Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vinduespudservirksomhed i roskilde?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Clausen:

Jimi Hove:

Konkurrencen indenfor al slags rengøring er ekstrem lige nu. Endnu hårdere end i andre krisetider i branchen. Tidligere har der også været masser af folk af der kom ind fra gaden og dumpede priserne på rengøring, men nu er der oven i også østeuropæere, hvor det før næsten kun arbejdsløse danskere som slog sig op på rengøring.

Jeg kan sige at 90 % af alle nystartede rengøringsfirmaer drejer nøglen om efter et år eller 2 ( i følge told & skat), så kunderne skal nok vende tilbage, mit bud er at der er luget ud igen om ca 1 til 2 år.

Men det skal jo ikke forhindre dig i at gå efter det, hvis man virkelig kan alt lade sig gøre

er bare lidt bekymret om at man kan få en ordentlig månedsløn ind selv ved at have sit eget firma og man arbejder fuldtid? hvis månedslønnen svarer til en fakta ansat er jeg ikke interesseret i at være selvstændig i denne branche! :-)

Din løn som selvstændig, er de første måneder helt sikkert mindre end en ansat hos fakta. Men omvendt er dine muligheder fremadrettet meget større. Hvis du ikke går for meget efter at være den biligste, kan du faktisk holde en ok løn som vinduespudser. Der er faktisk en del, der tjener noget mere end butikschefen i fakta gør. Men som i alle andre brancher, er det hovedsagligt op til en selv når man er selvstændig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:51

Martin Olesen:

Jeg vil ikke kommentere på om prisen er for lav eller ej. Der er mange faktorer der kan spille ind.

Men har du lysten, gejsten og tålmodigheden til at bygge en kundekreds op, og går målrettet efter, er der plads til dig også. Der dukker mange nye vinduespudsere op, og der lukker mange hele tiden. Hvorfor de lukker igen, er der mange forklaringer på. Dem vi oftest render ser, er at man ikke kan få det til at løbe rundt fordi man har sat prisen for lavt, eller fordi man simpetlhen bliver kvalt i alt det administrative.

Klø på. Find et prisniveau du mener er rimeligt, og som stadig er konkurrencedygtigt, uden du behøves at være den billigste. Det vigtige er, at du laver et ordentligt stykke arbejde.

Og jeg vil da gerne slå et slag for vores eget projekt. Du kan kigge på vores hjemmeside som beskriver lidt om mulighederne for at starte op som selvstændig vinduespudser.

hej, link skal lige rettes lidt til :-)

efter jeg læste jeres website syntes jeg umiddelbart det lyder som en god måde at starte op på igennem franchise metoden, som jeg selv er stor fan af.

det afhænger selvf. om området roskilde er ledigt? (lader ikke til det er) og hvad prisen på  franchise er?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 19:08

Thomas Clausen:

Martin Olesen:

Jeg vil ikke kommentere på om prisen er for lav eller ej. Der er mange faktorer der kan spille ind.

Men har du lysten, gejsten og tålmodigheden til at bygge en kundekreds op, og går målrettet efter, er der plads til dig også. Der dukker mange nye vinduespudsere op, og der lukker mange hele tiden. Hvorfor de lukker igen, er der mange forklaringer på. Dem vi oftest render ser, er at man ikke kan få det til at løbe rundt fordi man har sat prisen for lavt, eller fordi man simpetlhen bliver kvalt i alt det administrative.

Klø på. Find et prisniveau du mener er rimeligt, og som stadig er konkurrencedygtigt, uden du behøves at være den billigste. Det vigtige er, at du laver et ordentligt stykke arbejde.

Og jeg vil da gerne slå et slag for vores eget projekt. Du kan kigge på vores hjemmeside som beskriver lidt om mulighederne for at starte op som selvstændig vinduespudser.

hej, link skal lige rettes lidt til :-)

efter jeg læste jeres website syntes jeg umiddelbart det lyder som en god måde at starte op på igennem franchise metoden, som jeg selv er stor fan af.

det afhænger selvf. om området roskilde er ledigt? (lader ikke til det er) og hvad prisen på  franchise er?

