Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UserReport.com

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle her på tråden Smile

Når man spørger folk om deres holdninger til noget, vil man altid løbe den risiko, at de ikke svarer ærligt.

Og der er usikkerhed ved ALLE målinger. Du kan jo heller ikke stole 100% på din Google Analytics.

Men som én skriver ovenfor - så handler det jo om at FÅ viden eller IKKE FÅ viden. Det er et valg man skal træffe. Det kan ikke undgås at nogle bliver irriterede over en undersøgelse og nogle svarer usandt. Men undersøgelsen giver dig

stadig viden, som du ellers ikke ville have haft.

Man må selv gøre fordele og ulemper op. Og disse kan være meget forskellige fra hjemmeside til hjemmeside.

Der er også usikkerhed med resultaterne, når man fx laver meningsmålinger på telefon eller exit-polls ved folketingsvalg. Der er altid en statistisk usikkerhed.

Faktisk har folkene bag UserReport i mange år lavet bl.a. valgmålinger for toneangivende danske medier (ingen nævnt - ingen glemt)ved de seneste folketingsvalg. Så der er en del erfaring og kompetence i at stille de rigtige spørgsmål mv.

Der vil altid være en statistisk usikkerhed og derfor handler det bl.a. om at få så mange svar som muligt. Jo flere svar, jo tættere vil du komme på den "objektive sandhed".

Selvom der er en lille statistisk usikkerhed, kan du bruge resultaterne. Det hænger sammen med, at den statistiske usikkerhed vil være ens over to forskellige perioder. Dvs. at usikkerheden i målingerne vil være ens for fx juni og juli.

Sammenligner du derfor fx udviklingen i brugertilfredshed over de to måneder, vil du kunne se status quo, forbedring eller forværring uden usikkerhed.

Og undersøgelser handler jo ikke kun om at få et absolut tal for fx brugervenlighed - det handler også om at kunne se en udvikling over tid - og kunne se en "trend".

På en skale fra 1 - 5 ... gør det så en reel forskel, om du scorer 3,5 eller 3,7 i brugervenlighed. Nej, egentlig ikke. Det handler om at du ligger i den pæne ende og om du over tid er i stand til at få en højere score.

I UserReport kan du også sammenligne dit site med alle andre sites i Verden, Danmark og i din egen branche. Og da den statistiske usikkerhed er lige stor for alle sites, får du her et billede af hvordan dit site vurderes i forhold til

andre. På en skala fra 1 -5 er "2" lavt (absolut set) - men hvis alle andre kun scorer "1" - er det jo rent faktisk godt.

Det skal i øvrigt lige nævnes, at alle sites er annonyme i disse sammenligninger.

Demografi
Med spørgeskemaet får du ikke kun information om brugernes tilfredshed med din hjemmeside. Du får også demografiske oplysninger - fx køn, alder, uddannelse, beskæftigelse og indkomst.

Det er virkelig brugbar viden, til at identificere både de besøgende og kunderne.

Inden for ca. 14 dage lancerer UserReport integration til Google Analytics. Det betyder, at du kan hive al demografisk information over i Analytics og koble informationen sammen med al den information om adfærd på din hjemmeside som Google Analytics giver dig..

Det giver fantastiske muligheder for analyse og optimering!

Du kan fx finde ud af om det er mænd eller kvinder, unge eller gamle der ser flest sider - altså hvem du fastholder bedst.

Du kan finde ud af hvilke aldersgrupper der typisk handler i din webshop og hvem du ikke formå at konvertere.

Du kan også finde ud af hvilke "typer" der kommer fra forskellige annoncekampagner du kører - måske er det kun gamle mænd der klikker på dine Adwords, men derimod unge kvinder der handler på dit website. Så er dine Adwords spild af

penge.

Og der er uendeligt mange andre kombinationsmuligheder i de rapporter og den viden du kan få.

Læs evt. vores seneste blogindlæg om vores Google Analytics integration.

Nå, men min overordnede pointe er sådan set blot, at der kan være masser af gode grunde til ikke at køre en undersøgelse på sin hjemmeside - men der er bestemt også rigtig mange gode grunde til at gøre det.

Det er en overvejelse man selv skal gøre sig. Det er dog min vurdering, at langt de fleste hjemmesider vil kunne få så meget brugbar information information ud af det, at det vil være en fordel. Naturligvis forudsat at man bruger sin "nye viden" konstruktivt i det løbende arbejde med hjemmesiden.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)