Kære Aminoer. Jeg håber, der sidder nogen derude, der er kyndige udi selskabsret. Jeg har sat mig lidt ind i sagerne og kan forstå, at for at kunne arbejde i Danmark under 3 mdr's ophold uden at blive beskattet som arbejdende for en dansk virksomhed, skal virksomheden have hjemting i udlandet, og den må i øvrigt ikke have fast driftssted. Min virksomhed vil jeg derfor flytte til et 3. land (Cypern/Malta), hvor jeg vil ansætte en lokal ledelse, så jeg ikke behøver være en del af den daglige drift. Og nu kommer spørgmålet... Den forhåbentligt kommende udlandsdansker :) |
Creator:Jeg har sat mig lidt ind i sagerne og kan forstå, at for at kunne arbejde i Danmark under 3 mdr's ophold uden at blive beskattet som arbejdende for en dansk virksomhed, skal virksomheden have hjemting i udlandet, og den må i øvrigt ikke have fast driftssted.
Så du vil gerne være i landet og arbejde der du vil bare ikke betale skat? Der må ærligt indrømme, at jeg håber at vores skattesystem, er klogt nok indrettet til at det ikke kan lade sig gøre! Vil man nyde må man yde!