Hej Jeg synes ideen er god, og det kunne godt laves forholdsvis low cost, med prisen på den slags enheder idag. Jeg tror prisen er vigtig, ideen henvender sig primært til "billige" restauranter, hvor det handler om at sælge billig mad, så folk bliver mætte, og få noget volumen på. Positive elementer:
Negative elementer:
Systemet kan laves forholdsvis low cost. Det "eneste" det kræver er en server, hvor der er et admin modul, hvor du kan redigere varer og priser. En skærm med indbygget pc i køkkenet med ordrer, og en skærm i restauranten med printer. Enhederne kan være små linux enheder, med touch. Kan købes i Kina for beskedne 80-200$ stykket. Samlede hardware udgifter til sådan et system med 20 borde kunne være: Touch skærm i køkken med pc - 5000 kr, pc i restaurant med printer, som også er server, 5000,-, 20 enheder af 1200 kr. 24.000. Samlede hardware omkostninger: 34.000 kr. Hetil kommer softwaren, hvis pris afhænger af volumen. Et realistisk bud på en udsalgspris vil nok være 100-150.000 + moms for et komplet system til 20 borde inkl. software, hvis der kan komme lidt mængde på. Mvh. Jens |
jacobfrom:Nu tænker jeg så lige på minuserne.
Mere salg, tjerneren har ikke mulighed for at påvirke kunden som til ekstra salg.
Personalet har ikke mulighed for at hygge om kunderne som jo er en del af cafe konceptet
Det kan godt være, at det er fordi jeg er bosat i provinsen, men når vi kun taler cafeer og hverdags spisesteder, oplever jeg ikke et så højt serviceniveau, at tjenerne har tid til at nurse om en. Når det så er sagt vil jeg give dig fuldstændig ret, at et setup som dette aldrig ville begå sig hos en michelin restaurant