Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med outsourcing af webudvikling til f.eks. Ukraine / Baltikum

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Har længe interesseret mig for at teste outsourcing af webudviklingsopgaver til Ukraine eller et andet land, men vil gerne høre fra dig der har praktisk erfaring med det.

- Hvordan kom du igang?

- Hvilke succeser og fiaskoer har du erfaret (!)?

- Hvad koster det?

- Gode tips...

Alle input er værdsat og meget velkomne. På forhånd tak for dit input :-)

Steen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 11:35
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:47

Jeg har også svaret i den anden tråd som der bliver henvist til. Umiddelbart vil mit råd være at starte småt. Brug tid på at finde den rigtige leverandør. Og hvis du ikke er teknisk mindet, kan det godt betale sig at have en dansk partner der kan vurdere kvaliteten af det der kommer tilbage.

Hvis du aldrig har outsourcet før, kunne det også være at jeg kunne friste med mit gratis mini kursus "Outsourcing For Begyndere".

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 11:48

"Outsourcing af webudviklingsopgaver" kan dække over utroligt mange forskellige ting.

Det kan f.eks. være små, afgrænsede opgaver, som "optimer denne html side", "programmer et flashbanner", "skriv en kontaktformular", "installer standard script / cms" osv.

Til denne type outsourcing vil jeg anbefale dig at kigge på http://kravspecifikation.com

Min erfaring med ovennævnte type outsourcing er, at det typisk er billigere end selv at lave det.

Til større projekter, som f.eks. "udvikling af nyt online ERP system" eller "programmering af webbaseret software til avanceret hardware"  er problemstillingerne og situationen en hel anden. Til disse typer opgaver, mener jeg, at det vigtigste at finde den helt rigtige samarbejdspartner i forhold til evner, kemi, økonomi, referencer og leveringssikkerhed, uanset geografi.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:12

Benytter det selv med gode resultater - Dog kommer det MEGET an på, hvad det er der skal laves, som de andre også nævner.

Jeg har denne regel:
Hvis du kan definere det 110% (krav, funktion etc.), så er det rigtig fint - Du kan få programmeret komplicerede ting til MEGET gode priser.

Mange steder kan du efter projektets afslutning give din vurdering af programmøren/udvikleren, som andre brugere på sitet efterfølgende kan se. Der er ingen der vil have dårlig omtale, så jeg har altid fået mine opgaver løst med 100% tilfredshed.

Jeg har fundet mig en fast samarbejdspartner, som jeg blot kan kontakte på Skype el. Gtalk når der lige er brug for en hånd.

Jeg vil aldrig kunne oursource udviklingen af en side til en ekstern programmør/udvikler.
Det jo et stort "ping-pong" spil med kunden undervejs (rettelser, ændringer, forslag osv.)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:27

Tak for alle jeres indlæg. Jeg ved godt at webudvikling er en bred term - lad min præcisere.

Jeg forestiller mig at fast mere eller mindre faste udvikler, nærmest som var de fast ansatte af mig. Tanken er at opbygge et tillidsforhold over tid, hvor jeg kan outsource store som små projekter - jeg kan sælge meget mere end jeg gør i dag, hvis jeg blot ved at jeg kan levere (flaskehals problematik).

@Nielsenworld - kan du afsløre hvem du bruger? Eventuelt pm?

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:56

Hej Sten Olsen

Vi arbejder med opgaver, det værende PHP med eller uden brug af CMS løsninger, derudover arbejder vi med Magento, osCommerce, Joomla/VirtueMart.

Så løser vi også opgaver inden for C, C++ og C#, Du må gerne kontakte mig da vores forrertning er ind-sourcing og vi sidder i Bangkok, Thailand som ikke er den værste destination .

Du er velkomme til at kontakte mig, så kan vi sammen kigge på de opgaver du har brug for at få løst.

Hilsen Michael Jacobsen

tel +45 3696 0399

skype; it-michael79

email michael@outsource-it-to-thailand.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)