Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investore søges til Aps depositum.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:
Naturligvis skal de 80k være beskattede ved kontantstiftelse.

Lån i bank, familie, venner, provenu for solgt arvet indbo osv osv er da ikke beskattede midler..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:53

Nej......dog skal lån i bank, venner, familie mv. tilbagebetales med beskattede midler!

Naturligvis er der nogle undtagelser (som går uden om begrebet beskattede midler som du nævner arvet

indbo)..men som Lundsby skildrer...er han blevet korrekt rådgivet.

MvH

Peter

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:01

Peter - Revisor:
Naturligvis skal de 80k være beskattede ved kontantstiftelse.

Hej Peter der er vist lidt begrebsforvirring i denne tråd.

Jeg vil nu mene at Mikkel har helt ret.

Set ud fra selskabet så er kapitalen tilstede ved en kontant stiftelse når der er indbetalt 80000 som herefter bliver selskabets og ikke længere stifterens.

Hvordan stifteren har fundet disse penge er selskabet uvedkommende. Hvis stifteren har fået en skattegæld i forbindelse med fremskaffelse af indskuddet ja så er det stifteres problem og ikke selskabets problem.

Stifteren må naturligvis ikke hæve af selskabskapitalen til at betale sin skattegæld!

Men korrigere mig endeligt hvis jeg har misforstået selskabsloven

Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:05

- en anden ting er hvis du ikke kan finde de 80.000 til at stifte dit selskab med - ja så lad være og vent til du har pengene og betalt dit skat - alt andet er tåbeligt.

Søren

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:24

Jeg vil lige give en 'thumbs up' for det meget åbne og gennemskuelige startindlæg som netop gør, at I har nogle erfarne folk til at komme med gode råd her i tråden.

Uden at fornærme nogen synes jeg helt klart i skal gå efter et Aps, men I skal også være opmærksome på at det koster lidt ekstra - administrativt - i forhold til en enkeltmandsvirksomhed eller interessentskab. Det er små penge, men sure penge når i lige er gået i gang.

Hvad med at få smidt noget flash op i har lavet - det kan jo sagtens tænkes der var nogle kunder på Amino som havde behov for nogle småting og så er I i mål mht kapitalen?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:11

Jeg er helt enig med Kaffe & Co. Der er ingen grund til at ty til hovsaløsninger (hvad jeg betragter SMBA'et som) og glem det med en investor. Rejs de 80.000 kr. til ApS'et eller indskyd det i form af værdier. I skal så have en god revisor til at lave en vurderingsberetning men det koster altså ikke en krig.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:48

Hej Peter

Peter - Revisor:
Så du har fuldstændig ret..Lundsby.

Det er dejligt at høre, jeg har også altid haft ret stor respekt for vores rådgiveres kompetencer.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:23

Det eneste der er at sige til "diskussionen" mellem Lundsby og Mikkel er jo at begge har ret.

• Hvis man stifter selskabet ved en skattefri virksomhedsomdannelse vil selskabet jo typisk have en skatteforpligtelse på de værdier der er overtaget og derfor afsætter man en udskudt skat i selskabets åbningsbalance, som der jo så også skal være plads til.
  • Hvis man bruger "skatte- og momspenge" til at stifte selskabet for skal man jo lige huske på at pengene til at betale skat og moms for kun kan komme fra selskabet selv, da vi formoder at de pågældende ikke har andre indtægter. Det er jo det som mange glemmer når de stifter selskab. At der også skal være midler til at betale personlige restskatter m.v. året efter.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:41

...for lige at tage et par skridt tilbage, væk fra diskussionen om skatteregler i forbindelse med Aps-stiftelse, så var trådstarters problem, at SU'en blev påvirket af indkomsten og at de ikke kunne spare penge op i firmaet. Derfor kom trådstarter frem til at et Aps var løsningen.

Men VSO alene løser jo fint trådstarters problem - uden skiftelse af Aps og uden behov for fremskaffelse af kapital Smile

Derfor til trådstarter: Hvis SU og opsparing i firma er jeres eneste årsag til at i vil starte et Aps, så drop Aps'et og få en revisor til at hjælpe jer med VSO. Det løser jeres umiddelbare behov og i behøver ikke at fremskaffe kapital.

PS: Jeg har selv kørt med VSO + SU i en årrække.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:46

Kenni:

PS: Jeg har selv kørt med VSO + SU i en årrække.

Det har jeg også, og det er en udemærket løsning. Derudover kan man jo så omdanne til ApS når pengene ligger i kassen til det :)

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)