Hej alle. Jeg har et stykke tid tænkt på at designe tøj. Selv om jeg selvfølgelig gerne vil gøre det hele på én gang, er det ikke særlig aktuelt eller praktisk. Derfor er jeg kommet frem til, at t-shirts nok skal være det første skridt. Jeg har i hvert fald en ide om at det er det nemmeste at starte med. Jeg vil også gerne lave nogle accessories, hvis det kan gøres til en overkommelig pris. Her kommer spørgmålene så: Er det bedst at oprette at firma fra starten af? Man kan vel trække moms fra til alle materialerne (?). Hvis ja, er den proces nem nok? Koster det penge (registrering etc)? Er der gode (og gerne "billige") steder at få trykt t-shirts? Jeg har nogle design ideer, som omfatter tryk som går helt om siden og op om skulderen til ryggen (dvs. der ikke bare skal smækkes en tegning på brystet af t-shirten). Snævrer dette udvalget af trykkere ind, og er det dyrere? Hvilke slags tryk og t-shirt burde anvendes? Det skulle gerne være ordentlig kvalitet (tænk Jack & Jones, ikke Ralph Lauren). Mht. accessories, er det læder jeg tænker på. Der skal være trykket et mønster ned i læderet, som man f.eks. gør på nogleringe (som f.eks. link: http://www.richmond.ac.uk/images/merchandise/keyring.jpg), dog må trykket gerne have en anden farve (man kan vel male det e.l.). Det drejer sig om armbånd og headbands ind til videre. Er det for dyrt/svært at lave det for en nybegynder? Hvor er det bedst at starte med at sælge? Trendsales? Egen Webshop? Hvordan er det muligt at appelerer til butikker eller at komme i blade? Er der noget jeg har glemt? Brainstormer lidt her :-)
Tak på forhånd. |
Jeg vil foreslå, at du tager et job i en tøjbutik, og får føling med branchen, branchens virkemåde osv, før du begynder at kaster dig ud i et sådan projekt...
Alternativt så får et arbejde hos et andet tøjfirma, og se hvordan tingene hænger sammen...