Hej med jer.. Jeg skal oprette en drift / holding konstruktion i DK.. Men hvad er smartest? Jeg ved godt de 80.000.- i egenkapital kan videreføres fra et holding (ApS) til et drift (ApS) - så man kun skal indskyde 1 x 80.000.- ved at oprette selskaberne. Men SMBA tiltaler mig på flere måder.. Jeg har et patent som bliver licensceret fra drift til en partner, som så¨betaler drift "royalties". Da patentet ligger i holding, skal drift derfor flytte xx % tilbage til holding for rettigheder (igen en patent licens aftalen mellem drift / holding) - Men indenfor DK, Så ingen CFC problemer her. Jeg ser fordelen ved SMBA som følger: Jeg kan holde regnskabet "hemmeligt" - ligeledes ejerskabet Hvordan opretter jeg nemmenst SMBA? - men min kæreste/ægtefælle som med stifter og en lille aftale internt om jeg "styrer skuden" :)
|
Hej.
Du kan købe et sæt godkendte vedtægter samt stiftelses dokument hos os for kr. 400,-
Du kan også vælge at få os til at udfylde dokumenterne og indsende dem til erhvervs og selskabsstyrelsen
for kr. 800,-.
For at få godkendt et Smba er der formelle krav til udformningen af vedtægterrne herunder deltagelse i driften og udbetaling af overskud. Men det kan sagtens løses på en tilfredsstillende måde med din kæreste/ægtefælle.
De bedste hilsener
Anders Mikkelsen