Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA som holding for ApS

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer..

Jeg skal oprette en drift / holding konstruktion i DK.. Men hvad er smartest?

Jeg ved godt de 80.000.- i egenkapital kan videreføres fra et holding (ApS) til et drift (ApS) - så man kun skal indskyde 1 x 80.000.- ved at oprette selskaberne.

Men SMBA tiltaler mig på flere måder.. Jeg har et patent som bliver licensceret fra drift til en partner, som så¨betaler drift "royalties". Da patentet ligger i holding, skal drift derfor flytte xx % tilbage til holding for rettigheder (igen en patent licens aftalen mellem drift / holding) - Men indenfor DK, Så ingen CFC problemer her.

Jeg ser fordelen ved SMBA som følger:

Jeg kan holde regnskabet "hemmeligt" - ligeledes ejerskabet
Jeg kan spare en revisor
Aktionærlån er tilladt

Hvordan opretter jeg nemmenst SMBA? - men min kæreste/ægtefælle som med stifter og en lille aftale internt om jeg "styrer skuden" :)

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Du kan købe et sæt godkendte vedtægter samt stiftelses dokument hos os for kr. 400,-

Du kan også vælge at få os til at udfylde dokumenterne og indsende dem til erhvervs og selskabsstyrelsen

for kr. 800,-.

For at få godkendt et Smba er der formelle krav til udformningen af vedtægterrne herunder deltagelse i driften og udbetaling af overskud. Men det kan sagtens løses på en tilfredsstillende måde med din kæreste/ægtefælle.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Tilmeldt 29. Jun 10
Skrevet kl. 14:04

Hej Anders

Det lyder godt..

Men SMBA skal fungere som holding for ApS - Så der skal vel min. indskydes 80.000 i SMBA for at kunne oprette ApS

Jeg fornemmer lidt "sur" stemning ift. SMBA? - Men hvis det nu ejer et ApS med egenkapital er det vel mere "sikkert" og alle mine kunden vil reelt kun se det ApS som ligger i front..

Skal der tages højde for dette i vedtægter? (at SMBA ejer ApS) og det lyder som om det er perfekt til en form for "familie" fond. hvor familie kan træde ind og ud af sleskabet

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 14:34

Hej.

Ja der skal indskydes et beløb, således at du kan stifte dit ApS med et kontant indskud.

Skal Smba være et holding fremgår dette af vedtægterne.

Det er korrekt at familie og evt. andre kan træde ind og ud af selskabet, uden at der skal udbetales andet end indskudsbseløbet. hvis du indskyder kr. 80.000,- og andre deltagere indskyder kr. 0 kan disse andre deltagere ind- og udtræde uden økonomiske konsekvenser for selskabet.

Der skal altid være minimum 2 ansvarlige deltagere i selskabet.

Det er korrekt at der er personer der forsøger at skabe en "sur" stemning omkring Smba.

Men stifter man selskabet korrekt og driver en lovlig forretning, er der ingen problemer i det overfor myndigheder og banker. Og du har fuldstændig ret i, at det har sine fordele med ikke at skulle offentliggøre regnskaber og ansvarlige deltagere.

Det er også korrekt at det er ikke ulovligt med aktionærlån.

Vi kan hjælpe med hele etableringen af hele selskabs konstruktionen, hvis du ønsker dette.

Vi kan stifte holdingselskabet med underliggende ApS og tilmelde til SKAT, udfærdige diverse dokumenter for

kr. 1.800,- + moms

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50

Hej!

Hvorfor vil du stifte et SMBA, når du kan få et holding ApS og Drifts ApS for de samme 80 tkr.?

Jeg ville søge noget fornuftig rådgivning, hvis jeg var i dit sted....enten advokat eller revisor.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51

Anders...der er vel umådelig lang ventetid, for at få godkendt/stiftet et SMBA?

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Jun 10
Skrevet kl. 15:10

Hej Peter

SMBA er primært grd.

Jeg kan holde regnskabet "hemmeligt" - ligeledes ejerskabet
Man kan få udbytte flere gange om året
Aktionærlån er tilladt
Indtægter fra udenlandske filialer og ejendomme er skattefrie.

For mig vil det være tåbeligt at lave 2 x ApS, da jeg så viser regnskabet bag mit patent! - Det er dejligt beskyttet i min SMBA (ejerskab, regnskaber mm) - Andre indtægter fra EU fillialer er skatterfrie. Jeg kan lave aktionælån og da det er holding kan jeg skattefrit holde pengene her.. Og evt. låne de frie midler retur til mig selv (inden 25% skat)

Alle min kunder ser kun ApS - Så kan ikke se hvorfor du mener det er "dumt"? - Har snakket med e&s som siger dette er fuldt lovligt (vedtægter skal godkendes)

Men hvis du har noget erfaring som modsiger dette, vil jeg da meget gerne høre nærmere :)

Så er det selvfølgelig heller ikke sjovt at man kan spare revisioren væk i det ene led :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:10

Peter - Revisor:
Hvorfor vil du stifte et SMBA, når du kan få et holding ApS og Drifts ApS for de samme 80 tkr.?

Hvad skulle ulemperne være i modsætning til de fordele han selv angiver?

Hvis målet er at leve stille uden at bekoste udgifter til revision og egentlig bare have sine egen "lille pengetank"?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14

Næ....Henrik!

Men tænker mere på det lidt"blakkede ry" SMBA har..........samt betydelig mere OBS fra SKAT og EogS.

Så er fint nok...hvis trådstarter kan leve med det.

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 15:17

Hej Peter.

Du kender jo selv svaret på dit spørgsmål, ikke?

Jo der er længere ventetid end med et Aps, men så lang er den heller ikke!

Nu spørges der til at få stiftet et Smba, så det er det jeg har svaret på. Ellers kunne jeg jo ligeså godt forslå at lave et A/S.

Peter, jeg går ud fra at når folk spørger til en bestemt selskabsform så er det det de ønsker svar på. ønskes der derimod rådgivning om fordele og ulemper ved de forskellige selskabsformer så tager vi snakken om det.

jeg forstår ikke hvorfor du ofte forsøger at dreje diskussionen i en anden retning end den der er spurgt til.

Jeg tror vi alle trænger til en lang afslappende ferie, så vi får klaret hjernerne igen.Cool

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)