Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af taletid

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kører en lille enkeldsmand virksomhed ved siden af, og jeg ringer meget til udlandet.

Derefor bruger jeg LEBARA.

Hvordan skal jeg bogføre fakturaer fra lebara ? Det står kun Taletid, og Total, med ingen moms.

I følge kundesupport:

"Taletid er en af de få ting efterhånden, der ikke skal betales moms af. Jeg må indrømme, jeg ikke er så meget inde i moms og reglerne omkring dette, men jeg vil gætte på, at taletid i 2008 var momspligtigt og man først fra 2009 har gjort taletid momsfri. Der er I hvert fald ikke noget I vejen med, at momsen ikke står opført."

Så jeg er i tvivl hvordan skal jeg bøgfore dem o hvad med Momsen ?

Jeg bruger SummaSummarum.

Venlig hilsen

Marcin.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du f.eks. køber taletid for kr. 200 skal driftskonto for telefon debiteres med kr. 200 UDEN FRADRAG AF MOMS.

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 01:05

Hmm...det forstår jeg ikke. Vil det sige at der ikke er moms på telefonregninger når det er taletid men kun når det er efterbetalt? Det er vel snyd og "gratis" ekstra indtjening for taletidsselskaber. Kan du finde mig et link der beskriver forskellen på forudbetalt og efterbetalt teleomkostninger hvad angår moms?

/René

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

economicz.dk:

Hmm...det forstår jeg ikke. Vil det sige at der ikke er moms på telefonregninger når det er taletid men kun når det er efterbetalt? Det er vel snyd og "gratis" ekstra indtjening for taletidsselskaber. Kan du finde mig et link der beskriver forskellen på forudbetalt og efterbetalt teleomkostninger hvad angår moms?

/René

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1747925&vId=0&search=taletidskort%A4moms

Hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)