Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følger Google mail-adresser?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-guruer

Så er det tid til mit næste dumme spørgsmål Embarrassed

Spørgsmålet er om Google også følger mail-adresser, når de indekserer. Dvs. hvis vi siger man smider en mail-adresse på et velbesøgt forum til f.eks. kontakt@eksempel.dk, kan man så "risikere" Google indekserer eksempel.dk?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 02:00

Det er jeg ret sikker på at google botterne ikke gør.
botterne læser bare. tekst og følger links.
så det eneste de vel kan med en mail. er at sende dig en mail.
som de ikke gør. så det lægger mig meget fjernt vis botterne klipper og klister i en mail for at finde din side.

Mvh
Romlund

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:33

Fama:
Dvs. hvis vi siger man smider en mail-adresse på et velbesøgt forum til f.eks. kontakt@eksempel.dk, kan man så "risikere" Google indekserer eksempel.dk?

Nej - søgemaskiner indekserer kun dokumenter/filer på domæner. En mailadresse er ikke et dokument eller en fil.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 08:45

Thomas Rosenstand:
Nej - søgemaskiner indekserer kun dokumenter/filer på domæner. En mailadresse er ikke et dokument eller en fil.

Nej okay.... Ja man ved jo aldrig så jeg ville bare lige spørge :)

Grunden til jeg spurgte var at jeg engang har oplevet et site blive indekseret af Google på under 48 timer efter jeg registrerede domænet....og det eneste "SEO" jeg gjorde var at smide et mailto link, til en mail-adresse oprettet på domænet, på et større forum.

Så jeg kom til at tænke på om Google ligefrem kunne finde på at indeksere sites via mail-adresser - jeg har ihvertfald aldrig før eller siden oplevet en så hurtig indeksering, uden jeg har gjort noget som helst for det. Men det må jo så bare have været et rent tilfælde.....at Google-bot'en var på den helt store rundtur lige i de timer jeg smed mail-adressen ud i æteren :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 08:53

"Googles veje er uransaglige" Smile

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 08:58

Thomas Rosenstand:

Fama:
Dvs. hvis vi siger man smider en mail-adresse på et velbesøgt forum til f.eks. kontakt@eksempel.dk, kan man så "risikere" Google indekserer eksempel.dk?

Jeg kender ikke selv svaret så ville være dejligt hvis du kunne uddybe lidt.

Det du skriver giver ingen mening og besvare ikke spørgsmålet.

Jeg er godt klar over google kun indekserer dokumenter og filer, men spørgsmålet går på om man kan få indekseret en index fil på sit domæne ved at lave et mail link på et sted som amino ?

Trådstarter har tilsyneladende opnået dette, og det kunne derfor lade til google er klog nok til at hive domænet ud af email linket, og derefter indekserer siden.

Man kan jo spørge sig selv om det kan bruges som linkbuilding hvis google rent faktisk følger email links til domænet, og hvilke problemer det eventuelt kunne give.

Jeg tvivler dog på det er effektivt, og på om man kan. Det virker dog til at der måske er lidt om snakken hvis trådstarter rent faktisk har ret i der ikke er lavet andet som peger på siden der er blevet indekseret.

Kunne være dejligt at høre om du kender til noget test eller lign af dette.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 09:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der skal være noget: "<a href="http://"

Kode før Google følger det og indeksere det som en side/link

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 09:09

Kristian R.:

Det er et mailto link jo også.... Men glemte at få den detalje med i mit oprindelige indlæg.... Så nu venter jeg spændt på om Thomas vil revidere sit svar, nu hvor det er gjort klart, eller om han står fast på Google ikke kan finde på at indeksere af den vej :)

EDIT: Ja altså undtagen http://-delen.... Men op til det og for så vidt derefter er strukturen jo fuldstændigt den samme som et ganske almindeligt link....

Vil du være med?

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kristian R.:

Det er der også delvist når du laver et email link

<a href="mailto:

Jeg kunne bare godt tænke mig noget håndfast. En test eller noget ville være dejligt da jeg tvivler på du kender googles algoritme.

Men hvor har du din viden fra ???

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 09:23

Det findes en række databaser over domæner. Se f.eks. denne

http://www.track-ip.com/whois/cicoor.dk

Ovenstående link kommer frem på side 3 eller 4 hvis man søger på cicoor.dk i Google.

Det kan være at du er kommet med i sådan en database, som Google har indekseret og fanget dig.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)