Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncering i lokalområdet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer!

I forbindelse med interviewet med Simon Mørch blev jeg inspireret til at lave en dør til dør gang, og høre de lokale forretninger i mit område, om de er på Facebook, om de annoncere på Facebook osv?

Min idé er at jeg vil tilbyde opsætningen af det hele for en fast pris i måneden. Hvis forretningen så mener de har fået "lidt succes" og vil droppe hjælpen og annonceringen er det fint med mig, så har jeg nået mit mål, nemlig at få gjort de lokale butikker mere kendte! Jeg var inde og se på Facebook, og så at indenfor 80 km at mit lokalområde er der cirka 170.000 mennesker over 16 år. Kunne det ikke være en god idé, eller er der mange som udbyder dette på forhånd?

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 20:51

God idéé :) Hvad skal i gid i måndet?

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 21:05

Umiddelbart kommer det jo an på hvor aggresivt butikken ønsker at markedsføre sig, der vil så være 3-4 pakker, og mulighed for at en individuel udvidelse af pakkerne..

Priserne vil ligge sig fra omkring 300 kroner i måneden..

Fra Nordjylland
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:14

Godaften Steffen, jeg kom lige forbi dit indlæg og kom til at tænke på nogle ret vigtige punkter som du nok skal tænke over inden du vil iværksætte denne ellers gode ide. :-)

1: Er dit lokal område en lille lands by eller en stor by som København, Aarhus eller andet?

2: Jeg tror altså ikke at du kan få den lille "Tømrermester Jensen" til at gå ind og markedsføre sig på Facebook.

3: Du skal jo også kunne lave nogle strategier for dem så du kan vise dem hvad Facebook markedsting kan give?.

4. Måske du starter med Facebook, men jeg syntes også du skal have Google AdWords eller måske andre markedsførings metoder med ind over, fordi hvis Facebook går ned eller andet og i er 100% afhænig af Facebook så får i en del problemer med jeres kunder og omsætningen.

Med venlig hilsen
Christian Nielsen
14 årig iværksætter

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 21:27

Hej Christian, mange tak for dine inputs!

Lokalområdet er en mellemstor provinsby på cirka 50.000 indbyggere, og med egen gågade/strøg.. Det er primært dem i gågaden jeg vil henvende mig til, tøjbutikker, special butikker mm.

Du har formentlig fuldstændig ret i at den lille lokale håndværker ikek gider Facebook, og sandsynligvis ikke vil få så meget ud af at bruge Facebook mediet.

Med hensyn til de strategier til virksomhederne har du helt ret, jeg har tænkt mig at udarbejde en lille A5 flyer med noget hurtig information og mulig brug, samt priser og kontakt muligheder, og vil selvfølgelig sætte mig det sidste ind i Facebook inden jeg begynder besøgene..

Når du snakker om at bruge AdWords med flere er det formentlig en god idé, jeg har, endnu, ikke så meget viden omkring AdWords, men det er da formentlig noget man kan læse og lege sig til!

Men det er vigtigt at huske, at det primære er tilfredse kunder, og jeg satser derfor heller ikke på at det kan blive mit nye levebrød, men måske en god start på iværksætter karrieren!

Men igen, mange tak for dit indlæg, det bringer nye tanker og idéer med alt slags ris/ros :)

Fra Nordjylland
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:33

Selv tak Steffen,

Og ja "For at sælge produktet skal du kende produktet" det læste jeg engang på nettet :-)
Men hvis du opbygger nogle gode kunder, og blandt andet fortæller fx. tøjbutikkerne om e-handel, så kan det også være at du kan markedsføre dem uden for det lokale og efter kort tid er fx. "Knuds TøjHus i Aarhus" lands kendt og har en god omsætning fordi du fortalte dem om e-handel, men tilbage til det med AdWords, så er der rigtig mange blogge rundt omkring af dygtige folk der arbejder med søgemaskine optimering til daglig og der kan man tit lære en hel masse.

Håber på du får succes.

Med venlig hilsen
Christian Nielsen
14 årig iværksætter

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 17:03

Hej Steffen

Er du kommet videre med dit projekt  for jeg har gang i noget lignende.

Min plan er dog at kontakte handelsstandsforeningerne.

Jeg har udviklet et webportal hvor butikkerne kan få en webannonce og herefter selv tilføje/slette tilbud døgnet rundt.  

Tilbudene bliver selvfølgelig vist på webportalen, men systemet kan automatisk sørge for at tilbudene også bliver vist andre steder, som f.eks.:

• Handelsstandsforningens hjemmeside
  • Handelsstandsforeningen Facebook side
  • Butikkernes egen hjemmeside
  • Butikkernes egen Facebook side
  • Infoskærme i butikkerne m.m.
  • Nyhedsbreve
  • SMS

Har haft systemet kørende i en enkelt by i et års tid og de fleste butikker har været meget imponerede.

Desværre har mine erfaringer vist at butikkerne er MEGET dovne og får ikke lagt tilbud på, selvom det er meget simpelt kun tager få sekunder.

Derfor håber jeg på at kunne finde nogle personer i de enkelte byer som kan står for kontakten til butikker og enten sørger for at de får lagt tilbud ud eller måske tilbyder at gøre det for dem.

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)