri" i nederste højre hjørne? 5) Opdagede du den "rullende tekst" foroven? 6) Opdagede du knapperne "bestil nu" og "kontakt" ? Her udover er jeg også meget interesseret i generelle bemærkninger og indtryk af rundturen. Hvad var dårlig, hvad var godt? Har du ideer til hvad der kan tilføjes for at skabe mere værdi? Jeg ved det er en ordentlig omgang, men det vil være en kæmpe hjælp hvis du gider svare på ovenstående. MEd venlgi hilsen Morten Andersen |
Hej Morten
1) Ja, men hoppede ud af den da den er for lang og uinteressant
2) Det er okay at det drejer automatisk, ved dog ikke om jeg syntes om interaktiverundture generelt, man skal passe på ikke at lave det for effektens skyld, det skal kune bidrage med noget til en evt gæst.
3) nej og nej
4) jeg opdagede landkort og trykkede på den i den tro at den kunne guide mig rundt i huset...
5) Ja men læste den ikke?
6) nej
Jeg syntes også det er vildt synd at billederne udefra er lavet på en regnvejs dag, det giver ikke en dejlig ferie stemning. navigationen fungerer okay, men det er svært at finde ud af hvad man egentlig laver, og hvorfor skal lede rundt i gangene istedet for at kunne hoppe direkte imellem værelser og restaurant.
Jeg håber ikke det bliver for negativt, men som sagt så syntes jeg man skal passe på med sådanne rundture, man skal altid prøve at give kunden noget ekstra frem for at sende dem på en omvej bare fordi det teknisk er muligt.
Hvad med at lave et oversigtskort over hotellet, med mulighed for at trykke sig ind på forskellige rum og så se et panorama af dem?
Håber det kan bruges, held og lykke med projektet.
Meik