Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banner vs. AdSense

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har gode erfaringer med at droppe banner-formidlere som eks. tradedoubler og istedetfor bruge energien på at sælge banner-reklamer direkte til annoncører til en fast årlig pris.
 
Jeg har set store bannere (468) blive solgt for op til 15.000kr. pr år,  på sites med ca. 10.000 visit pr. måned og ca. 1.000 visninger...det er ihvetfald mere end 52kr. pr. 6 måneder
Om det bedre kan bare tale sig med Adsense, i den størrelse visit som du omtaler på komme an på en prøve.

Alt om både i Danmark

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også tænkt på salg af reklamer til sitet, da foreningen som ejer sitet har en del sponsorer i forvejen.

Men det er jo nemt at bruge TradeDoubler, AdSence etc. Det kræver jo ikke alverden af mig, og det er fint, for jeg arbejder mere eller mindre på frivillig basis på sitet.
 
/Carsten
Fra København V
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo mere relevant reklamerne på din side er, desto bedre.

Den bedste kombination er selvfølgelig content der lige nøjagtigt er godt nok til at lokke brugnerne ind på siden, men for ringe til at holde dem - og så have super-relevante reklamer.

Men medmindre man direkte spekulerer i den slags er det ikke særligt tit man ender med den slags. Folk der brænder for et website og har et budskab besider normalt en stolthed for indholdet.

Om alle omstændigheder vil Adsense og andre produkter i kategorien contextual advertising gøre det bedre end traditionelle bannere.

Det skal så lige siges at der er nogle få banner-netværk som også er begyndt at analysere relevans for traditionelle billed-bannere, men jeg tror nu stadig at tekst-annoncerne har temmelig høj indtjeningsgrad da de simpelthen virker mere "pålidelige" end et blinkende og påtrængende banner.

Det er dog ikke noget jeg har lavet en dybere research af, og det bliver derfor ren spekulation. ;-)

~Allan Noer

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)