Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Divadore.dk - Gallakjoler & Festkjoler Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg faldt alligevel over noget idag, som jeg ikke kan gennemskue om det giver mig problemer.

Vedr min side www.glamourkjoler.dk

Når man på google søger efter "selskabskjole halterneck 44" så kommer min side øverst, med reference til mitdomæne/index.php

Når man søger på "selskabskjole" kommer min side lidt nede på side 1, med reference til mitdomæne/ - altså uden index.

Nu håber jeg ikke google tror jeg har to ens sider på to forskellige adresser og derved duplicate content, eller er den så intelligent den forstår at index.php og / er det samme... men i så fald, hvorfor laver den forskel i søgningen?

Håber nogle kan forklare, hvad det er som sker og om det er til skade. Hvis det er til skade, hvad kan jeg så lige gøre for at gøre det godt igen. Jeg har læst flere steder at hvis der er duplicate content, så risikerer man at rangere lavere. For jeg er egentlig ligeglad med om den ene adresse bliver udeladt, hvis blot den anden er der, de er jo udtryk for det samme.  Men hvis forsiden generelt rangerer lavere er det jo et problem.

Mvh. Charlotte

Sælger gallakjoler, festkjoler og selskabskjoler online samt butik i Randers.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 23:21

Hej Charlotte,

Det handler først og fremmest om, at være konsekvent i strukturen på sin side og i sin linkbuilding (hvis man anvender linkbuilding). Hermed menes, at man ikke bør have links til www.glamourkjoler.dk og www.glamourkjoler.dk/index.php - men EN af delene.

Hvordan sikrer man det? Ved at lave en 301 redirect fra www.glamourkjoler.dk/index.php til www.glamourkjoler.dk og/eller ved at undlade at linke til www.glamourkjoler.dk/index.php (hvilket er for sent i dit tilfælde). Fortvivl ikke: lav en 301 redirect fra www.glamourkjoler.dk/index.php til www.glamourkjoler.dk, og alt skal rette sig.

Vh. Jesper

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:27

Hej

Dit eksempel er netop det man kalder duplicate Content.

Din hjemmeside lider under det langt de fleste hjemmesider lider under.
eks:

- hjemmesiden kan ses både med og uden www i domænet.
- forsiden kan ses på uendelig mange url adresser
- stort set alle dine sider kan genereres på flere forskellige måder og dermed er der en risiko for endnu mere duplicate Content.

I det hele taget er din hjemmeside ikke sikret mod Duplicate Content. og har rigtig mange huller i forhold til samme. Dette er ikke godt for din hjemmeside.

Har du FTP adgang til Sourcefilerne, og roden af sitet, kan det meste dog rettes via htaccess hvis du har tilladelse til dette. og må du ændre i sourcefilerne, kan man via dem sikre din løsning totalt så den ikke har risiko for Duplicate Content.

Dog er der i en hjemmesideløsning som din, uendelig mange muligheder for at generere DC, så det vil ikke være en billig omgang at sikre løsningen totalt. Så har du ikke pengene til det, vil jeg anbefale dig at få gjort de mest basale punkter.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:30

Der var jeg lige et par minutter for sent ude Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:33

glemte lige at skrive nogle få eksempler på forsiden som jeg skriver kan ses på uendelig mange urladresser.

du har selv nævnt 2:

• /
  • index.php
  • /?
  • /index.php?
  • /index.php?a
  • /index.php?b
  • /index.php?c
  • /index.php?abcdefg
  • osv

osv. det giver dig lige et hurtigt billede af de uendelige muligheder. husk på at alt der skal til for at skabe disse og eventuel indeksering er et link.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Der var jeg lige et par minutter for sent ude Big Smile

Stick out tongue ja man skal være hurtig her...

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Divadore.dk - Gallakjoler & Festkjoler Skrevet kl. 09:32

Tak for svar.

Jeg må sætte en igang med at rette lidt, at gøre den 100% duplicate content sikker, virker i mine øjne temmelig urealistisk, men det mest basale må jeg få kigget på.

