Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideen som ikke vil død. S.U.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes ideen er god, og det kunne godt laves forholdsvis low cost, med prisen på den slags enheder idag. Jeg tror prisen er vigtig, ideen henvender sig primært til "billige" restauranter, hvor det handler om at sælge billig mad, så folk bliver mætte, og få noget volumen på.

Positive elementer:

• Kunden bestiller hurtigt, og ordren går direkte til køkkenet = mindre belastning på personale
  • Ændringer i menukort, udsolgt varer etc. afspejles øjeblikkeligt i menukortet
  • Betalingen er som du skriver nem, brug blot kreditkortet direkte ved bordet uden tjener indblanding
  • Kontanter klares nemt, man laver naturligvis en "hjælp" knap som straks sender en tjener, her kan man stille spørgsmål og betale med kontanter
  • Man kan vise billeder af menuerne, evt. videoer, hvis det giver mening.
  • Man kan vise reklamer på skærmen!
  • Folk kommer hurtigt ind, og hurtigt ud = større belægning pr. stol
  • Man kan spørge folk, om de ønsker relevante tillægsvarer. F.eks. hvis de har bestil nachos med salsa er det oplagt at spørge om de vil have guacamole med til en 10'er.
  • Under checkout, kan man spørge om de ønsker en kop kaffe eller dessert inden de smutter.
  • Super til det unge publikum, som er med på moden
  • Smart og moderne - folk snakker om det til vennerne.... "har du prøvet det nye sted, hvor du bestiller via touch skærm... osv."

Negative elementer:

• Dur ikke til dyrere restauranter, hvor folk forventer personlig service
  • Ikke godt til det ældre publikum

Systemet kan laves forholdsvis low cost. Det "eneste" det kræver er en server, hvor der er et admin modul, hvor du kan redigere varer og priser. En skærm med indbygget pc i køkkenet med ordrer, og en skærm i restauranten med printer. Enhederne kan være små linux enheder, med touch. Kan købes i Kina for beskedne 80-200$ stykket. Samlede hardware udgifter til sådan et system med 20 borde kunne være:

Touch skærm i køkken med pc - 5000 kr, pc i restaurant med printer, som også er server, 5000,-, 20 enheder af 1200 kr. 24.000. Samlede hardware omkostninger: 34.000 kr. Hetil kommer softwaren, hvis pris afhænger af volumen. Et realistisk bud på en udsalgspris vil nok være 100-150.000 + moms for et komplet system til 20 borde inkl. software, hvis der kan komme lidt mængde på.

Mvh. Jens

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:09

jacobfrom:

Nu tænker jeg så lige på minuserne.

Mere salg, tjerneren har ikke mulighed for at påvirke kunden  som til ekstra salg.

Personalet har ikke mulighed for at hygge om kunderne som jo er en del af cafe konceptet

Det kan godt være, at det er fordi jeg er bosat i provinsen, men når vi kun taler cafeer og hverdags spisesteder, oplever jeg ikke et så højt serviceniveau, at tjenerne har tid til at nurse om en. Når det så er sagt vil jeg give dig fuldstændig ret, at et setup som dette aldrig ville begå sig hos en michelin restaurantSmile

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:15

Cawi:

@trådstarter: mindes at det allerede eksistere men bare udvidet hvor tjeneren helt er sparet væk om maden kommer via et slags transportbånd men kan ikke lige finde linket

Hvis du vælter over linket, vil jeg meget gerne se detSmile Omvendt må et sådan setup, være ensbetydende med en større opbygning af ens spisestedIndifferent

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 00:23

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:31

Jeg vil ikke komme med en masse kommentarer, men simpelthen bare at jeg synes ideen er genial, det er noget af det mest irriterende problem der er på restauranter.

Held og lykke med projektet, håber virkelig det lykkedes for dig

VH Ulrik

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:43

Held og lykke med din ide!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)