Jeg har siddet og leget med at udvikle mit eget CMS system (som f.eks. joomla, typo3 mv.) som jeg havde tænkt mig at tage et skridt videre og "sælge". Jeg har, synes jeg selv, set mine konkurrenter an og prøvet at stable en forretningsidé på benene, men jeg er lidt i tvivl om den evt. falder igennem, eller er for irrelevant i forhold til det jeg vil. Jeg er pt. datamatikerstuderende og vil starte denne omtalte virksomhed som tilskud til min su. * * * Punkterne i min forretningsidé er pt. (ikke prioriteret rækkefølge):
Jeg har desuden kigget på min potentielle målgruppe som jeg har kortlagt til
Fælles er at alle kunder skal være på sjælland/lolland-falster og de skal ikke have krav til en e-handelsløsning (pt.) * * * Lyder dette holdbart, eller falder det ved siden af min målgruppes krav? Hvad er folks umiddelbare kommentarer? |
Hej
En ting er jo at lave et CMS....noget andet er at designe hjemmesider.... Jeg vil ikke bedømme hvad der er sværest - det kommer jo an på ens evner. Men jeg vil dog pointere, at det er to forskellige ting, der kræver to vidt forskellige former for evner.
Så det du skal passe på er at du ikke breder dig over for meget.... Dvs. hvis du er elendig til at designe hjemmesider kan du jo hurtigt skyde et, ellers lovende projekt, i sænk.... Nu ved jeg naturligvis ikke hvor god du er til at designe hjemmesider. Men du forstår vel hvad jeg mener.... Dit CMS kan være verdens bedste CMS, men hvis du møder kunderne på en designflade, der overhovedet ikke holder vand kan du vel godt se problemet.
Derudover så tror jeg ikke den med at møde folk face to face er noget du behøver holde fast på.... Det er klart, det er en rigtigt fed idé - også noget mange kunder vil sætte pris på. Meeeen du vil konkurrere på pris og du vil gå efter de mindre kunder..... og de er sgu ret ligeglade med den slags, hvis altså bare du kan tilbyde et godt og billigt produkt.... De fleste vil ihvertfald gladeligt droppe muligheden for at møde dig ansigt til ansigt, hvis de kan få produktet billigere - og i øvrigt af samme kvalitet. Det ville jo også være umådeligt ærgeligt at skulle sige nej til kunder, der lever på Fyn eller i Jylland - særligt når du jo helt uden problemer ville kunne sælge din vare til dem.