Mig og en ven ønsker at starte en virksomhed op uden momsregistrering (I/S) . Så vidt jeg har forstået gør man det inde på virk.dk.
Vi udfylder spørgsmålene på side 1 men når vi kommer til side 2 kan vi ikke komme videre medmindre vi har valgt enten rubrik 8,9,10,11 eller 12. 8'eren er den eneste som passer på os men det er at man vil momsregistreres, hvilket vi jo netop IKKE vil. Nogen idé om, hvordan man kommer videre?
Der er jo absolut ingen grund til, IKKE at blive momsregistreret.
Hvis dit argument for ikke at have moms på dine produkter er, at sælge varen billigere for flere salg - så vil du efter 50tkr give dem et chok, ved at sætte 20% op. Nu ved jeg ikke hvad det er. Men jeg pointerer blot, at alle har moms, alle er vant til moms, der er ingen grund til ikke at have det.
Det er ikke nogen udgift for jeres virksomhed. Det kan kun ændre jeres likviditet i perioder, men når dagen er omme, går momsen i nul.
Jeg vil klart anbefale at i får et moms-nummer. Held og lykke med det.
Tak for hjælpen, så må vi hellere momsregistrere os :-). Jeg havde bare indtrykket af at regnskabet ville blive lettere, hvis der ikke var moms involveret.