Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opfindelse!!! Jeg er en nybegynder : )

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet et nyt spilkoncept, som jeg vil præsentere til en større dansk virksomhed.

Jeg satser på, at de synes at konceptet er lige så nytænkende og innovativt som jeg selv gør!

Mit spørgsmål er så:

Hvis man kommer med en idé som virksomheden sætter i produktion, får man så et engangsbeløb eller er det mere normalt med en royalty?

 

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det er fuldstændig op til dig selv hvad du kan forhandle på plads og hvad du tror på.

Hvis du vælger en royalty-model kan du vælge fx at knytte din indtægt til antal producerede eller solgte eksemplarer. Fordelen ved en royalty-løsning er, at du ikke afskærer dig fra at få del i en eventuel kæmpe upside. Omvendt tager du større risiko og får normalt ikke penge i hånden før salg (du kan dog evt. forhandle forskud på plads).

Selvom man kan ikke rigtig kan sige noget generelt om det, er jeg for det meste tilhænger af royalty-aftaler, hvis du virkelig tror på din ide. Det betyder også, at du kan sikre dig en fast indtægt over en længere periode, hvis konceptet bliver en succes.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas