Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan præsenter i jer.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal igang med noget opsøgende salg til boligforeninger mv, hvordan forbereder man sig, hvad ville være smart at medbringe og ringer i og aftaler tid eller dukker man bare op.

Jeg forestiller mig at vi skal have lavet en mappe med præsentation af de produkter vi tilbyder, med gode tilbud og service, forslag er velkomne.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil forvente at du bliver smidt ud hvis du bare møder op uden aftale, i mine øjne virker det voldsomt påtrængende og desperat.

Hvis du vil virke seriøst, så ringer du til virksomheden og forsøger at skabe en interesse for dit produkt eller dine ydelser.

Forvent at mange vil afvise dig uden videre og at nogen vil bede om at få sendt noget materiale, og nogle ganske få vil gå med til at booke et møde uden videre.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - jeg ville heller ikke turde møde op uanmeldt i en boligforening og begynde at sælge.

Så jeg vil anbefale at I ringer rundt først og aftaler et præsentationsmøde - Vi har hos PB Marketing ApS stor erfaring med mødebooking overfor formanden i andels- og ejerforeninger. Så hvis du have et par gode råd er du velkommen til at ringe - det skal ikke koste dig noget.

Vi har ligeledes information om de enkelte andels- og ejerforeningen I Hovedstadsområdet.

Venlig hilsen

PB Marketing ApS
Vester Voldgade 83, 1. th
1552 København V

Tlf.: (+45) 70106560
www.pb-marketing.com

Direktør
Peter Bjarnarson
Mobil (+45) 26189734
pb@pb-marketing.com

 

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre har skrevet dur det ikke bare at møde op.

Tænk kreativt, sæt dig i kundens sted, og send f.eks. noget materriale per post inden I ringer - så kan I referere til dette og har en årsag for at ringe. Og - det I først og fremmest skal forberede jer på, er at tænke i hvilken reel værdi eller fordele I kan skabe for kunden. Kan du ikke forklare det på 20 sekunder - så brug din tid på noget andet.

Mvh

Jakob

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alle de kommentarer med at det ikke virker bare at "møde op"  det passer helt enkelt ikke. Det heder Canvas, RÅ Canvas.

Jeg har selv arbejdet på den måde i et tidligere erhverv, hvor jeg bookede mine egne møder på what ever måde der virkede, og ofte uanmeldte besøg.  Jeg er blevet smidt på porten 3 gange på 1½ år.  Med gennemsnitligt 5-10 besøg/møder om dagen.

Så kan i regne procenten ud.  Det virker! - og mange virksomheder bruger udelukkende den metode.

Så dem der siger at det ikke virker, det er dem der ikke har N***** til at gøre det. Beklager men det er sandheden.

Af selv samme årsag er der kommet et BOOM ud af direct marketing, Face2face marketing, eller hvad man nu kalder det efterhånden.

Det er grænseoverskridende, men det virker og skaber resultater. SÅ hvis du har det i dig, så kan man sagtens gøre det.

Ellers er der heller ikke noget i vejen med at bare tage forbi personligt og så aftale et møde direkte med dem. Det virker også rigtigt godt. Det giver det gode mix, hvor du ikke bliver affærdiget i telefonen som en fup telefonsælger.

Når alt dette er sagt, så KIG PÅ VIRKSOMHEDEN og deres branche, der er stor forskel på hvordan de tager den slags rå canvas. Hvis du fornemmer at det er "snobber" så lad være med at skyde dig selv i foden, så ring og book et møde først.

Men alt efter hvad du sælger så sørg for at have dette klar:

  • Brochurer med salgspoints
  • Ordreblok eller det der skal til for at lukke aftale, med det samme  (det sker jo)
  • Visitkort LOTS OF CARDS!! 
  • Mappe/taske med remedier du nu har brug for.
  • En evt firma præsentations mappe vil være en god ide, så du kan fortælle lidt om hvem de handler med (hvis du skal lukke større kontrakter)

Sig til hvis du skal bruge hjælp med materiale, jeg hjælper gerne med at få dig til at fremstå 100% professionel ude ved kunderne.

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig lige hurtigt sige at det naturligvis er bedst/mest professionelt at ringe og aftale et møde, inden jeg bliver lynchet for udtalelsen.  Min pointe er at man ikke skal lade sig skræmme af Rå canvas. 

Der er ikke meget ved at køre forbi en potentiel ny kunde i bilen og så tænke, "ham ringer jeg lige til i næste mødebooking runde i næste uge"  -    en time senere kører din konkurrent ind og tømmer butikken.

Gamet er her og nu, og "You only get one chance"  som Eminem så pænt siger det og det er den ekstra indsats der sætter milepælen mellem dig og konkurrenterne.

 

god jagt!

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cre8ive:
Alle de kommentarer med at det ikke virker bare at "møde op"  det passer helt enkelt ikke. Det heder Canvas, RÅ Canvas.

Duer ikke til boligforeninger, da det ikke altid er dem der er tilstede som disponerer. Kommer man uanmeldt kan med 98% sikkerhed være sikker på at komme til ulejlighed.

Jeg tror ikke en eneste virksomhed i DK kan sige at de har haft succes med salg på den måde til boligforeninger.

Den rette vej til boligforeninger er oftest breve opfulgt af telefonisk henvendelse til formanden de dage der er åbent på kontoret. Der kan man så aftale møde.

Køb ren argan olie her

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle der mener at det ikke dur bare at møde op, de tager fejl, måske fordi de ikke selv tør se andre mennesker i øjnene eller fordi de føler sig pinlige berørte over det, hvad ved jeg. En ting er helt sikkert kold kanvas VIRKER og det VIRKER RIGTIG GODT !

Der findes så mange som bruger telefonsalg, fordi så kan de nå så og så mange kald i timen og det afhænger jo selvfølgelig også af produkterne. Det virker for mig useriøst. Hvor selvstændige bliver ikke ringet op daglig af en sælger? Jeg tør ikke gætte!

Så hvis det var mig ville jeg møde op uanmeldt og den vej igennem træffe aftale med den rigtige person. Hvis personen har tid nu her, så er det perfekt, hvis ikke så aftal en tid med den pågældende person. Du skal ikke bare spørger om han/hun har tid i næste uge. Vær mere specifik sig f.eks. mandag eller tirsdag i næste uge? Personen svarer tirsdag. Du spørger så igen formiddag eller eftermiddag? Personen svarer eftermiddag. Du spørger igen kl. 14 eller 15? Personen svarer kl. 15. Nu har du en booket aftale, som kunden selv har været med til at træffe afgørelse omkring - altså du har skabt en WIN / WIN situation.

Håber du kunne bruge det :)

Held og lykke

Henrik

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

PS.

Husk at gentage dato, tid og sted over for den potentielle kunde, så de giver sin accept Wink

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg læser at målgruppen er boligforeninger, så tænker jeg på andels- og ejerboligforeninger. Her er det en privat person, der er formand for bestyrelsen. Der nytter det ikke noget bare at dukke op uanmeldt. Det er for påtrængende.

Når vi taler almindelige virksomheder, så vil jeg heller ikke anbefale at sælge fra dør til dør. Heller ikke selvom et par af de øvrige debatører i tråden her mener at det er der guldet ligger 

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)