Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til test af brugervenlighed og features

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil meget gerne bede om jeres hjælp til en test af brugervenlighed og features til en ny version af en interaktiv rundtur.

Det første jeg gerne vil have dig til er at gå ind og se denne rundtur:

http://www.wideeyes.dk/montra/index.html (med lyd på)

VIGTIG VIGTIG VIGTIGT at du FØRST ser rundturen før du læser videre.

Herefter vil jeg meget gerne vide følgende:

1) Startede du med at se videoen?

2) Hvad synes du om funktionen med at panoramabillederne drejer automatisk? ER det forvirrende, eller giver det liv og et bedre indtryk?

3) Opdagede du "info" knappen til venstre i skærmen? KLikkede du på den?

4) Opdagede du knapperne "landkort" og "billedegalleri" i nederste højre hjørne?

5) Opdagede du den "rullende tekst" foroven?

6) Opdagede du knapperne "bestil nu" og "kontakt" ?

Her udover er jeg også meget interesseret i generelle bemærkninger og indtryk af rundturen. Hvad var dårlig, hvad var godt? Har du ideer til hvad der kan tilføjes for at skabe mere værdi?

Jeg ved det er en ordentlig omgang, men det vil være en kæmpe hjælp hvis du gider svare på ovenstående.

MEd venlgi hilsen

Morten Andersen

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 14:36

Hej Morten

1) Ja, men hoppede ud af den da den er for lang og uinteressant

2) Det er okay at det drejer automatisk, ved dog ikke om jeg syntes om interaktiverundture generelt, man skal passe på ikke at lave det for effektens skyld, det skal kune bidrage med noget til en evt gæst.

3) nej og nej

4) jeg opdagede landkort og trykkede på den i den tro at den kunne guide mig rundt i huset...

5) Ja men læste den ikke?

6) nej

Jeg syntes også det er vildt synd at billederne udefra er lavet på en regnvejs dag, det giver ikke en dejlig ferie stemning. navigationen fungerer okay, men det er svært at finde ud af hvad man egentlig laver, og hvorfor skal lede rundt i gangene istedet for at kunne hoppe direkte imellem værelser og restaurant.

Jeg håber ikke det bliver for negativt, men som sagt så syntes jeg man skal passe på med sådanne rundture, man skal altid prøve at give kunden noget ekstra frem for at sende dem på en omvej bare fordi det teknisk er muligt.

Hvad med at lave et oversigtskort over hotellet, med mulighed for at trykke sig ind på forskellige rum og så se et panorama af dem?

Håber det kan bruges, held og lykke med projektet.

Meik 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:10

Hej Meik

Jeg lavede ikke indlægget fordi jeg vil kysses i rø*** og roses til skyerne. Jeg lavede det for at få konstruktiv kritik, og det har du givet mig. Tusind tak for det :)

Jeg giver dig ret i at øget funktionalitet skal have et formål. Der er rent faktisk også tanke bag de fleste af de nye features :)

Mht din kommentar om en plantegning man kan klikke på, så er den aldeles genial. Det bruger jeg ofte til andre kunder, men i hotel-branchen er det sjældent at der foreligger en plantegning (andet end grundskitserne fra da det blev bygget samt evt. evakueringsark etc) og det er pt ikke muligt at lave nogen fra bunden.

Ideen med landkortet er at det også skal vise alternative hoteller i nærheden når disse får rundture.

Ja - du har ret - det er kedeligt med regnvejrsbilleder. I dette tilfælde venter jeg dog bare på at hotellet skal finde en dato for hvornår jeg kan komme forbi næste gang :)

Mht automatisk panorering i starten, så er denne feature faktisk tilvagt da der har været flere tilbagemeldinger fra folk, der ikke havde indset at billedet kunne dreje rundt...... det ved de forhåbentligt nu.

Igen tusind tak fordi du tog dig tid - og for konstruktiv kritik.

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 21:44

Herefter vil jeg meget gerne vide følgende: 1) Startede du med at se videoen?JA  kunne  man andet??? jeg klikkede  GO

2) Hvad synes du om funktionen med at panoramabillederne drejer automatisk? ER det forvirrende, eller giver det liv og et bedre indtryk?Flotte  panoramo  - bredt udfyldende  skærmen. En større  billedflade  end  det  360 graders  system  jeg  kender  (hvad e r  det  nu  det hedder et amerikansk  som  benytttes af bl.a.  ejendomsmæglere

3) Opdagede du "info" knappen til venstre i skærmen?  Så den   men  brugte  den  ikke

KLikkede du på den?  og  nej

4) Opdagede du knapperne "landkort" og "billedegalleri" i nederste højre hjørne?så dem men  klikkede  ikke  på  dem.  Vel  konkret  fordi  jeg  godt  ved  sådan ca.  hvor  kroen  ligger udenfor Århus  og  ikke  lige  står   for at skulle  besøge  stedet.   klikkede  først  sent på  pil  til højre  for at  se billederne  af   motions  kursuslokaler   etc.     Klikkede   på   de røde  pile  i  filmen  for at komme  til  næste  scene

5) Opdagede du den "rullende tekst" foroven?  så  den  som  en lysavis     der    lavede   nogle  statements   men  korttidsdemens´ en  gør sgu   at  jeg  ikke  lige  kan  gengive  indhold  sorry

6) Opdagede du knapperne "bestil nu" og "kontakt" ?  jep   så  at  de var  noget  Under konstruktion

Her udover er jeg også meget interesseret i generelle bemærkninger og indtryk af rundturen. Hvad var dårlig, hvad var godt? Har du ideer til hvad der kan tilføjes for at skabe mere værdi?   Lidt tvivlende overfor  om   hvormange  der  vil  tage  turen   med  hele  vejen  rundt  Derimod  kan  jeg  fint  se  filmen  brudt   op  i  småbidder    og  så   billedlinks    til  de  enkelte  steder på   hotellet   så  folk  kunne   plukke  a la carte  Måske den hele film  skulle  ligge som  et  tilbud  i ala carte  menuen;  så  kunne de hardcore  vælge  det    mens  dem  ikke  vil  de  plukke  konkret.

