Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisen for en agentur

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet en service op, hvor jeg finder nye brands/agenturer til det danske marked. Disse agenturer er med henblik på at formidle dem videre til dygtige sælgere/iværksættere.

Hvad skulle prisen være for et sådan agentur? Jeg ville mene en eller anden procentdel af det opnåede salg, ville være acceptabelt, men hvad siger I? Og vil det kunne lade sig gøre?

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15010
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:32

Indkøberen/Fokus:

Jeg har startet en service op, hvor jeg finder nye brands/agenturer til det danske marked. Disse agenturer er med henblik på at formidle dem videre til dygtige sælgere/iværksættere.

Hvad skulle prisen være for et sådan agentur? Jeg ville mene en eller anden procentdel af det opnåede salg, ville være acceptabelt, men hvad siger I? Og vil det kunne lade sig gøre?

Hvorfor skal folk betale penge, for at få lov til at sælge varer og opbygge et brand?

Med mindre det er meget stærke varemærker, så tror jeg ik du skal forvente, at nogle gider poste penge i det, og slet ik med % af omsætning eller fortjenesten!

Der er agenture over alt, som er ledige, og rigtig mange mærker er desperate efter at få agenter eller distributører...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe:

Den kunne vel vendes den anden vej rundt. Du kender agenturerne og knytter dem til sælger. Jeg formoder du har et særdeles godt kendskab til branchen og har måske så derigennem mulighed for at hjælpe det enkelte (ledige) agentur til at finde den rigtige salgskanal  - og så er det agenturet der betaler din løn -

Var det sådan at dit(Indkøberen/Fokus) oplæg skulle forstås?

Hvis tingene var så simple med agenture så ja... Desværre er det en meget bøvlet process, hvor det nok er de færreste, som vil betale penge for et agentur.

1: Der er ik mange penge i agenture idag, med mindre det er et stærkt brand
2: Risikoen
3: Kapitalen
4: Evnerne angående distribution
mm.

Der vil være rigtig meget arbejde i, at finde den rette person/firma, som skal varetage arbejdet, og spørgsmålet er vel, om der egentlig er økonomi i det. For hvis det var tilfældet, så er det mærkeligt, at sådan noget ik foregår nu...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:15

Per Krabbe:

Ingen tvivl om at du har et godt kendskab og sikkert også viden til området.

Jeg skriver netop at han kunne være leddet fra agenturet til forhandleren bare for at se det fra en anden vinkel end du tillægger hans oplæg.

Wink og du kan måske have en pointe at når det ikke sker allerede så kan der ikke rigtig være noget i det. Meeenn - så var der vist meget der ikke var blevet forsøgt hvis det var indgangsbønnen for alle de ildsjæle der sidder rundt omkring og udtænker sig planer og i rigtig mange tilfælde prøver dem af. Nogen vinder - nogle taber.

Cool du lyder jo ligesom en bankmand - husk at det her er et iværksætter / udviklerforum! Foreløbig har jeg kun set "hullerne i dit indspark" - husk der er ost uden omkring hullerne i osten Wink

Det var ik for at ødelægge ideen, men jeg ville bare have de "problematiske" punkter belyst ;D

Læg mærke til, at alt i første oplæg er spørgsmål til trådstarter. Det er ik svar, men spørgsmål, som skal overvejes nøje.

Ideen er mulig, men især i disse tider er den svær. For 3-4 år siden var den oplagt, men tiderne har skiftet... Men hvis Mercuri Urval kan headhunte ledere, så kan man vel os headhunte agenture og distributører... Det er vel kun et spørgsmål om, at starte rigtigt ud! ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:28

Indkøberen/Fokus:

Pas på at du ik breder dig over alt for meget... Du er allerede ved, at skabe en masse interessekonflikter for de agenture, som du vil sælge... Det er dumt!

Desuden har et mærke bedst af, at vokse moderat, så det kan følge med målgruppens efterspørgsel. Booster du det frem hurtigt, så ender det tit, som en såkaldt "døgnflue" (gælder de fleste brancher med mode/design)...

Et skræk eksempel er Herstal... Fast in fast out!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)