Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software udvikling og salg af det?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du er interesseret i at få dit software forhandlet, vil jeg gerne hjælpe dig igang. Jeg forhandler it udstyr i dag, og vil gerne sælge dit produkt.

Du er velkommen til at sende mig en mail på: info@tk-datateam.dk så kan vi drøfte nærmere  om dit produkt, og markedsføring af din hjemmeside.

Fortsat god weekend,

DBH

Morten Dal

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 15:34

Web-siden.dk:

Hvorfor skal firmaerne købe dit produkt?

Et par grunde:

• Budget estimering/planlægning
    Systemet holder automatisk styr på hvornår et stykke udstyr burde udskiftes, baseret på levetid samt antal opgaver/reparationer der er udført på det. Udskiftninger sorteres pr år, med forventet afskrivninger, indkøbs priser m.m. og oversigten kan direkte eksporteres til Excel til brug i budget arbejdet.
  • Overblik
    Det er nødvendigt at have en oversigt over hvilket udstyr man har i sin virksomhed, ellers er der ingen kontrol med forbrug, svind m.m. Mange dele af en virksomhed har brug for overblikket alt afhængig af virksomhedens størrelse. Dette kan være alle lige fra It-support, indkøbere og ledelsen.
  • Revision
    Alle ændringer kan til enhver tid dokumenteres med information om hvem og hvornår der har været lavet en ændring på et stykke udstyr. Som f.eks. tilføjelse af hukommelse til en computer.
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 15:47

Jeg kan godt se ideen og den er faktisk god men programmet skal meget mere end det hvis du spørger mig...Jeg kan måske finde en interesant samarbejdspartner?

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Fra  Vexo Skrevet kl. 15:59

Web-siden.dk:

Jeg kan godt se ideen og den er faktisk god men programmet skal meget mere end det hvis du spørger mig...Jeg kan måske finde en interesant samarbejdspartner?

Ovenstående er få men yderst vigtige punkter, systemet kan og understøtter meget mere end de 3 ting på nuværende tidspunkt, og i fremtiden endnu mere.

Fokus har udelukkende ligget på Hardware håndtering frem for en kombination mellem support sager/helpdesk funktioner og asset management. Dette er ellers den model stortset alle firmaer jeg kan finde i Danmark bruger, men efter min erfaring gør det at hardware håndteringen tit falder kort, og ikke bliver implementeret korrekt, derfor fokusere mit produkt udelukkende på Hardware management.

Du er meget velkommen til at sende mig noget information, hvis du kender en mulig samarbejdspartner.

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Fra  Vexo Skrevet kl. 16:02

Morten Dal:

Hej,

Hvis du er interesseret i at få dit software forhandlet, vil jeg gerne hjælpe dig igang. Jeg forhandler it udstyr i dag, og vil gerne sælge dit produkt.

Du er velkommen til at sende mig en mail på: info@tk-datateam.dk så kan vi drøfte nærmere  om dit produkt, og markedsføring af din hjemmeside.

Fortsat god weekend,

DBH

Morten Dal

Hej Morten,

Jeg kontakter dig i løbet af i morgen pr mail.

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 20:44

Hej!

Ser frem til at høre fra dig Yes

Fortsat god aften.

DBH,

Morten Dal

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:54

hey
dit software lyder spænedene.

Trial og light versioner lysder spændene. og kan være en måde at komme der ud.
hvordan ønsker du at sælge dit software ?  og har du overvejet evt at leje dit software ud istedet ?
ala SaaA

har du sproglag ? kan dit software gå ud over DK grænser ?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:52

Hej Kenney

Jeg har skimmet dit site og har et par råd til dig!

Det første og største problem, er at du mangler mindst en god case! Det er meget svært at overbevise nogen om, at dit software rent faktisk leverer de forventede resultater, medmindre man kan henvise til en kunde hvor det virker!

Du skal også overveje prissætning og kanalstrategi, umiddelbart er så vidt jeg forstår en del leverandører på markedet for asset-management, deriblandt nogle store spiller som HP, Dell etc.

Derfor skal du finde ud af hvilken kanal, du vil bruge til at nå kunden! Med din prissætning, ville jeg næsten tro at det er umuligt, at sælge løsningerne direkte igennem web. Derimod egner prissætningen sig rigtigt godt til partnersalg, og der findes en masse driftsvirksomheder, som sagtens kunne havde produktet med under armen, når de besøger kunder. Specielt hvis de får f.eks. 50 % i provosion :-)

Hvis man skulle gå webvejen, ville en freenium-version være oplagt. F.eks. så kunne systemet være gratis hvis der var registreret over 10 arbejdsstationer i det. På den måde, giver du noget værdi til en masse kunder, som tilgengæld for det giver dig en masse markedsføring, når de fortæller alle de kender om finten med at få gratis asset-management :-)

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Fra  Vexo Skrevet kl. 14:16

Hej Peter,

Driftvirksomheder er faktisk en god ide, og ikke noget jeg havde umiddelbart tænkt over. Men det kunne være at konsulent huse var vejen frem.

Lundsby:

Hvis man skulle gå webvejen, ville en freenium-version være oplagt. F.eks. så kunne systemet være gratis hvis der var registreret over 10 arbejdsstationer i det. På den måde, giver du noget værdi til en masse kunder, som tilgengæld for det giver dig en masse markedsføring, når de fortæller alle de kender om finten med at få gratis asset-management :-)

Igen en god ide, men desværre tror jeg det ville være svært at gennemføre, hvis jeg forstår hvad du mener korrekt.

Det er næsten umuligt at 2 firmaer er ens, med hensyn til afskrivning, indkøb, modeller osv. Derfor ville det kræve en installation pr Freemium kunde. Der udover kommer der en smule problematik med hensyn til Active Directory, SMS og SCCM synkronisering. Vil dog kigge på om det er muligt at gennemføre.

Jeg takker for de gode forslag og indspark! Har du flere er du yderst velkommen til at sende mig en PM eller kommentere her.

Fra Herning
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:26

Hej Kenney,

Jeg vil mene du skal blive i ITIL lingo. Kunderne til denne type software er virksomheders driftafdeling/driftteknikere og de ved godt hvad du taler om. Du kan blot ikke forvente at et generelt forum som amino er fuldt af den slags mennesker.

Din software tilføjer som jeg hører ikke noget nyt, så der findes adskillige konkurrenter på markedet. Hvem er dit kundesegment, ønsker du at sælge i verden eller blot i Danmark. Muligvis skal du blot have sat et "ansigt" på din idealkunde, så er det meget nemmere at se hvorledes din markedsføring skal være.

Jeg tror ligeledes ikke at det marked som du bejler til, lader sig omvende af at softwaren er gratis, det virker for konsumprodukter som Apple Iphone og software til hjemmepc'en. Ikke i dette marked.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)