Jeg søger lige nu efter en ny
webshop som jeg kan købe, som et
CMS, der har en god
SEO indbygget, har gode skabeloner så det er nemt, at få lavet et flot "dræber" design
Hej Johnny
Når det kommer til valg af shopsystem så kommer det helt an på dine egne interesser og erfaringer. Men du kan da få mine personlige erfaringer, som jo nok er farvet af mit eget valg :-)
Da jeg selv valgte system var det vigtigt for mig at jeg både havde friheden til selv at pille ved opsætning, design, SEO etc. Endvidere synes jeg det er en styrke hvis man kan købe standard tillægsmoduler, således at man slipper for at betale en programmør dyre timer for at opfinde den dybe tallerken. Endvidere var det vigtigt for mig, at hvis jeg kontakter en programmør, så er jeg ikke tvunget til at bruge ham/hende fremover, men at jeg har valgfriheden til at vælge en anden samarbejdspartner i fremtiden.
Til min egen shop hvor jeg sælger LED spots og LED lommelygter, valgte jeg Magento. Om jeg er endt med et vellykket resultatet ved jeg ikke, da jeg har rodet så meget med den, at jeg ikke kan se på den med neutrale øjne. Men den ligger nok hverken i toppen eller i bunden når det kommer til wauw-effekten? :-)
Mit valg skyldes at:
1. Det er gratis
2. Der findes mange standard templates på nettet
3. Det er relativt let at få sat en standard webshop op. Søger du "wauw-effekten" skal du nok have en programmør/designer indover afhængig af dine egne It-evner.
4. Der er mange programøre der har erfaring med Magento, så det er let at finde en god pris, hvis der er noget som du ikke selv ønsker at rode med
5. På SEO siden synes jeg at man har god kontrol over alle sider. Både mhp meta titles, meta description, samt indsættelse af noindex, nofollow etc.
Endelig er Magento integreret med Google Optimizer scripts, så det er meget let at komme i gang med at A/B-teste på din shop.
Når det kommer til andre shop-systemer må jeg være dig svar skyldig da jeg ikke kender dem. Men synes ofte at når man høre noget negativt, så er det primært på SEO delen at folk føler de er låste i deres muligheder!
Prøv evt at læse denne tråd: http://www.amino.dk/forums/p/93429/611839.aspx#611839
Jeg havde håbet på at der var flere "neutrale" Aminoer som ville komme med egne erfaringer
Jeg forstår godt din kommentar - men et sted som Amino vil der helt naturligt sidde mange der er klar til at byde ind på så en opgave. Det skaber en naturlig konkurrence som er godt for dig som potentiel kunde, men jeg synes nu også at jeg får meget ud af at følge med i nogle af de diskussioner, som der opstår. Det skyldes at konkurrenter som oftest er gode til at gå hinanden på klingen og derved får man belyst nogle områder man ikke selv var opmærksom på.
Endelig synes jeg at måden hvorpå en person der repræsentere en virksomhed er guld værd. For hvis det er en person der generelt sviner andre til på en dårlig måde, så er det ikke en jeg har lyst til at indgå et samarbejde med. Modsat findes der mange herinde som er utrolige venlige til at give gode råd og debattere på en sober måde, og det giver mig interesse i at kontakte disse personer, såfremt jeg måtte få brug for deres kompetence.
God vind med dit valg :-)