En anden ting, jeg har svært ved at tro det er skadeligt at have både med www. og uden, det har 90% af alle sider, det ville være godt tosset hvis google straffede på det. Er der nogle der har eksperimenteret med dette, og faktisk set at det skader? Eller er det bare en formodning, da det jo er duplicate content og det er pr. automatik en grim ting. Google kunne jo have lavet en lille regel der tillader samme indhold på www og roden uden at man bliver straffet for det. Men hvad ved jeg.

Mvh. Charlotte

Sælger gallakjoler, festkjoler og selskabskjoler online samt butik i Randers.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 09:36

Du kan let selv tjekke for duplicate content. Indsæt en unik tekst i google søgefeltet omgivet af "" et eksempel: Glamourkjoler duplicate content.

Hvis du får denne tekst på søgeresultatsiden har du et problem:

"For at vise dig de mest relevante resultater, har vi udeladt nogle af de resultater, der i meget høj grad ligner de 1, der allerede er vist.
Hvis du vil, kan du gentage søgningen, så de resultater, der er udeladt, kommer med."

Du bør sørge for at gennemgå din hjemmeside for duplicate content, og tage hånd om det.Selve løsningen kan klares på flere måder, alt efter hosting, systemmuligheder osv.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:38

glamourkjoler:
det ville være godt tosset hvis google straffede på det.

Der er ikke tale om straf, men det simple faktum, at det ikke giver mening for søgemaskinerne, at gemme mere end EN henvisning til hver unikke side de finder.

Hvis en side så kan findes under flere adresser - f.eks. www og ikke www, så tvinger du søgemaskinerne til at tage et valg.

Erfaringen er, at det ALDRIG er en god ide, at overlade den slags valg til søgemaskiner. Det er langt bedre, at give dem en "ren" og endimensionel version af dit website.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:05

glamourkjoler:
Jeg må sætte en igang med at rette lidt, at gøre den 100% duplicate content sikker, virker i mine øjne temmelig urealistisk, men det mest basale må jeg få kigget på.

Det er nu ikke så urealistisk. Det handler i bund og grund om hvordan man opsætter reglerne, hvor meget man ved om Duplicate Content, og selvfølgelig hvad der er muligt i den løsning som kunden har. der findes nemlig systemer hvor stort set intet er muligt, og ja dér er det meget urealistisk

men når vi snakker dit tilfælde, og har man adgang via FTP til source filerne, så kan stort set alt lade sig gøre.

Prøv fx at generere Duplicate Content på min hjemmeside 

glamourkjoler:
En anden ting, jeg har svært ved at tro det er skadeligt at have både med www. og uden, det har 90% af alle sider, det ville være godt tosset hvis google straffede på det. Er der nogle der har eksperimenteret med dette, og faktisk set at det skader? Eller er det bare en formodning, da det jo er duplicate content og det er pr. automatik en grim ting. Google kunne jo have lavet en lille regel der tillader samme indhold på www og roden uden at man bliver straffet for det. Men hvad ved jeg.

Problemet er at google ikke kan opsætte sådanne regler, eller jo lige for det med eller uden WWW kan de godt. Men det ændre jo stadig ikke på at lige netop din forside kan ses på et utal af url'er. Og dette kan Google jo ikke opsætte regler for i deres systemer, da hjemmesider er forskellige og gør tingene på forskellige måder. så der ville de helt sikkert lave en eller flere fejl hvis de prøvede at opsætte nogle regler for det.

Jeg selv har oplevet at da jeg genererede DC på min hjemmeside (af test årsager), så faldt min placering på Google. Hertil skal det så siges at der jo også er utrolig mange andre faktore som spiller en rolle, så man kan ikke konkludere at dette kun var pga Duplicate Content. Men jeg tror dog stadig at det har spillet en lille rolle.

Nogle mener dog at i sidste ende, hvis DC bliver rigtig gralt, så bliver siderne set som spamsider, og dermed fjernet fra Google.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)