Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart at webshop til "Butik Malene"

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Min mor har en tøjbutik beliggende i Tønder, og jeg kunne godt tænke mig, at starte en webshop op for hende. 

I den forbindelse søger jeg information om følgende:

• Hvilket system kan I anbefale det skal bygges op om?
  • Hvilket betalingssystem kan I anbefale?
  • Er det muligt at implementere eget design på siden?
  • Hvor meget vil sådan et system koste at få lavet?
  • Hvilket webhotel kan I anbefale?

Hilsen Nichlas Boysen

Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:20

Hej Nichlas

Der er rigtig mange muligheder når man vil åbne en webshop. Du kan kontakte et hav af virksomheder, der vil hjælpe dig både med opsætning, design, betalingsgateway og hosting. Dette er ofte meget dyrt, men det kan godt betale sig, især hvis du ikke har så meget erfaring :-)

Hvis du vil gøre det selv, kan jeg anbefale at bruge open source systemet Magento. Der findes flere betalingssystemer, og jeg kan blandt andet anbefale ePay. De fleste webhoteller kan bruges, men DanDomain er skide godt, især til webshop-løsninger.

Hvis du starter selv, kan jeg anbefale at købe Martin Thorborgs bog e-pusher, der handler om e-handel. Det er den samme som du får, hvis du køber plus-medlemsskab her på amino.

Hilsen Mads

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Skrevet kl. 22:35

Tak for dit hurtige svar.

Hilsen Nichlas

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 22:42

Hej Nichlas.

Mads har ret i at DanDomain er et godt valg. Som han også nævner, findes der umådelig mange muligheder i ligeså mange prisklasser.

En af DanDomains styrker er at deres CMS er søgemaskinevenlig, hvilket meget, meget kort fortalt betyder at der er muligheder for gode placeringer på søgemaskinerne. Denne detalje er vigtig for enhver shop med et opsøgende kundesegment (hvilket jo absolut er de fleste)

DanDomains statistik er egentlig udemærket (mindre mangelfuld end så mange andre), men det er meget nemt at etablere Google Analytics og fungerer fint med tracking på konvertering.

Der findes systemer, der er mere unikke i deres udtryk, så fortsæt med at undersøge markedet omhyggeligt. Jeg er sikker på der kommer flere gode forslag i denne tråd.

Og god vind med projektet!

Mange hilsner,

Mathias

Fra Odense NV
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Fra  Swift Media Skrevet kl. 00:34

Hej Nichlas,

Jeg tillader mig lige at linke til min egen tråd, som måske kunne være relavant for dig/din mor:
Har du idéen til webshoppen, så står vi for resten!

Vores tilbud er en fordel, hvis I ikke ønsker at lægge en masse penge ud for at etablere en sådan webshop, samt at du/I kan være sikre på, at webshoppen bliver udarbejdet efter bedste hensigt. Med dette menes, at eftersom vi også har konkret økonomisk interesse i, at webshoppen fungerer og giver et godt udbytte, vil vi i højere grad stræbe efter at gøre den så attraktiv som muligt.

Mvh.
Anders

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:54

Nichlas Boysen:
Hvilket system kan I anbefale det skal bygges op om?

Magento - super fedt produkt og så er det gratis.

Nichlas Boysen:
Hvilket betalingssystem kan I anbefale?

I alle vores løsninger bruger vi epay da de har den bedste integration til Magento

Nichlas Boysen:
Er det muligt at implementere eget design på siden?

Jeps - hvis du har lidt html forstand (og en god portion tålmodighed). Ellers skal du betale nogen for det (se gerne næste punkt) :)

Nichlas Boysen:
Hvor meget vil sådan et system koste at få lavet?

Vi tager 9.995,- for en komplet køreklar løsning. Dette er inkl. hosting og betalingsgateway i hele første år.

Se evt. mere her: http://getashop.dk

Nichlas Boysen:
Hvilket webhotel kan I anbefale?

Vi anvender MagentoHotel.dk/Powerhosting til alle vores løsninger da de har rigtig god erfaring i at hoste Magento shops.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:29

Jeg kan se, at du allerede har fået nogle svar med anbefalinger. Før du beslutter dig, er det imidlertid vigtigt, at du overvejer hvilke funktionaliteter, der er vigtige for dig.

