Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal balancesum ikke indeholde årets indtægter/udgifter inkl. dem der kommer ind efter årsskifte

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet årsregnskab. I selve regnskabet har jeg medtaget alle indtægter, der blev tjent i år 2009 - også selvom den sidste først blev betalt d.08.01.2010.

Jeg havde assistance til at udregne min balancesum. I denne er den sidste indtægt ikke medtaget. Selvom den indbetalte moms er medtaget for den sidste indtægt. Den blevet taget fra bankens indberetninger fra min firmakonto til Skat !

Det ændrer ikke noget på mit årsresultat, men skal balancesum ikke indeholde alle årets indtægter/udgifter også dem der først kommer ind på kontoen efter års skiftet ????

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 09:40

Hej Bender.

Det vil fremgå som tilgodehavende hos debitorer på dit årsregnskab for 2009. Indbetalingen kommer først i 2010

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:56

JoSmile

Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:10

Hej Andreas

Har ikke en post, der hedder tilgodehavende hos debitor på årsregnskabet, så forstår det slet ikke nu.

Men er det ikke ok, at medregne indtægten i balancesummen for år 2009, selvom den først kom ind på kontoen d.08.01.2010 ?? Eller skal balancesummen være det beløb, som der står på kontoen d.31-12-2009 opgivet til Skat ??

Venligst

Bender

Ha

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)