Jeg går med tanker om at indtale/optage på CD - f.eks. under en coach session. Så hvis kunden ønsker det, kan coach sessionen optages, mhp. salg efterfølgende til X antal kroner.
Det kan der vel ikke ske noget ved? det vel lidt ligesom at forlystelses parker tager billeder af en mens man sidder der og sælger dem til overpris bagefter...
Hvordan skulle det på nogen måde kunne være ulovligt, at to individer sætter sig sammen og benytter sig af den frihed det er, at optage en samtale i mellem to mennesker? Som sagt har din kunde selv sagt god for at samtalen bliver optaget.
Det problemområde du kan risikere at bevæge dig ind på, er hvad du derefter foretager dig. Videresalg til andre må kun finde sted, hvis kunden er indforstået med det. Dvs. ikke uden tilladelse. Så en accept af, at samtalen bliver optaget, er ikke nødvendigvis en accept af, at samtalen sælges til 3. part.
Men som salg til kunden selv, lyder det som en ganske god ide.
Lillian - Ja, det er kun til kunden, som sidder der. En rigtig god ide med underskriften, den havde jeg ikke tænkt på - TAK
The - Shop - Naturligvis er det meromsætning, men også for at kunden kan høre sessionerne der hjemme. Skaber nye muligheder for refleksion og fordybelse. Desuden kan de høres igen og igen... Så alt i alt en mere tilfreds kunde!
Ja det er selvfølgelig rigtigt, men du skal jo også passe på med ikke at gøre dig selv overflødig for hurtigt hvis du lever af at rådgive og coache folk
I mine øjne er det med coaching som med en Klovborg ost. Det ta'r den
tid det ta'r.
Kan man som coach hjælpe sine kunder hurtigere og
bedre igennem, vil man sikkert få nogle gladere og meget tilfredse
"ambassadører", som med glæde vil fortælle om de gode resultater de
opnåede hos coach X.. Det vil måske koste en session hist og pist, men gode referencer kan man sjældent have for mange af.
Samtidig kan det få andre temaer på banen,
som kræver yderligere sessioner.
@Ztrong
Har du overvejet at gå hele vejen: også at tilbyde at du optager det på video. Derved bliver kropssproget også synligt. For en del vil det sikkert være for grænseoverskridende, men i hvert fald have det med som tilbud.
Tanken er helt ny for mig... og i første omgang optog det mig, om det overhovedet var lovligt. Har faktisk lige været ude og undersøge mulighederne for udstyr til at optage med.. puha, det er vist en dyr en SLAM!
Så nu må jeg se hvilken vej vinden blæser... I første omgang vil jeg undersøge det blandt mine kunder, om det overhovedet kunne være atraktivt
For at gøre det til en bedre forretning for dig selv, ville jeg evt. optage nogle sessions hvor du taler til Kameraet, og lægger det ud på din hjemmeside. Derefter kan folk eller virksomheder købe at abonement hvor det kan høre alle de forskellige sessions.
Kommer der løbende nyt indhold, har du et godt produkt. Vedrørende personlig sessions, kan du give en god rabat, hvis de har abonement i forvejen.
Kunden for mere coaching for pengene ved at få øget tilgang til flere sessions, og rabat på personlig rådgivning.
Du får en stabil indkomst kombineret med private sessions, og dermed bedre indtjening.
Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk