Såvidt jeg kan se, synes du at webshops skal koste mange flere penge, end det Rasmus' og jeg selv tilbyder det til.
Jeg er ikke enig med dig, og synes da både de referencer Rasmus kan fremvise og ikke mindst vores egne er meget imponerende.
Det er overhovedet ikke det jeg skriver.... Det er fint, at der tilbydes prisbillige pakkeløsninger. Min anke er bare at disse tilbydes uden at kende det mindste til produkt, marked eller kundens behov/viden/ambitioner.
Med andre ord er der da bestemt masser af situationer, hvor en prisbillig pakkeløsning vil være alt rigeligt.... men der er sgu også situationer, hvor det langt fra er tilfældet.Der er produkter, der stiller nogle helt specifikke tekniske krav til løsningen, som definitivt umuliggør en "billig" løsning.... der er kundesegmenter, der umuliggør det... der er konkurrenceforhold der kan umuliggøre det...osv. osv. osv.....
Det egentligt sjovt du siger det, jeg tror faktisk at jeg har set flere projekter gå galt, pga. at man tror man ved altid og laver en detaljeret kravspecifikation, som de er sikre på vil vinde markeds hjerter, alt sættes på et bræt og ja det går stortset hvergang.
Det kan jeg ikke se det sjove i.... Den slags har jeg skam også set ske.... Og hver gang har jeg spurgt mig selv "Hvor fanden var webudvikleren henne i alt det her?". Det handler jo også om at folk må være istand til at sige fra.... Hvis kunden beder om en eller anden helt håbløs løsning, så må man da for fanden kunne forvente, at en professionel udvikler kan træde til og sige "det går sgu ikke kammerat"....istedet for bare at levere en lorteløsning, enten pga. manglende evner eller pga. frygt for at miste et salg.
Det er meget bedre, at lave små iterationer og så se markedets/brugerenes reaktion.
Jamen det er vi helt enige om.... Men før man kan koncentrere sig om detaljerne skal de store ting jo være på plads... Det svarer lidt til at sige det er pisseligegyldigt om du bygger dit hus af halmballer eller mursten - det er bedre bare at bygge skidtet og så forsøge dig frem med mindre ændringer....som hvor fjernsynet skal stå osv.
Det er jo altsammen meget fint.... Men hvis du finder ud af det fundament du har bygget på var forkert bliver du jo nødt til at rive hele lortet ned og starte forfra.....
Vi kan sagtens sætte en velfungerende webshop op for 6k, no problem. Det har helt klart der er tale om et pakke tilbud, så betyder ikke at man kan få bygget Amazon for de penge, men det tror jeg helt ærligt ikke at der er nogle der har misforstået.
Nu snakker vi generelt og der er der fandme mange, der ikke har forstået man ikke kan lave den nye Amazon for 6k - bare kig lidt på de indlæg, der dukker op på Amino....her render man jævnligt ind i folk der tror de kan få lavet noget i stil med eBay eller QXL for et par tusinde ;)
Jeg kan ikke se det uærlige i det hverken Rasmus eller vi tilbyder, det er et pakke tilbud med en fast afgrænsning til en fast pris, den sidste og eneste kunde vi har haft der har været utilfreds med vores designpakker var vel omkring 5-6 år siden. Så det er heller ikke mit indtryk, at kunderne føler sig snydt.
Igen må jeg understrege at vi altså taler generelt.... Men vi kan da godt fokusere på dit konkrete tilbud... Du anede som sagt intet om produkt eller noget som helst, da du gav dit tilbud..... Skal det forståes på den måde, at du påstår du kan lave en velfungerende webshop for 6k uanset hvilket produkt, marked, konkurrence, kundens viden/evner osv.?
Men lad mig dog understrege jeg absolut intet har mod dit produkt... Som BZR skriver laver I nogle rigtigt fede ting - det skal der ikke herske nogen tvivl om.....seriøst - jeg er meget imponeret over CloudSprout.
Umiddelbart synes jeg dine indlæg, er lidt mærkelige det virker som om du føler dig provokeret af vores pakketilbud. Det er lidt ligesom hvis jeg fordi jeg foretrækker økologisk mælk, så prøvede at få alle ikke-økologiske til at lade vær med at producere deres varer. Og det ville da være noget mærkeligt noget, folk skal da havde lov til at købe den mælk de har lyst til :-)
Jeg føler mig ikke provokeret af jeres pakketilbud.... Jeg følte mig provokeret af at i bare fyrede dem af med en besked om at der bare skulle læsses varer og tekster ind, så er man kørende.... Det er så for så vidt sandt nok... Men begrebet "køreklar" er jo en relativ størrelse.... Som sagt er der en helvedes masse ting der spiller ind på hvorvidt en given webshop er konkurrencedygtig....og i min verden er man altså først køreklar, når skidtet er konkurrencedygtigt ;)
Din analogi med økologisk mælk kan jeg så overhovedet ikke følge dig i.... Jeg har ingen intentioner om at blande mig i hvad du eller andre sælger.... Jeg forholder mig udelukkende til den måde man sælger tingene på.... og så har jeg vist også flere gange skrevet, at det måske er lidt unfair, at bruge dig og Rasmus som skydeskiver. I hører bestemt til i den "pæne ende". Jeg blev bare lidt provokeret af den der "op i røven med produkt osv. - den skal vi nok vinkle for x antal kroner" holdning....og den (mindre provokation) brugte jeg så som affyringsrampe for min mere generelle tirade :)
En tirade som jeg i øvrigt mener kan være gavnlig for potentielle købere af webshopløsninger - trådstarter inklusive.