Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dims, der husker koder

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er kommet til at tænke på, at jeg vel går og husker ca. 30 forskellige koder i hovedet. Jeg har ikke for stor tiltro til, at jeg kan blive ved med at huske dem alle. Så hvad gør man? Er der en smart lille dims, hvor man lagre dem, eller hvad gør I andre?

Jeg har ikke en iPhone, men tænker at den sikkert kan.

Venter på svar, mens jeg husker på tal, bogstaver og tegn :-)

Bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 20:56

Et A4 ark :P

Ellers så køb en billig USB pen og lav et dokument du har på den :) Mener faktisk også der findes automatiske programmer man kan smide på en USB pen, som så kræver den er tilsluttet til computere, men er ikke sikker :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:56

Tommy Krabbe:

... hvad gør I andre?

Bruger vores iPhone ;)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:08

Mikkel Mikjær Christensen:
Bruger vores iPhone ;)

I KNEW IT! :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:09

Mark MK:
Ellers så køb en billig USB pen og lav et dokument du har på den :) Mener faktisk også der findes automatiske programmer man kan smide på en USB pen, som så kræver den er tilsluttet til computere, men er ikke sikker :)

Ja, det var jo en mulighed. Jeg tænkte bare på, om der var noget smartere. Vi er jo alligevel en del mennesker på denne klode, der skal huske koder, så det kunne jo være, at én havde knækket koden...

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:12

Som sagt, så tror jeg faktisk der findes et program man kan indkode alle sine koder til sider ind i, og så ligge på en USB pen. Man skal så bruge USBpenne for at kunne åbne siderne..

Hvis ikke det findes, så er der sku nok en mere eller mindre genial idé her :D

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:20

skrive dem allesammen ind i et text dokument, og krypter dette dokument så der kræves adgangskode (men så skal du kun huske denne éne kode for at få fat i alle de andre). så er det ganske svært hvis nogen skulle få fat i din password fil.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 21:32

Bruger "Hovednøglering" på Mac.

Så har du ik brug for andet...

I "Hovednøglering" kan du se alle de program-, netværks-, formular- og certifikatkoder du har trykket i tidens løb. For at se en kode, skal man dog trykke Mac'ens admin-kode først.

Jeg synes det er totalt hul i hovedet at lægge sine koder ukrypteret i et dokument eller lignende. Meningen med koder er vel netop, at forhindre andre adgang til systemer - derfor skal koderne i sig selv også være "låst inde". Foretrækkeligt inde i hovedet - dernæst i et krypteret system.

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:34

Lars Meyer:

skrive dem allesammen ind i et text dokument, og krypter dette dokument så der kræves adgangskode (men så skal du kun huske denne éne kode for at få fat i alle de andre). så er det ganske svært hvis nogen skulle få fat i din password fil.

:) Eller også har du gjort det nemmere for tyven/hackeren. I stedet for at han skal hacke sig til hver eneste kode enkeltvis, skal han her kun hacke sig til en kode, så får han adgang til det hele.

Nej, gør som rigtige mænd. Husk koderne i hovedet, glem dem efterhånden som tiden går, gå i panik og få tårer i øjnene og post et indlæg her i Amino for at høre om der er nogen, der ved hvad man skal gøre, hvis man har glemt koden til den zip-fil med alle ens vigtige filer i. Big Smile Har selv prøvet det, lige med undtagelse af at spørge om hjælp herinde.

Jeg bruger selv usb-tricket.

Kommer snart...

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 21:59

Tommy Krabbe:

Mikkel Mikjær Christensen:
Bruger vores iPhone ;)

I KNEW IT! :-)

Langt de fleste mobile har i dag en "kodehusker", så det er slet ikke kun iPhone der kan den slags.

Sidder her med en gammel Sony og en gammel Nokia, og de har begge funktionen.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)