Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omstrukturering af virksomhed ifm. flytning til udlandet

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
 Jante loven siger at du ikke skal tro du er noget, og det er vel nærmest det modsatte du siger når du prøver at krybe uden om at betale dansk skat!

Der er vel ikke tale om et forsøg på at krybe uden om dansk skat. Der er blot tale om ganske almindelig skatteplanlægning som massevis af både danske selskaber og personer  laver hele tiden. Det er vel nærmest en "pligt" for et selskab at være lige så bevidste om sine skatteomkostninger som alle andre driftsomkostninger.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:09

Henrik Krogh:

Lundsby:
 Jante loven siger at du ikke skal tro du er noget, og det er vel nærmest det modsatte du siger når du prøver at krybe uden om at betale dansk skat!

Der er vel ikke tale om et forsøg på at krybe uden om dansk skat. Der er blot tale om ganske almindelig skatteplanlægning som massevis af både danske selskaber og personer  laver hele tiden. Det er vel nærmest en "pligt" for et selskab at være lige så bevidste om sine skatteomkostninger som alle andre driftsomkostninger.

Som indlægget er lægger op til er det vist mere et spørgsmål om at kunne uden om dansk personskat, selvom man har tænkt sig at opholde sig og arbejde i Danmark 3 mdr. om året. Det kan man sagtens kalde skatteplanlægning, men man kan også kalde at prøve at krybe udenom at betale dansk skat.
Det er der rigtigt mange personer der gør og jeg er sikker på at langt det meste foregår indenfor lovensrammer, men det betyder ikke at jeg kan lide det og ikke har de høje tanker om folk der gør den slags.

Og nu ved er ved ting, jeg ikke kan lide så har jeg læst din blog, som jeg egentligt rigtigt godt kan lide, den er velformuleret og det virker som om du ved hvad du taler om.
Men en ting, der generer mig grænseløst er, at jeg ved hvem Tonny er, jeg har set billeder af ham, jeg ved hvad hans firma hedder og hvis jeg har lyst kan jeg slå adressen op. Men jeg ved ikke hvem du, har ikke set noget billede eller navnet på dit firma. Og det giver mig altid sådan en dårlig smag i munden, når en anonym sværter en navngiven person. Hvis man ikke kan lægge navn/identitet til de ting man siger, så mener jeg man holde sin mund.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:52

Lundsby,

Jeg synes lige balancen må være på plads. Du går selv i klinch med en anonym person med moral/etik argumenter, så det kan ikke være afgørende han fortsætter med at være anonym bare fordi han svarer dig igen.

Når vi taler om holdninger, så er jeg faktisk langt mere forarget over det offentliges forvaltning af de penge som produktive borgerne betaler og som financierer et hav af spild og overflod. Det inkluderer  også den årlige erhvervsstøtte i omegnen af 22 milliarder kroner.

Hvis trådstarter vil flytte sin virksomhed og sin indkomstskat til et andet land, så ser jeg det ikke et moralsk spørgsmål, men blot en rationel afvejelse af fordele og ulemper. Så hvis nogen har yderligere info læser jeg gerne med :)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:02

Hej Jesper

Det er to forskellige personer, det er ikke Henrik Krogh som har startet tråden!

Jeg har noget imod at trådstarteren prøver at komme udenom at betale dansk skat selvom han vil arbejde og bo her i 3 måneder om året. Selvom det ikke er ulovligt, så er det bare ikke noget der er cool i min bog.

Mht. Henrik så har jeg egentligt ret stor respekt for ham, jeg synes bare ikke om at han angriber, en navngiven person (Selvom han vist har gjort sig fortjent til det), som relativt anonym.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:26

Lundsby:
Mht. Henrik så har jeg egentligt ret stor respekt for ham, jeg synes bare ikke om at han angriber, en navngiven person (Selvom han vist har gjort sig fortjent til det), som relativt anonym.

Min blog er ikke velkommen på Amino. Jeg vil derfor foreslå, at vi afstår for at diskutere den her. Lad trådstarter få lov at beholde sin tråd.

I forhold til trådens tema er jeg i princippet ikke uenig med dig omkring det moralske. Jeg hoppede oprindeligt af tråden, på tankegangen omkring Malta/Cypern. Det er naivt at tro, at man bare kan få en lokal direktør/ledelse på til at tegne virksomheden. Jo hvis der er reelt indhold/substans i deres arbejde. Hvis dette ikke er tilstede - så taler vi om ord som skatteunddragelse mv.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu var tråden ikke ment som et diskussionsoplæg, men jeg kan også godt lide at diskutere, så nu kan jeg ikke dy mig.

