Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpel indkøbskurv til WordPress

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med at udvikle en simpel indkøbskurv plugin og vil høre om der er nogen interesse for jeg lægger det frit tilgængeligt når det er færdigt?

Her er lidt om konceptet:
Du uploader og aktivere dit plugin. Laver så en række "sider" med følgende "shortcodes" i indholdet:
-[indkøbskurv], der er den side der viser indkøbskurven.
-[kasse], der er den side hvor du er ved kassen.
-Og så en tak side, der vises når man har handlet færdigt.
Så går du ind ind i dine widgets og trækker indkøbskurv widget'et over i et område hvor du vil have indkøbskurven vist.
Du får nu en række felter som skal udfyldes:
-Titel på indkøbskurv (typisk "Indkøbskurv")
-Tekst til "TIl kassen"-knappen.
-Så skal du vælge siden hvor på man ser indkøbskurven, hvor man går til kassen og hvor man henvises til når man er færdig med at handle.
-Til sidst skal man indtaste den email adresse som ordren skal sendes til (ordredataen lægges også i en database på serveren for en sikkerhedsskyld, og kan ses i WordPress administrationsdelen som en seperat menu punkt der hedder "Bestillinger").

Efter plugin'et er aktiveret skulle der gerne komme en ny type indlæg i menuen nedunder "Sider" kaldet "Produkter" hvor man indtaster sine produkt data. her er det muligt at skrive produkt navn, beskrivelse (med html, billeder og hvad man ellers har lyst til at fylde på), normal pris, tilbuds pris, produktets kategori (kategorier oprettes ligesom ved normale indlæg) samt en kommentar til når produktet bliver tilføjet indkøbskurven. Kommentaren kan f.eks. være "Specificer venligst størrelse på skoen i 'Kommentar'-feltet ved fuldførelse af bestilling".

Det skulle være nogenlunde hvad plugin'et forventer at kunne.

Skriv evt. kommentarer til funktioner du kunne tænke dig plugin'et kunne indeholde.

Jeg arbejder på at intergrere Quickpay eller ePay.dk til betaling af varer. Hvad hælder folk mest til at bruge?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:31

Er ved at lægge sidste hånd på indkøbskurven og mangler stort set kun betalingsdelen. Har oprettet en test konto hos både ePay.dk og Quickpay.net.

Hælder mest til Quickpay.net da de har et WP e-commerce modul man kan redigere/kopiere/re-distribuere (dette må man ikke med ePay.dk's WP e-commerce modul) og ePay.dk's dokumentation er meget manglende.

Så med mindre noget kan hjælpe mig med at sætte betaling op for ePay.dk så blvier det Quickpay.net.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 10:46

Hej Pierre.

Din test ser utrolig simpel og overskuelig ud. Jeg synes bestemt du skulle lave en lille hjemmeside til dit modul hvorfra det kan downloades. Der må være ændre der er interesseret i en simpel shop.

Nu har jeg testet fra en mobil, så det kan godt være at det ser bedre ud på en PC, men købsformularen er ikke så pæn, synes jeg. Felterne er meget høje og varierer i bredden.

Hvordan fungere det med bestillingsbekræftigelse og fakturaer? Sendes de automatisk pr. e-mail?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:15

Det lyder som et spændende projekt - kontakt mig gerne hvis du ville have flere kommentarer end her!

Skal systemet virkelig blive til en succes, kræver det en del mere end ovenstående. Herunder blandt andet:

• Vær opmærksom på at vi i danmark ikke skriver vores valuta i "kr" men "DKK" - dette er et krav hvis man vil modtage dankort eller andre betalingskort.
  • Mulighed for under de forskellige varer at angive varianter - f.eks. small, medium, eller large hvis du sælger tøj - samt muligheden for at priserne kan være forskellige på de forskellige varianter
  • Angivelse af momsprocent - så der i kassen kan stå "moms udgør x-antal DKK"
  • Mulighed for angivelse af antal varer på lager
  • Automatisk by ud fra postnummer: http://www.v4d5.net/webartikler.php?artikel=postnrby
  • Mulighed for valg af leveringsmetode (GLS, Post DK, hent selv mm) med enkelte priser efter valg. (checkbox)
  • Et step mere efter "bestil varer" hvor de bestilte varer listes op sammen med navn og adresse - hvorefter man kan trykke godkend
  • Automatisk faktura pr mail, der overkoldeer kravene fra skat til fakturaer.
  • Mulighed for efterfølgende at knytte track and trace nummer til en ordre, trykke på en knap, hvorefter der automatisk sendes en mail til kunden

Ang. betaling er det en nødvendighed med muligheden for en god betalingskortsudbyder. Quickpay har selv en masse moduler - så de kunne nok godt selv finde på at udvikle systemet, hvis mange bruger dit system, samt at du selv laver integrationen til epay. Men kan du nemt selv lave quickpay-delen ville det være oplagt at gøre det sådan!

Held og lykke!

/ Emil Blücher 

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:42

Hej Pierre

Hvis du sørger for at den kan håndtere digitale produkter også, så er jeg frisk på at teste den. Du skal altså styre et download efter betaling også.

Det ser dejligt enkelt ud.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Emil Blücher:

• Mulighed for under de forskellige varer at angive varianter - f.eks. small, medium, eller large hvis du sælger tøj - samt muligheden for at priserne kan være forskellige på de forskellige varianter

Den måde vi havde tænkt på at håndtere størrelser var at man i kommentar feltet skrev den størrelse man ønskede. Er dette noget man må?

Med hensyn til farver så laver man et produkt for hver farve man har på lager.

Emil Blücher:

• Angivelse af momsprocent - så der i kassen kan stå "moms udgør x-antal DKK"

Havde selvfølgelig ikke lige tænkt på MOMS da jeg kommer fra Grønland og her har vi ikke MOMS. Den arbejder jeg videre på

Emil Blücher:

• Mulighed for angivelse af antal varer på lager

Vi vil allerhelst holde det så simpelt som muligt og netop lagerstyring har vi bevidst undgået. For hvor mange røde i størrelse large har vi egentlig på lager, og hvad hvis folk bestiller 4 medium mens vi har angivet der er 5 på lager, hvor medium dog faktisk kun udgør 3?

Noget vi i stedet vil gøre er at lave en knap der siger "Få antal på lager" hvor man gør kunden opmærksom på at der er chance for produktet ikke er på lager.

Hvis nogen vare ikke er på lager længere putter man produktet i WordPress' papirkurv.

Emil Blücher:

Den får vi indsat når produktet er ved at være klar til lancering.

Emil Blücher:

• Et step mere efter "bestil varer" hvor de bestilte varer listes op sammen med navn og adresse - hvorefter man kan trykke godkend

God point.

Emil Blücher:

• Automatisk faktura pr mail, der overkoldeer kravene fra skat til fakturaer.

Hvor ser jeg disse regler og du tænker vil ikke på eFaktura'er? PDF-filer er bare et helvede at generere, i sær hvis de skal være den mindste smule kønne at se på.

Emil Blücher:

• Mulighed for efterfølgende at knytte track and trace nummer til en ordre, trykke på en knap, hvorefter der automatisk sendes en mail til kunden

Vi har ikke t&t her i Grønland så den faldt mig ikke lige ind. Den ser vi på.

Jimmy Thomsen:

Hvordan fungere det med bestillingsbekræftigelse og fakturaer? Sendes de automatisk pr. e-mail?

Min idé er, og den kan stadig nå at ændre sig baseret på input fra jer, at når man bestiller en vare (man betaler ikke for den endnu), så sendes et link til administratoren af webshoppen om at der er kommet en ny ordre hvorpå han/hun kan logge ind og se ordren.

Herfra kan der så tjekkes om varen er på lager osv. og derefter trykker man på en knap for at sende en email med bekræftelse af modtagelsen af ordren samt et link til betalingssiden til kunden.

Når betalingen er modtaget sendes en email automatisk til  kunden som kvittering. Webshopindehaveren kan derefter indtaste et Track&Trace nummer i webshop administrationen hvorpå kunden vil få en email med T&T linket.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20

luchau:

Hej Pierre

Hvis du sørger for at den kan håndtere digitale produkter også, så er jeg frisk på at teste den. Du skal altså styre et download efter betaling også.

Det ser dejligt enkelt ud.

mvh

Den skal jeg lige tænke over om vi ønsker at have med. :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:33

Pierre Minik Lynge:

Den måde vi havde tænkt på at håndtere størrelser var at man i kommentar feltet skrev den størrelse man ønskede. Er dette noget man må?

...

Glem det! Glem det hele!

Hele det indlæg er fyldt med undskyldninger, lappeløsninger og gennemgribende ubrugelige tiltag! Der er en grund til at konkurrenterne gør som de gør, det er fordi det virker!

Hvis du allerede fra start, vil gøre som du ved (bør vide) gøres bedre i resten af branchen kan du ligeså godt opgive.

Der er nogle ting som folk forventer der er styr på ... f.eks. lageret ... hvis du syntes lagerføring er svært så er løsningen at BLIVE BEDRE til det ... ikke at fortælle kunderne at de må lære at leve med ustabilt lager.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:47

Jeg kan ikke se problemet i at lagerstyring ikke er implementeret. Det tilføjer blot endnu mere kompleksitet, dels i den tekniske implementering, dels i den daglige brug. Jeg er personligt tilfreds med at man kan angive en forventet leveringstid. Betaler man 300 kr. om måneden , så kan man sikkert forvente en masse, men det er næppe de store selskaber han forsøger at vinde som kunder, men snare de små (hobby-) forretninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Pierre Minik Lynge:

...

Glem det! Glem det hele!

Hele det indlæg er fyldt med undskyldninger, lappeløsninger og gennemgribende ubrugelige tiltag! Der er en grund til at konkurrenterne gør som de gør, det er fordi det virker!

Hvis du allerede fra start, vil gøre som du ved (bør vide) gøres bedre i resten af branchen kan du ligeså godt opgive.

Der er nogle ting som folk forventer der er styr på ... f.eks. lageret ... hvis du syntes lagerføring er svært så er løsningen at BLIVE BEDRE til det ... ikke at fortælle kunderne at de må lære at leve med ustabilt lager.

Hold da op, der er vidst nogen der er trådt ud af sengen forkert...

Det er da ikke en skid undskyldninger?! Det er simpel konstatering af hvordan JEG vil have konceptet er. Det har SLET ikke noget med hvor SVÆRT det er men derimod hvordan jeg ser det løst SIMPLEST.

Jeg kommer fra et sted hvor stort set alt der har med IT er en by i Rusland og så snart der mødes modstand på den front så gider folk det ikke. Dette er også grunden til WordPress er valgt. Fordi det er så forbandet simpelt og let tilgængeligt.

Du er MEGET velkommen til at lave dit EGET system der opfylder DINE kunders krav, men det her er PRÆCIS som mine kunder vil have det.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)