Hvis  du  kunne  lave  en  100 mds test  og  se  hvornår  folk  fall down   -  og  så  lave  en  graf  på  det  -  det  tror  jeg  ville  give  dig  et  billede   på;  hvormange  der  vil   holde ud  til  den  bitre ende

Håber  det  var  brugbart

hej  Otto

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:53

Hej,

Her er mit feedback:

Ja, men kun fordi der var begrænsede andre muligheder.

2) Hvad synes du om funktionen med at panoramabillederne drejer automatisk? ER det forvirrende, eller giver det liv og et bedre indtryk?

Det kørte voldsomt langsomt på min maskine, så jeg bemærkede det ikke

Nej og nej

4) Opdagede du knapperne "landkort" og "billedegalleri" i nederste højre hjørne?

Ja, men jeg brugte dem ikke, da det hele som sagt var ret langsomt.

Ja, men den hakkede temmelig meget

Nej

Derudover vil jeg sige, at hotellet ser lidt småkedeligt ud udefra pga. vejret, men det ser fantastisk flot ud indefra! Rigtig god kvalitet billeder. Dog vil jeg anbefale at bruge 360 grader panoreringen som støtte til andre funktioner; jeg har fået set hotellet nu, men det har taget mig 2-3 minutter, og jeg er ikke blevet klogere på lokation, priser, faciliteter mv.
Det kunne jeg have fundet langt hurtigere hvis panoreringerne var en støtte til den konventionelle information.

Så - fantastisk god kvalitet af panorering, men ret langsom, og står for meget "ene" uden statisk og hurtig information, som er det der egentlig er kernen i det, man har brug for.

Håber du kan bruge dette feedback :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 08:49

det  med  langsom  ................ kunne  det  have  noget   med din  forbindelse  at gøre   thi  jeg  sidder  på  et  3 mobilmodem  7,2MB teoretisk  -  og  der  kører  det  uden  hak

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 10:21

1. Ja - men stoppede den, da jeg mildest talt var ved at falde i søvn. Var det ikke muligt at have hans enetale som en voice over, imens man går igennem hotellet i stedet for eller noget i den stil, for man sidder bare og venter på, at han bliver færdig. Og først kunne jeg ikke finde ud af, hvordan jeg stoppede ham.

2. Det var fint, at den drejede første gang, man ankom til hotellet, men det blev lidt irriterende i længden - specielt, hvis man kom tilbage til rum, man havde været i tidligere.

3. Nej. Med widescreen-formatet ser man den ikke rigtigt. Overvej at integrere infoknappen i selve billederne, når der er noget, der er ekstra information om.

4. Ja - men troede også, at det var et oversigtskort over kroen.

5. Nej

6. Nej

Når man trækker i billedet med musen, havde jeg nok forventet, at man drejede den modsatte vej - a la når man navigerer rundt på et google maps. Derfor tog jeg hele tiden mig selv i at dreje til den forkerte side.

Visuelt er det fint, men det kunne være rigtig rart, hvis man kunne hive lidt flere informationer ud af rundturen. F.eks. kunne man forestille sig, at man i restauranten kunne klikke direkte på et menukort og den slags.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 13:00

Hej Morten,

(For en god ordens skyld så skal jeg lige nævne at jeg arbejder for WideEyes)

Nej, jeg må faktisk indrømme at jeg, lige som med møbler fra Jysk, altid går lige til sagen uden at høre/læse vejledningen først. Smile

Jeg syntes at det fungerer super godt at billederne drejer automatisk indtil at man selv tager over, hvilket også viser overfor mindre erfarne brugere at det er interaktive billeder.

Nu har jeg selvfølgelig set rundturen før og så derfor infoknappen denne gang, men jeg må dog også indrømme at den absolut ikke var iøjenfaldende første gang jeg så præsentationen. Jeg klikkede faktisk ikke på den.

Ja, landkortet og billederne faldt jeg straks over.

Igen så er jeg selvfølgelig lidt inhabil, men jeg syntes ikke at teksten er meget iøjenfaldende og det var ikke umiddelbart den jeg lod mærke til i første omgang.

Jeg syntes at knapperne er placeret fint i forhold til at få "action" på dem. Dog vil jeg tro at man er nødt til at have et "behov" for at fokus retter sig mod disse funktioner/knapper.

Her udover er jeg også meget interesseret i generelle bemærkninger og indtryk af rundturen. Hvad var dårlig, hvad var godt? Har du ideer til hvad der kan tilføjes for at skabe mere værdi?

Jeg syntes at billedkvaliteten er meget høj og helt sikkert det bedste jeg har set på markedet. Lydkvaliteten på speakeren var for dårlig og det virker lidt for "kunstigt" på den måde han er placeret i et "lag" ovenpå forsiden. Jeg syntes desuden at speakerens intro er alt for lang og indeholder en masse unødvendig info.

Vi snakkes ved.

Mvh

Lars Hyldegård

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)