Alle de kommentarer med at det ikke virker bare at "møde op" det passer helt enkelt ikke. Det heder Canvas, RÅ Canvas.
Jeg har selv arbejdet på den måde i et tidligere erhverv, hvor jeg bookede mine egne møder på what ever måde der virkede, og ofte uanmeldte besøg. Jeg er blevet smidt på porten 3 gange på 1½ år. Med gennemsnitligt 5-10 besøg/møder om dagen.
Så kan i regne procenten ud. Det virker! - og mange virksomheder bruger udelukkende den metode.
Så dem der siger at det ikke virker, det er dem der ikke har N***** til at gøre det. Beklager men det er sandheden.
Af selv samme årsag er der kommet et BOOM ud af direct marketing, Face2face marketing, eller hvad man nu kalder det efterhånden.
Det er grænseoverskridende, men det virker og skaber resultater. SÅ hvis du har det i dig, så kan man sagtens gøre det.
Ellers er der heller ikke noget i vejen med at bare tage forbi personligt og så aftale et møde direkte med dem. Det virker også rigtigt godt. Det giver det gode mix, hvor du ikke bliver affærdiget i telefonen som en fup telefonsælger.
Når alt dette er sagt, så KIG PÅ VIRKSOMHEDEN og deres branche, der er stor forskel på hvordan de tager den slags rå canvas. Hvis du fornemmer at det er "snobber" så lad være med at skyde dig selv i foden, så ring og book et møde først.
Men alt efter hvad du sælger så sørg for at have dette klar:
- Brochurer med salgspoints
- Ordreblok eller det der skal til for at lukke aftale, med det samme (det sker jo)
- Visitkort LOTS OF CARDS!!
- Mappe/taske med remedier du nu har brug for.
- En evt firma præsentations mappe vil være en god ide, så du kan fortælle lidt om hvem de handler med (hvis du skal lukke større kontrakter)
Sig til hvis du skal bruge hjælp med materiale, jeg hjælper gerne med at få dig til at fremstå 100% professionel ude ved kunderne.