Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er antallet af ansatte så vigtigt?!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare det traditionelle erhvervslivs måde at måle længden på det mandlige kønsorgan.

Jeg kan lige se snakken for mig

A: "Ja, jeg har så 30 mand ansat i min virksomhed"

B: "Nå da da, det var mange, vi er kun 2 mand"

A: "Ja, det var jo ikke ret mange.."

B: "Til gengæld har vi et overskud på 1 mio. pr. ansat om året."

A: "Nåe, men jeg skulle også videre..."

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:21

Jakodan.dk:

Vi er lige flyttet ind i dejligt store lokaler - og det er helt fantastisk, skulle jeg hilse og sige!

Vi har efterhånden vist det frem til mange kunder, bekendte, fragtmænd osv og det første folk siger er  - wow hvor er det stort i forhold til det gamle sted - skal i så have flere ansatte?
Jeg har også oplevet mange gange, at når folk hører man har en virksomhed, siger de straks -  hvor mange ansatte har i?

Jeg forstår ikke, hvorfor det er så vigtigt for folk - jeg vil da hellere have 2 ansatte og en omsætning på 10 mill. end 20 ansatte og en omsætning på 10 millioner.
Vi flytter da bl.a. fordi vi dermed kan spare en masse tid på kørsel osv og derfor vente med at ansætte flere.

Hvorfor er antallet af ansatte et succeskriterie?!

Kære Jakodan - hvad er Jeres omsætning, db og resultat da? Typisk er tallene hemmeligholdt, og det føles også farligt at spørge - hvorimod det betragtes som rimelig uskyldigt at spørge om antallet af medarbejdere, og man bliver aldrig nægtet et svar.

Udfra medarbejdertallet kan man så forsøge at danne sig et indtryk, om virksomheden er 8cm, 16cm eller 21cm.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:29

Dog har jeg oplevet at tilgangen til f.eks. IT er lidt anderledes når man har ansatte end når man ikke har. Så ud fra at salgssynspunkt kan det være en interessant oplysning.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Kære Jakodan - hvad er Jeres omsætning, db og resultat da? Typisk er tallene hemmeligholdt, og det føles også farligt at spørge - hvorimod det betragtes som rimelig uskyldigt at spørge om antallet af medarbejdere, og man bliver aldrig nægtet et svar.

Jeg checker da altid bare firmaets regnskaber, de er jo frit tilgængelige. Det kan i øvrigt være ganske underholdende at se de kolde fakta, på nogen af verdensmændene der fører sig frem herinde Smile

<ophavsretsbeskyttet materiale fjernet af moderator>

Jeg synes nu antallet af medarbejdere kan være en fin målestok for succes - selvfølgelig er der forskel på om man har tyve rengørinsmedarbejdere ansat eller tyve finansanalytikere i forhold til indtjening og succes grad.

/Arco

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:39

Vi er inde i en periode med stigende arbejdsløshed. Der er mange virksomheder, som skærer ned eller lukker.  Hver eneste iværksætter som skaber sit eget job, giver plads til en anden, som kommer ud af dagpengekøen og ind på arbejdsmarkedet.

Når jeg hører, at en virksomhed har fremgang og skaber jobs, er det da glædeligt. Tillykke med det. Til virksomheden - og især til samfundet som helhed.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)