Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første rykker - virker det overhovedet?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Ja, det ville være én indgangsvinkel - og jeg har også overvejet den - men jeg bor i Vestjylland, og de bor i Vanløse, så det er lidt overvældende at rive en dag ud af kaldenderen for at tage derover synes jeg.

Jeg er overbevist om, at de ikke er ved at lukke, da jeg kan se de klarer sig meget godt... bl.a. i det system jeg har leveret til dem.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2187
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder du med koder så luk for deres side :) men det gør du ved ikke. Man kan bevæge sig ud i en gråzone her men lidt som teleselskaber ingen penge = ingen telefon 

 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12733
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Reberholt:
Helt sikkert er der kun en løsning i dit tilfælle incasso med det samme eller så hurtigt som muligt

Du kan da ikke sende kunderne til inkasso før du har varslet dem og oplyst dem om hvilke økonomiske konsekvenser det vil få for dem!

Thomas Reberholt:
søg efter cure-no pay dette bruger vi.

Hvorfor i alverden skulle man dog bruge tid på et inkassofirma når du kan sende sagen direkte i fogedretten!

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/forenkletinkasso/Pages/default.aspx 

 

Mvh

Ravn

 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig ærgelig sag, som du nok må ende med at opgive eller overdrage til inkasso. Begge dele er surt. Man skal vælge sine kunder med omhu.

Når det er sagt vil jeg blot dele lidt erfaringer mht. betalingsprocedure.

Vi sender en faktura med 10 dages betalingsfrist. Langt de felste betaler inden. Er denne ikke betalt dagen efter betalingsfristen, sender vi automatisk, men en venlig påmindelse med 3 dages frist til at "afklare misforståelsen". Det resulterer som regel i at folk ringer eller skriver og forklarer. Der kan være alle mulige grunde, og det hyppigste er at de har glemt det og ordner det med det samme. Det vigtige er at der bliver etableret en konstruktiv dialog omkring betalingen, uden at hænge kunden ud som en dårlig betaler.

Kommer der ikke afklaring ved dette, sender vi en rykker med et ryggergebyr og varsling om flere rykkere samt sluttelig overdragelse til inkasso. Dette har indtil videre givet fuldt hus mht. betalinger, og vi har således ikke haft brug for at sende mere end det. Jeg tror de kunder som "lige prøver at strække den, fordi vi generelt er utrolig flinke", ser alvoren i øjnene med det første ryggergebyr og indser at de nok hellere må betale.

Det vigtigste er selvfølgelig at man føler sine kunder på tænderne. Er de til at stole på? Hvis vi ikke er helt trygge ved det, kræver vi x% upfront, som vores sikkerhed for at kunden betaler. Kunden har selvfølgelig ikke ret til noget produkt før end det fulde honorar er betalt, og på den måde er vi ret sikre på at få en betaling i hus. Det er meget få som vil betale penge for "ingenting", som de reelt gør hvis de indbetaler upfront men ikke det fulde beløb.

Håber du kan bruge mine erfaringer til et eller andet. Om ikke i denne sag, så i fremtiden.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen pligt til at sende rykkere i Danmark. Een rykker er dog sædvanligt og nogle bruger to. Den sidste rykker (altså nummer 1 eller 2) skal varsle inkasso og omkostninger, HVIS man ønsker omkostningsdækning. Kan man leve med, at debitor ikke betaler omk., kan man principielt sende sagen til inkasso dagen efter forfald.

Marianne K. Bale, adv. (L) 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig virker rykkere. Dels vil de, der har glemt at betale eller ikke kan se, at de har fået fakturaen, nå at reagere. Samtidig sender du signaler ud om, at du har styr på processen og derfor ikke er til at løbe om hjørner med. Som Marianne nævner, er der nogle særlige krav til den rykker, som varsler inkasso. Det kan du læse mere om i denne artikel.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Fra København
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer i Vanløse dagligt, skal da gerne køre forbi og se om der er aktivitet på adressen...Wink

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)