Hej Jeg faldt alligevel over noget idag, som jeg ikke kan gennemskue om det giver mig problemer. Vedr min side www.glamourkjoler.dk Når man på google søger efter "selskabskjole halterneck 44" så kommer min side øverst, med reference til mitdomæne/index.php Når man søger på "selskabskjole" kommer min side lidt nede på side 1, med reference til mitdomæne/ - altså uden index. Nu håber jeg ikke google tror jeg har to ens sider på to forskellige adresser og derved duplicate content, eller er den så intelligent den forstår at index.php og / er det samme... men i så fald, hvorfor laver den forskel i søgningen? Håber nogle kan forklare, hvad det er som sker og om det er til skade. Hvis det er til skade, hvad kan jeg så lige gøre for at gøre det godt igen. Jeg har læst flere steder at hvis der er duplicate content, så risikerer man at rangere lavere. For jeg er egentlig ligeglad med om den ene adresse bliver udeladt, hvis blot den anden er der, de er jo udtryk for det samme. Men hvis forsiden generelt rangerer lavere er det jo et problem. Mvh. Charlotte
|
Hej Charlotte,
Det handler først og fremmest om, at være konsekvent i strukturen på sin side og i sin linkbuilding (hvis man anvender linkbuilding). Hermed menes, at man ikke bør have links til www.glamourkjoler.dk og www.glamourkjoler.dk/index.php - men EN af delene.
Hvordan sikrer man det? Ved at lave en 301 redirect fra www.glamourkjoler.dk/index.php til www.glamourkjoler.dk og/eller ved at undlade at linke til www.glamourkjoler.dk/index.php (hvilket er for sent i dit tilfælde). Fortvivl ikke: lav en 301 redirect fra www.glamourkjoler.dk/index.php til www.glamourkjoler.dk, og alt skal rette sig.
Vh. Jesper