Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg overtager din leasingbil omgående!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har før startet en tråd om emnet, men uden det store held og prøver nu en sidste gang.

Jeg ønsker at overtage en leasingbil fra privatperson som ønsker at komme ud af sit leasingforhold uden at tabe penge på dette.

Biltypen er ikke så vigtig, men må dog ikke være kassevogn eller lign.

Jeg ønsker kun privatleasing.

Lad mig høre fra dig.

Mvh

Lars Hyldegård

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 00:03

Hej

Du kan overtage min Honda Accord, da jeg til at have en ny. Aftalen er et år gammel og der er et år mere på.

Hvis jeg ikke skal tabe penge som du siger betaler du vel de penge jeg lagde i udbetaling? Og betaler for de ekstra kilometer der er kørt?

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Skrevet kl. 12:07

Hej Jesper,

Tak for dit indlæg.

Jeg fik muligvis formuleret mig lidt forkert ang. det at tabe penge Smile .

Jeg ville egentlig gerne overtage din Honda, men kan desværre ikke tilbyde dig at betale dit indskud og de overkørte km.

Meningen men mit udsagn var at man kunne slippe af med sin leasede bil uden at skulle betale x antal måneder eller "straf" for dette.

Hav en super god dag.

Mvh

Lars Hyldegård

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 14:02

Lars, mig bekendt så må man ikke længere binde kunderne i x antal måneder (selvom der er mange der gør det), prøv evt. at google lidt på det.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Skrevet kl. 17:26

Hej Kenneth,

Tak for dit svar.

Det var jeg nu ikke klar over, da jeg syntes at alle leasingkontrakterne indebærer at man skal regne med en eller anden form for sanktion hvis man opsiger sin aftale før tid.

Jeg Googler sagen en dag når jeg "keder" mig Wink

Mvh

Lars Hyldegård

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:04

Der er pr 1. jan 2010 kommet en ny lov der siger at du med én måneds varsel kan opsige din lasing aftale efter 11 måneder. UDEN nogen form for gebyr.

Om det så kun er aftaler der er indgået efter 1. jan 2010 ved jeg dog ikke. Men mener det er alle aftaler.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Skrevet kl. 19:44

Hej Peter,

Så lærte jeg også lidt i dag Smile . (hvilket jeg iøvrigt holder meget af).

Tak for dit indlæg.

Mvh

Lars Hyldegård

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 19:48

Peter Lauge:

Der er pr 1. jan 2010 kommet en ny lov der siger at du med én måneds varsel kan opsige din lasing aftale efter 11 måneder. UDEN nogen form for gebyr.

Om det så kun er aftaler der er indgået efter 1. jan 2010 ved jeg dog ikke. Men mener det er alle aftaler.

Kan du komme med et link til denne lov??? så går det nemlig hen og blive interessant at lease en bil, syntes nemlig at det at man er bundet til den ikke er fedt. Specielt hvis man midste sit job og det er i forbindelse med det man bruger den.

Så et link til denne lov ville være super nice...

På forhånd tak.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 21:09

Jeg kan ikke finde nogle love om det, men her er link der omtaler emnet: http://bilmagasinet.dk/article/33488

Her er hvad de skriver:

Leasing er blevet enklere

1. januar 2010 træder nye regler for leasing i kraft. Medlemmerne under brancheorganisationen Finans & Leasing har efter det oplyste allerede rettet ind, og det gælder især på tre punkter:

1. Man komme ud af lea­singaftalen mod at betale en ekstra måneds ydelse. Tidligere kunne opsigelses­perioden være meget lang.

2. Hvis bilens garanti er kortere end løbetiden for leasingaftalen, ­hæfter ­leasingselskabet for mekaniske ­reparationer, såsom tandremsbrud. Tidligere var det leasingtager, der i visse tilfælde hæftede for meget store reparationer.

3. Leasingselskabet er forpligtet til at sørge for, at forbrugeren ikke kommer til at hæfte for hændelig undergang, eksempelvis ved afbrænding af bilen, hærværk eller lignende, og skal enten tilbyde en kaskoforsikringsordning med eller uden selvrisiko for leasingtager eller selv stå for omkostningerne ved hændelig undergang.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)