Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af tøj - helt fra begyndelsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har et stykke tid tænkt på at designe tøj. Selv om jeg selvfølgelig gerne vil gøre det hele på én gang, er det ikke særlig aktuelt eller praktisk. Derfor er jeg kommet frem til, at t-shirts nok skal være det første skridt. Jeg har i hvert fald en ide om at det er det nemmeste at starte med. Jeg vil også gerne lave nogle accessories, hvis det kan gøres til en overkommelig pris.

Her kommer spørgmålene så:

Er det bedst at oprette at firma fra starten af? Man kan vel trække moms fra til alle materialerne (?). Hvis ja, er den proces nem nok? Koster det penge (registrering etc)?

Er der gode (og gerne "billige") steder at få trykt t-shirts? Jeg har nogle design ideer, som omfatter tryk som går helt om siden og op om skulderen til ryggen (dvs. der ikke bare skal smækkes en tegning på brystet af t-shirten). Snævrer dette udvalget af trykkere ind, og er det dyrere?

Hvilke slags tryk og t-shirt burde anvendes? Det skulle gerne være ordentlig kvalitet (tænk Jack & Jones, ikke Ralph Lauren).

Mht. accessories, er det læder jeg tænker på. Der skal være trykket et mønster ned i læderet, som man f.eks. gør på nogleringe (som f.eks. link: http://www.richmond.ac.uk/images/merchandise/keyring.jpg), dog må trykket gerne have en anden farve (man kan vel male det e.l.). Det drejer sig om armbånd og headbands ind til videre.

Er det for dyrt/svært at lave det for en nybegynder?

Hvor er det bedst at starte med at sælge? Trendsales? Egen Webshop? Hvordan er det muligt at appelerer til butikker eller at komme i blade?

Er der noget jeg har glemt? Brainstormer lidt her :-)

Tak på forhånd.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:08

Jeg vil foreslå, at du tager et job i en tøjbutik, og får føling med branchen, branchens virkemåde osv, før du begynder at kaster dig ud i et sådan projekt...

Alternativt så får et arbejde hos et andet tøjfirma, og se hvordan tingene hænger sammen...

Tilmeldt 6. Jul 10
Skrevet kl. 20:11

Jeg har eller søgt lidt rundt her, og set en del mere konstruktive indlæg :( (også fra dig)

Det er ikke rigtigt muligt for mig, at få job i en tøjbutik. Men hvad er det præcis jeg skal få en føling med? Ved at være butikassistent får man vel ikke kendskab til produktion af tøj?

Hvor er det jeg skyder for højt?

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:14

Tage kontakt til en af de utallige små tøjdesignere som findes i Danmark.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:16

higher:

Det er ikke rigtigt muligt for mig, at få job i en tøjbutik. Men hvad er det præcis jeg skal få en føling med? Ved at være butikassistent får man vel ikke kendskab til produktion af tøj?

Hvor er det jeg skyder for højt?

Jeg ved ik om du skyder for højt, men du får en masse branche erfaring...

Du lærer:

hvordan tøjbutikkerne tænker
hvordan ordreoptagelse/distribitionen foregår
hvad kunderne lægger vægt på
samt en masse andre praktiske ting, som du kan bruge senere hen...

Desuden er det svært at starte et mærke op, hvis du ik allerede kender til distributionen... Du ender med at lukke, før du overhovedet kommer igang!

Min gamle chef sagde altid:"Det er nemt at købe en masse varer, det svære er at få dem solgt og helst med fortjeneste"...

Tilmeldt 6. Jul 10
Skrevet kl. 20:25

Solskinnet ("Tage kontakt til en af de utallige små tøjdesignere som findes i Danmark."

For at få info om hvordan de gjorde det? Kender du til nogle som ville være villige til det?

Tilmeldt 6. Jul 10
Skrevet kl. 20:27

Fashion Seller:

Jeg kan godt forstå hvad du siger, men som sagt bliver det nok ikke aktuelt. Hvis du siger det, fordi jeg spurgte hvordan man får sit tøj i butikkerne, så glem det :p det er ikke noget jeg sigter efter.

Men det er selvfølgelig en satsning at starte på dette. Dog tror jeg, at jeg er klar til at tage bare et lille skridt. Troede jeg startede småt med t-shirts, og muligvis nogle accessories.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:36

Bare spring ud i det "higher". Erfaring får man ved at lave fejl. Så hvis det ender med at det projekt du har i tankerne ikke fungerer, så har du da som minimum lært noget af det.

Jeg ville anbefale dig at starte med Trendsales, så starter du med lavest mulig udgift. Eget webshop har mange udgifter du skal ha' i tankerne. Bl.a. PBS aftale, udgift til hjemmesiden osv.

Jeg ved desværre ikke noget om tøjbranchen, så desværre ingen hjælp herfra.

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)