Der er vel ikke tale om et forsøg på at krybe uden om dansk skat. Der er blot tale om ganske almindelig skatteplanlægning som massevis af både danske selskaber og personer laver hele tiden. Det er vel nærmest en "pligt" for et selskab at være lige så bevidste om sine skatteomkostninger som alle andre driftsomkostninger.
|
Henrik Krogh:Lundsby:Jante loven siger at du ikke skal tro du er noget, og det er vel nærmest det modsatte du siger når du prøver at krybe uden om at betale dansk skat!Der er vel ikke tale om et forsøg på at krybe uden om dansk skat. Der er blot tale om ganske almindelig skatteplanlægning som massevis af både danske selskaber og personer laver hele tiden. Det er vel nærmest en "pligt" for et selskab at være lige så bevidste om sine skatteomkostninger som alle andre driftsomkostninger.
Som indlægget er lægger op til er det vist mere et spørgsmål om at kunne uden om dansk personskat, selvom man har tænkt sig at opholde sig og arbejde i Danmark 3 mdr. om året. Det kan man sagtens kalde skatteplanlægning, men man kan også kalde at prøve at krybe udenom at betale dansk skat.
Det er der rigtigt mange personer der gør og jeg er sikker på at langt det meste foregår indenfor lovensrammer, men det betyder ikke at jeg kan lide det og ikke har de høje tanker om folk der gør den slags.
Og nu ved er ved ting, jeg ikke kan lide så har jeg læst din blog, som jeg egentligt rigtigt godt kan lide, den er velformuleret og det virker som om du ved hvad du taler om.
Men en ting, der generer mig grænseløst er, at jeg ved hvem Tonny er, jeg har set billeder af ham, jeg ved hvad hans firma hedder og hvis jeg har lyst kan jeg slå adressen op. Men jeg ved ikke hvem du, har ikke set noget billede eller navnet på dit firma. Og det giver mig altid sådan en dårlig smag i munden, når en anonym sværter en navngiven person. Hvis man ikke kan lægge navn/identitet til de ting man siger, så mener jeg man holde sin mund.