Jeg tror faktisk hun ender med at score point på det her. Sagen går nu fra at Thorning er en hykler og hendes mand er en skatteål, til at Thorning er et menneske der tager konsekvensen af sine fejl.
Det tror jeg ikke du skal regne med! Det er lidt ligesom da Løkke betalte penge tilbage i billagssagen, selvom pengene er betalt, går sagen aldrig væk. Det spændende bliver, at se hvilket betydning det får for meningsmålingerne. Men som venstre, så tit har sagt i den senere tid, så er der lang tid til næste valg.
Det er lidt ligesom da Løkke betalte penge tilbage i billagssagen, selvom pengene er betalt, går sagen aldrig væk.
Forskellen her er at Løkke brød reglerne, mens Thorning's mand ikke har brudt nogle regler, men bliver tvunget til at betale ekstra skat, som han ellers ikke behøvede at betale, bare fordi han er Thorning's mand.
Ja jeg håber da ikke ligefrem gun for god karma ud af det. hun har lavet en fejl. men hvor hun selv er efter de mennesker der laver den slags "fejl" ellers er der da godt nok noget galt!
Forskellen her er at Løkke brød reglerne, mens Thorning's mand ikke har brudt nogle regler, men bliver tvunget til at betale ekstra skat, som han ellers ikke behøvede at betale, bare fordi han er Thorning's mand.
Helt så sort/hvidt var Løkkes regelbrud heller ikke! Det var mere om han kunne stå inde for måden han havde brugt skatteborgernes penge. Jeg mener ikke der var noget ulovligt i det!
var Løkkes regelbrud heller ikke! Det var mere om han kunne stå inde for måden han havde brugt skatteborgernes penge. Jeg mener ikke der var noget ulovligt i det!
Som du selv skriver, han brugte skatteborgernes penge! Det kan man næppe sige at Thorning's mand har gjort. Han fulgte sin revisors rådgivning om at han skulle betale skat i udlandet, men for at undgå at det bliver politiseret, vælger han så nu at betale i DK også.
Det er jo sådan set ikke afgjort endnu, hvorvidt han er skattepligtig i Danmark eller ej. Thorning/Kinnocks træk er da helt sikkert også et forsøg på at komme en dom i forkøbet. Hvis de havde siddet på hænderne og afventet en dom, som ikke var faldet ud i deres favør, ville Thorning være færdig som statsministerkandidat.
Det tror jeg ikke du skal regne med! Det er lidt ligesom da Løkke betalte penge tilbage i billagssagen, selvom pengene er betalt, går sagen aldrig væk. Det spændende bliver, at se hvilket betydning det får for meningsmålingerne. Men som venstre, så tit har sagt i den senere tid, så er der lang tid til næste valg.
Det er svært at sige. Måske har du ret, måske ikke - det afhænger selvfølgelig meget af hvordan medierne behandler sagen fremover. Løkkes bilag kørte jo uafbrudt i måååånedsvis, med en ny "breaking" historie, hver gang EB fandt en 80 kr's taxabon. Han håndterede også sagen virkelig dårligt, hvorimod det "kun" har taget Thorning en uges tid at komme med den her, som egentlig både er damage control og proaktivt samtidigt.