Google visr nu 70 tegn - for det meste i hvert fald, men udover dette tæller resten ikke med.
Iøvrigt giver meget lange titler - også dem på 60-70 tegn, meget ofte lavere klikrater fordi de ikke fremstår så let at scanne. Så fokuser på at lave nogle TITLEs som faktisk inspirerer folk til at klikke sig ind - naturligvis inkl. det, eller de par, keywords du vil have siden skal ranke på.
Derudover glæder det mig at få bekræftet, at omtalte fremgangsmåde er spildte kræfter.
Men nu vi er ved emnet:
På alle undersider har jeg oftest det/de primære nøgleord først i titlen. Til dette bruger jeg altid All-in-one-seo-pack i Wordpress.
I SEO-packen er der mulighed for at benytte feks %page_title% | %blog_title% til titlerne. Men vil det være en fordel at ændre til kun %page_title% for at undgå at samme firmanavn nævnes igen på alle undersider (lad os antage at firmaets navn er noget der ikke indeholder virksomhedens produkter/ydelser i firmanavnet). Forsiden har selvfølgelig sin egen sidetitel, som indeholder firmanavn, og evt enkelte nøgleord derefter - op til 70 tegn.
Jeg er klar over at jeg burde skrive alle titler helt manuelt, men alligevel...
Jeg bruger normalt kun firmanavn i titlen, hvis jeg mener det vil gavne klikraten. Så hvis du mener at dit navn er SÅ godt og kendt, at det vil tiltrække folk, så brug det - eller så vil jeg anbefale, at du alene fokuserer på sidens indhold.
Firmanavnet bør du let kunne ranke på - normalt med forsiden af dit site.