Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække moms fra (intet cvr)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har en faktura på noget som er købt til at bruge i min forretning. Men jeg står og ikke har registreret noget cvr nummer, og vil høre om jeg har mulighed for at trække momsen fra i skat alligevel?

Og hvis jeg kan, hvordan gør jeg??

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:02

Det kan du ganske enkelt ikke - det kræver nemlig at du er momsregistreret før du kan trække momsen fra Geeked.

Det er faktisk også dette som kommer som en overraskelse for f.eks. forskellige kunstnere som er momsfritaget. Jeg kender en pige som er kunstmaler og hun blev meget overrasket over at en ting var at hun ikke skulle opkræve moms på det hun solgte (og derved aflevere momsen videre til SKAT), men hun kunne ikke trække momsen fra på de redskaber og farver som hun købte. Det havde hun ellers troet, som hun sagde så kom det jo ud på ét for hende om hun var momsregistreret eller ej rent økonomisk. Men set med hendes kunders øjne ville tingene så blive noget dyrere hvis hun var momsregistreret, da hun så ville skulle lægge moms oven i sin salgspriser for at få det samme udbytte.

/Jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mark Jensen:
vil høre om jeg har mulighed for at trække momsen fra i skat alligevel?

Jesper, Du misser noget af spørgsmålet -  spørgsmålet går ikke på om han kan trække den købsmoms fra, men om momsen kan fratrækkes i skat. Hvilket den naturligvis kan da momsen i dette tilfælde er en driftsomkostning.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:37

Nå ja, det har du da ret i. Sådan læste jeg det bare ikke - jeg læste det som "jeg er ikke momsregistreret - kan jeg trække momsen fra?" Geeked.

/Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 21:09

Super!,

Tror jeg har svar på mit spørgsmål Cool

Tak til jer begge Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)