Fordi vi kører i et område behøves det ikke at være optaget. Vi er landsdækkende, og indtil vi har alle områder på plads, kører de andre over distriktsgrænserne og servicerer kunderne. Roskilde er ledigt, og vi har en mindre startpakke. Indholdet af startpakken er det du alligevel skulle ud og have hvis du skulle i gang selv. Hvis du allerede har noget udstyr, skal du selvfølgelig ikke købe det igen, så derfor er vores startpakke meget fleksibel.

Startpakken indeholder:

Traditionelt vinduespudserudstyr (inkl. stige)
Arbejdstøj
Markedsføringsmateriale (Flyers, skilte til bilen m.m.)
Rentvandsvaskeanlæg.
Eneundervisning.

Har du overhovedet ingenting er prisen for alt dette 23.996,-

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:23

@ martin olesen

det lyder fint med startpakken, kan du give et kvalificeret gæt på hvor mange kunder jeg allerede vil have i roskilde pr måned fra dag et?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 19:57

pm sendt

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:16

Thomas Clausen:

KennM:

Som du selv skriver, så er der mange som tilbyder det i dit område og den pris du skriver der, lyder lidt som sort arbejde :) Ikke at jeg er sikker, men det lyder utrolig billigt..

nej det er skam pris taget direkte fra deres hjemmeside :-)

KennM:

Men hvis jeg vil dig, så ville jeg ikke begynde at pudse vinduer :)

hvorfor ikke? er det kedeligt? ikke nok penge i det?

Prisen lyder rigtig nok i området (jeg bor en anelse længere østpå).

Jeg giver ca. 360 kroner incl. moms for 35 vinduer med 14 stigeflyt,. Jeg bestemmer ikke hvornår han kommer - han lægger planen udfra hvornår han har andre kunder i kvarteret. 

Og det går satme stærkt med at få dem pudset (jeg vil skyde på en god ½ time) - og resultatet er i orden.

Prisen er ca. dobbelt op når de også skal pudses indvendigt.

mvh

Jan

Fra Ølstykke
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:51

Hej Thomas,

Det er helt sikkert et marked hvor der er mange udbydere og der er hård konkurrence om kunderne. Jeg arbejder selv som vinduespudser og er forholdsvis nystartet.

Det jeg gjorde inden jeg startede var at finde ud af hvad ville det koste at starte op og hvilke parametre ville jeg stå for.

Jeg kommer fra Ølstykke hvor der er mange villaer og de fleste huse er et-planshuse, derfor valgte jeg at sige at alle vinduer skal kunne pudser fra jorden eller fra indersiden. Det gør både at man "slipper" for købet af stigen og samtidig kan du have et godt tempo og timepris. Så kunne jeg altid købe stigen senere hvis der blev stor efterspørgsel på dette.

Samtidig benytter jeg kun sæbe der er miljørigtigt og dermed ikke er skadelig for naturen men heller ikke for mig selv. Det er rart at vide at fingerne ikke bliver ødelagt når jeg stikker dem i vandet flere gange i timen.

Noget som rigtig mange af mine kunder sætter pris på, er at jeg holder de aftaler jeg laver med dem. Har man en aftale kl. 10. kommer man ikke 10.15, i hvert fald ikke uden at give besked. Det er den besked jeg hører oftest når folk skifter vinduespudser.

Omkring lønnen er det jo alt efter hvor aktiv man er med at få nye kunder. Forventer du at få 30.000 om måneden skal der arbejdes hårdt og målrettet. Jeg har ca. 20.000 (før skat selvfølgelig), men har også valgt at prioritere familie højt, derfor arbejder jeg (stortset) ikke når de er hjemme.

Held og lykke

VH Ulrik

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)