Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software udvikling og salg af det?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 81
Fra  Vexo Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Håber jeg får dette placeret det korrekte sted.

Kort Info:

Jeg har udviklet et stykke software som er beregnet til at hjælpe firmaer med at håndtere deres IT hardware. Softwaren har været under udvikling et stykke tid, og der tilføjes ugentligt nye features, baseret på feedback fra Asset ansvarlige i danske firmaer.

Af få features kan nævnes:

• Livscyklus management
  • Detaljeret Revisionsspor
  • Indkøbs budget estimering
  • Active Directory integration
    - Bruger adgang
    - Computer info / Gruppemedlemskab
    - Bruger vs Computer relation
  • System Management Server integration (70% færdig)
  • System Center Configuration Manager (45% færdig)

Spørgsmål:

Mit problem ligger i, hvordan får man solgt et godt stykke software som dette.

Jeg har forsøgt mig med reklame materiale, og har sat en webside (Er ved at skifte til Wordpress med SEO one in all plugin) op, som forklarer kort om features, priser osv. Jeg kan se at der kommer hits, og den rangere rimlig ok, på de ord jeg går efter. Dog giver det ingen response fra eventuelle kunder.

Hvad skal der til for at komme i gang med salg af software?

Måske er der andre her på amino, som selv udvikler og sælger deres software som kunne  have lyst til at give en nystartet virksomhed et råd med på vejen?

/Kenney

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 00:34

Der er 1001 svar på dit spørgsmål. Her er nummer #303 og #307:

#303: Lad brugerne prøve produktet gratis i en periode

#307: Lav en light version af programmet til gratis brug

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 10:39

Hvad er det egentlig du vil sælge?

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Fra  Vexo Skrevet kl. 13:18

Et Asset Management system, til registrering og håndtering af IT hardware i virksomheder.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:23

Nu vil dine kunder nok ikke være lige gode til tekniske formuleringer, så du skal ihverfald finde en mere pædagogisk måde at forklare det på.

En af mine venner har et firma med en del medarbejdere, men sagde jeg det til ham, ville han seriøst ringe til en ven, i bedste hvem vil være millionær stil.

Udover selve hvordan sælger jeg det, hvordan vil du forklare kunderne at det klart er investeringen værd?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 13:23

Hvorfor skal firmaerne købe dit produkt?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:24

Vilhelm Kruse:

Der er 1001 svar på dit spørgsmål. Her er nummer #303 og #307:

#303: Lad brugerne prøve produktet gratis i en periode

#307: Lav en light version af programmet til gratis brug

Har du en liste eller er det bare for at understrege der er flere punkter, der skal spille før en god konvertering kan opnås?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 13:28

Det er ikke noget ved at have et gratis trial produkt, hvis ingen ved hvad det er eller at det findes og hvorfor bruge tid på det  hvis de ikke kan se  en tidsbesparelse eller pengebesparelse!

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:35

Hej Vilhelm,

Har du rent faktisk en liste med 1001 svar?

Gratis software er en god måde at starte på. Brugerne er naturligvis mere tilfredse med forholdet mellem pris og kvalitet. De vil vise sige, at komme med meget værdifuld information til at forbedre programmets features og ikke mindst kvaliteten. Netop kvaliteten er vigtig, hvis du skal have held med at sælge det.

De hårde facts er, at med din software klar er du kun 20% inde i processen med at lave en forretning omkring den. Derfor er det ikke nødvendigvis en stor omkostning, at give sin software væk gratis. Hvis dit program er godt, vil det rygtes. Hvis det er dårligt, for du at vide, hvad der mangler. Hvis ingen gider at bruge det, selvom det er gratis, er der nok ikke et marked :-)

Det var bare mine 28 øre (5 cent med dagens kurs)

Jacob

Fra Havdrup
Tilmeldt 27. Jun 08
Fra  Vexo Skrevet kl. 15:20

Lasse:

Nu vil dine kunder nok ikke være lige gode til tekniske formuleringer, så du skal ihverfald finde en mere pædagogisk måde at forklare det på.

En af mine venner har et firma med en del medarbejdere, men sagde jeg det til ham, ville han seriøst ringe til en ven, i bedste hvem vil være millionær stil.

Udover selve hvordan sælger jeg det, hvordan vil du forklare kunderne at det klart er investeringen værd?

Efter at have læst dit indlæg, kan jeg godt se at jeg måske rammer over med beskrivelser af softwaren i forhold til firmaer som ikke har implementeret ITIL i en eller anden form i deres virksomhed. Et udgangspunkt har været at fokusere på ITIL begreber, som beskrivelse for produktet, men det vil jeg tage op til overvejning.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)