Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit forretningsgrundlag til mit kommende webbureau god nok?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes modsat de andre her i tråden, ikke at man skal følge strømmen og tilbyde standard løsninger.

Der er rigtig mange fordele ved at lave sit eget system. Det har i hvertfald vist sig at være en stor fordel for mit vedkommende. Et eksempel er at jeg kun skal undervise 5% af alle mine CMS kunder. Og det er ret lidt når man fx tænker på at de fleste af mine bekendte og samarbejdspartnere som tilbyder standardløsninger stort set hver gang skal undervise eller lave en manual til deres standard CMS kunder.

Det kan sagtens lade sig gøre at udvikle og vedligeholde et CMS som er betydeligt bedre end de systemer som ellers findes på markedet, det du bare skal slå fast er hvor du vil fokuserer når du udvikler systemet. Jeg selv har fokuseret meget på brugervenlighed, søgemaskiner og SEO i mit CMS system. Jeg siger ikke det er nemt, men det kan lade sig gøre. og der er samtidig også kunder til det.

Men jeg må så også sige som de andre, at til den målgruppe du har valgt dig, så skal du virkelig kunne li at udvikle hjemmesider. for den målgruppe vil typisk ikke betale særlig meget. og det vil så være en stor underskudsforretning at påbegynde det at lave sit eget CMS. For der findes rigtig mange konkurrenter til den valge målgruppe... Jeg siger dog ikke at alle i målgruppen ikke vil betale hvad det koster. Men jeg må så også sige at jeg selv også startede ud med den målgruppe. og det tror jeg egentlig langt de fleste også har gjort.

Det eneste du bare skal tænke over er om du vil bruge den tid som man skal bruge på at udvikle og vedligeholde et CMS, som helst gerne skulle være på forkanten. for det tager nemlig meget af ens tid.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:16

Hej Kaalakiota 

Det spændende og lærerigt at lave sit eget CM system, men det er næppe særligt profitabelt i dit tilfælde. Det er som studerende altid sundt at supplere sin skoleviden med praktisk erfaring fra den virkelige verden.
Så det taler jo altsammen for at du bare skal klø på!

Men spørgsmålet er om du kan bruge din tid bedre! Hvorfor ikke f.eks. lave et branche system til vinduespudsere eller en anden branche. Her er konkurrence knap så hård, samtidigt er det nødvendigt at du lærer, at hive krav ud af brugere, noget du helt klart kan bruge på den længere bane.

Hvis jeg var i dine sko, så ville jeg helt klart vælge den sidste løsning, tilbyde mit program på en Freemium-model og udfritte brugerne for krav til en betalingsversion.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 12:57

Jeg er enig med Lundsby, jeg er sikker på det bliver sjovere og mere profitabelt for dig at finde en niche eller udvikle et plugin/system eller lign. som dækker et umiddelbart behov der findes (og dem er der masser af).

Det er ingen hemmelighed at jeg selv startede med at udvikle på egne CMS løsninger tilbage i 2001, og det har skam også være ganske interessant  og profitabelt - dengang så markedet bare anderledes ud end det er idag.

Skulle jeg selv starte op idag, ville jeg enten finde en helt særlig eller anderledes måde mit CMS kunne bruges på (for at differentiere mig så kraftigt som muligt fra det øvrige marked), eller som nævnt udvikle et system/plugin/applikation , som kan løse et problem / behov som virksomheder og personer sidder derude med idag.

En branchespecifik løsning som Lundsby er inde på, tror jeg også kunne være en god vej. Lykke til :)

Fra Karise
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 19
Fra  Irradiated Games Skrevet kl. 13:25

Jeg takker for alle de super input der er kommet allerede nu :-) for mange til at jeg svarer dem enkeltvis som før.

Det virker som om der er lidt delte vande med om man skal vælge at arbejde videre med allerede eksisterende CMS'er, eller om man skal fortsætte sit eget.

Den er svær, og jeg går ud fra at alle her ved hvad de taler om ;-) Jeg tror dog så stærkt på mit eget CMS at jeg vil arbejde videre med det... med et twist.

Jeg vil udgive mit cms som freeware, men så vil jeg satse på udvikling af moduler til specifikke brancher. Har bl.a. en kammerat der kender en der har et mindre motel, som vil have en ny webside (med booking mulighed) så det kunne jo bl.a. være en branche at gribe fat i til at starte med.

Derudover så vil jeg satse på pakkeløsninger som der også var en der kom ind på, altså med hosting, udvikling og vedligeholdelse/opdatering da det nok kommer til at blive "konsulenttimerne" jeg skal hive penge ind på.

Så jeg tror det et tid til at sætte mig ned og genoverveje mit forretningsgrundlag en gang.

Igen tak for inputs :-D

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)