Her er nogle stykker jeg har lavet:
Du kan læse lidt om mit arbejde med DanDomain webshop her. |
BZR:Det er desværre en uhyggelig trend, som egentlig synes at være startet herinde. En priskrig på webudvikling som slet ikke har fundament i virkeligheden. Jeg er helt enig med dig i, at det kunne være fedt hvis folk var mere realistiske.
Jeg er personligt også gået hårdt ind i min niche. Jeg sælger min arbejdskraft på kanten af hvad jeg egentlig burde, men jeg går aldrig på kompromis med kvaliteten af den grund.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke svare for dr. Lundsby, men kan gøre det for undertegnede.
Lige som dig definerer vi præcist hvad vi leverer. Fx. får man X antal design udkast og X antal design runder. Vi definerer også klart den proces man skal igennem. Er dette for alle? bestemt ikke, vi har flere gange takket nej til en kunde fordi vi ikke mener at deres shop kan leveres indenfor vores rammer, men til 90% af iværksættere der lige starter op, så er det faktisk et rigtigt godt tilbud.
Det er heller ikke en priskrig, fordi vores produkter har aldrig kostet andet end 9.995,- og 12.995,-. Det er prisen vi kan gøre det til og samtidig tjene penge (vi sælger bestemt ikke på kanten af hvad vi burde, hvilket vil sige at der aldrig kan stilles spørgsmålstegn til vores kvalitet).
Fordi produktet og processen er så hårdt defineret, er det også muligt at sætte en fast pris på! Og fordi teamet (faktisk to teams) er outsourcet mener jeg ikke at vi har mange konkurrenter i dk (der ikke anvender outsourcing). Personligt synes jeg da det er dejligt at Lundsby kan levere en design til 6000, men med en dansk freelance designer som typisk tager minimum 500 i timen, så giver det kun 12 timers design. Jeg kan allerede afslører at vi i vores shops der koster 9.995,- bruger væsentligt mere (og nej ikke fordi de er langsommere, men fordi det er vigtigt for os at vi rammer kundens behov).
Jeg har over 10 år i IT branchen og "hygger" mig lidt ved siden af min konsulent biks med at levere webshops til danske iværksættere. Get A Shop er bygget på fornuftige forretningsprincipper som kommer de danske iværksættere til gode. Det ser jeg nu ikke noget galt i.