Jeg er igang med et nyt indkøbskoncept, hvor webshops gratiskan tilmelde sig at blive præsenteret for nye spændende varer og mærker på det danske marked. I den forbindelse ramte den tanke mig lige, hvorfor jeg skulle begrænse mig til denne målgruppe. Jeg vil jo være mere attraktiv for sælgerne, hvis jeg har nogle store spillere med som medlemmer. Er det realistisk at firmaer såsom Dansk Supermarked, Coop, Inspiration, BR, m. fl. ville være med og have mig som "ekstern, uanhængig indkøber i marken"
Kom gerne med input, men uanset svarene skal det da prøves af. Jeg ringer til nogle af dem i næste uge, og skal nok fortælle om resultaterne herinde.
Er det realistisk at firmaer såsom Dansk Supermarked, Coop, Inspiration, BR, m. fl. ville være med og have mig som "ekstern, uanhængig indkøber i marken"
Det tror jeg ikke du skal regne med.... Det er lidt hønen og ægget.... For hvilket problem kommer først? At Coop osv. ikke vil være med, fordi de vil have bedre priser på produkterne end de mindre forhandlere i indkøbsgruppen...eller de mindre der ikke vil være med fordi de ikke kan konkurrere med de store på prisen?
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Jeg kan godt se dilemmaet. Tanken var dog ikke, at alle produkter skulle præsenteres for alle. Produkterne skal præsenteres for den salgskanal, hvor der er størst mulighed for at ramme rigtigt og alle produkter passer ikke ind i alle salgskanaler.
Tanken var dog ikke, at alle produkter skulle præsenteres for alle. Produkterne skal præsenteres for den salgskanal, hvor der er størst mulighed for at ramme rigtigt og alle produkter passer ikke ind i alle salgskanaler.
Tja... Jeg ville stadigvæk ikke sætte mine forventninger for højt.... Der er selvfølgeligt ikke noget galt i at forsøge, at sælge til Coop. Men jeg tror ikke (in a million years) de vil være interesserede i at indgå i noget bindende samarbejde med dig - hvorfor skulle de? Coop er vel nok DK's største indkøber af en lang række produktgrupper - bredt set kan du sandsynligvis ikke tilbyde dem noget som helst, de ikke selv kunne klare hurtigere og til bedre priser ved at gribe knoglen og ringe til diverse producenter.
Men prøv dog at tage kontakt til dem.... De eneste der reelt kan svare på om Coop vil "lege" med dig er jo Coop - vi andre kan jo bare gætte :)
Så det værste der kan ske er at de siger pænt nej tak......
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
De har alle et helt korps af indkøbere der ikke laver andet end at presse priser hos leverandører!
Jeg vil heller ikke forhandle priser - bare finde spændende nye produkter ikke set på det danske marked før. Måske en stor mundfuld, men det skal prøves.
Til Fama: Jeg har tænkt mig at snakke med dem i løbet af denne uge.
Jeg har desværre ikke fået udviklet så meget endnu, men det skal prøves af. Kan ikke helt gennemskue om du er ironisk og finder min idé umulig eller om du siger go for it!!!???