Se på nogle af standardløsningerne, fx DanDomain og Scannet, og skriv deres funktionsliste ud (der findes sikkert tilsvarende fra nogle af de andre systemer, men dem kender jeg ikke), og kryds af, hvad der er vigtigt, og ikke mindst - hvad mangler du?

Standardsystemerne kan du få på 'prøve' i en periode før du evt. beslutter dig for den ene eller anden løsning. Og her er det vigtigt at du forholder dig til, hvad du kan lide at arbejde med. Jeg har prøvet både DanDomain og Scannet, og Scannets shop passer bedst til mine 'hjernevindinger', for andre er andre løsninger bedre.

En helt anden overvejelse, som I skal ind i, når I vil have tøjbutik på nettet, er den forretningsmæssige. Tænk over, hvordan man sikrer, at kunden kender størrelser osv, og I skal have rigtig gode produktbilleder og beskrivelser. Konkurrencen er sikkert hård på det marked, så I skal lave en forretningsplan først, for at se om det overhovedet kan bære. Overvej også, hvilken kundegruppe I henvender jer til, og hvordan deres adfærd er på nettet.

Det tager MEGET længere tid, end man forventer, at få en internetforretning igang. Selvfølgelig kan man hjælpe med adwords osv.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:05

Nichlas Boysen:

• Hvilket system kan I anbefale det skal bygges op om?
  • Hvilket betalingssystem kan I anbefale?
  • Er det muligt at implementere eget design på siden?
  • Hvor meget vil sådan et system koste at få lavet?
  • Hvilket webhotel kan I anbefale?
  • Hvis man alligevel skal i gang, så vil jeg gå all-in og lave en mere optimeret løsning. Sætte seriøse tanker i hvordan designet skal opbygges, hvilke moduler skal indsættes og hvordan strategien skal være. Dette fås bare ikke for 10.000kr nogen steder. For de billige penge får man ganske rigtigt en standard opsætning og et standard-design. Mere bliver der ikke lagt i det, så er det sidstnævnte man søger, så fair nok.

For det første vil jeg sige det skal bygges op i Magento. Du behøves ikke stille spørgsmålstegn ved det, bare brug det :-). Det er rigtigt fleksibelt og har masser af udviklingspotentiale.

Til Magento kan du med fordele bruge ePay til betalingssystem og samtidigt hoste det hos Magentohotel. Magentohotel har supporten på ePay, på den måde samler du al support et sted. - Og btw.. Magentohotel (ejes også af Powerhosting) leverer FANTASTISK support.

Selvfølgeligt er det muligt at få sit eget design på. Men pas på med at indsætte hvilket som helst design. Læg tanker bag ved. 

Jeg vil personligt selv minimum investere 30.000kr for en opsætning og et design i magento for at sikre mig tingene bliver lavet ordentligt og følge med i hvordan timerne bliver brugt. Min erfaring fortæller mig at 10.000kr bare ikke er nok.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 4. Feb 08
    Indlæg ialt: 1318
    Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:02

Yngvi K.:

For det første vil jeg sige det skal bygges op i Magento. Du behøves ikke stille spørgsmålstegn ved det, bare brug det :-).

Sikke noget fordrukkent sludder!!! Wink

Det mener du forhåbentlig ikke seriøst. Enhver ordentlig IT-løsning kræver et solidt forarbejde, både af kunden og leverandøren, så man sikrer en ordentlig forventningsafstemning, og en løsning, der svarer til kundens behov.

Sådan en påstand  får ihvert fald alle mine nakkehår til at stritte i alle retninger, og ville være totalt diskvalificerende for at sælge noget som helst til mig.

@trådstarter: Det bedste råd herfra, er at finde ud af hvad DU har brug for, ikke hvad andre mener, du har brug for, og træffe dit valg på den baggrund.

MVH
    Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Møgeltønder
    Tilmeldt 18. Aug 09
    Skrevet kl. 14:14

ja, I gør det sørme ikke let for mig! :)

Lad mig høre lidt flere råd.

Hilsen Nichlas Boysen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)