Altså Lundsby, hør nu her.. Mit projekt går ud på at omstrukturere mit liv snarere end min skat. Jeg har ikke lyst til at være bosiddende i et bestemt land, men vil istedet gerne rejse rundt og se verden. Jeg benytter mig bare af de muligheder, der er stillet mig til rådighed af de forskellige landes lovgivning.

Jeg skal nok komme tilbage til Danmark igen om en årrække og betale dansk skat og hvad ved jeg. Lige nu passer det mig bare bedre at bo i udlandet og så kun kigge forbi DK om sommeren.

Så kan det godt være, at du har børn og fast arbejde og hvad ved jeg og ikke lige kan forlade Danmark i længere tid. Men derfor bør du ikke hate på andre, der ikke er i den situation. Jeg er sikker på, at hvis du havde samme mulighed og kunne opnå de samme økonomiske fordele ved at optimere din skat, ville du være knap så hellig.

Desuden ville mit nye bopælsland nok blive lidt trætte at, hvis jeg skulle til at betale skat i Danmark istedet for i det land, hvor jeg bliver bosiddende. Det ville da ikke give nogen mening?! Skal tyrkere, som bor i Danmark så også betale skat i tyrkiet istedet for i Danmark, hvis de tager afsted 3 måneder om sommeren og evt. arbejder med et eller andet dernede?!

@Henrik Krogh: Der bliver tale om en rigtig ledelse på Malta. Jeg har i lang tid godt kunne tænke mig en direktør for at få mere tid til mig selv, og mit indtryk er, at jeg kan slippe billigere dernede.

Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 01:41
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:50

Creator:

Altså Lundsby, hør nu her.. Mit projekt går ud på at omstrukturere mit liv snarere end min skat. Jeg har ikke lyst til at være bosiddende i et bestemt land, men vil istedet gerne rejse rundt og se verden. Jeg benytter mig bare af de muligheder, der er stillet mig til rådighed af de forskellige landes lovgivning.

Som sagt jeg har fuld forståelse for, at du vil omstrukturer dit liv, fair nok, det er at du samtidigt prøver at slippe for skat, som jeg har som nævnt ikke synes er super fedt!

Creator:
Så kan det godt være, at du har børn og fast arbejde og hvad ved jeg og ikke lige kan forlade Danmark i længere tid. Men derfor bør du ikke hate på andre, der ikke er i den situation. Jeg er sikker på, at hvis du havde samme mulighed og kunne opnå de samme økonomiske fordele ved at optimere din skat, ville du være knap så hellig.

Jeg har ikke børn, og er for nogle måneder siden kommet ud af et 2 år langt forhold, derudover foregår største-delen af mit arbejde på vores eget produkt, hvilket sagtens kunne foregå i udlandet.
Så jo hvis jeg ville så er det ikke det store problem for mig at flytte både indtægt og bopæl til et andet land.
Så jeg har alt mulig ret til at være hellig.

Og jeg har oveni købet en god ide om hvordan man kan strikke en selskabskonstruktion sammen, så det kan lade sig gøre, relativt lempeligt skattemæssigt :-)

[disclaimer: Nu er jeg hverken revisor eller advokat, så flg. skal checkes af kyndige]

Du finder jo nok ud af det alligevel! Men det du gør er at du lader dit eksisterende firma i Danmark kører videre, ikke noget med at flytte kunder etc. Så fyrer du dig selv i det danske firma. Så opretter du et nyt firma, i udlandet hvor du så ansætter dig selv, det nye firma bliver nu underleverandør til dit danske firma, men det nye firma er dyrt, så der er kun et minimalt overskud i det danske firma, hvilket betyder at det danske firma betaler minimal dansk skat.
Der findes rigtigt mange af sådanne julelege, og man kan sikkert også slippe afsted med dem. Det giver bare en hvis moralsk fleksibilitet. En moralsk fleksibilitet som jeg selv ikke mener, at være i besiddelse af!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:57

He he, det teknik de bruger er faktisk lidt den samme som den opskrift, jeg gav! Den kaldes transfer-pricing og problemet med den er at den er forbandet svær at opdage, fordi den bygger på pris sætning imellem to forskellige juridiske enheder og hvordan prissætter deres ydelser.

Men hvis du synes jeg skal lidt vel meget afstand fra din situation, så skulle du bare vide hvad jeg tænker om at multinationale virksomheder gør det samme ... føj!

Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 03:55

Transfer pricing er efter min mening skatteunddragelse. Jeg har ikke i sinde at benytte mig af den slags. Jeg skal jo slet ikke have firma i DK. Havde jeg det, skulle jeg betale skat i DK, når jeg arbejder i DK.

Mit firma har kunder i hele EU, så det kan ligge, hvor det nu passer bedst.

Mit spørgsmål var helt fra starten, hvordan man flytter sit firma ud af landet - for real?!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)