Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investore søges til Aps depositum.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fulgte i ikke med i Aps-tråden igår?  Hvis der var noget at lære her skulle det da netop være at man skal vente med at aps'e sin forretning til man har pengene til det ...

Koncentrer jer om at lave penge, såsnart i så har de 80.000kr i kontanter ( det er kun 64.000kr excl. moms) så kan i få en revisor til at stifte jer et selskab ... i står så godtnok med en moms og skattegæld i det andet firma i lige skal have ordnet, men det har i indtil næste regnskabs til at få styr på jo.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:56

Ibosm09:
hvad vil su sige til at en studenerende tjener fx. 200k i sin virksomhed pr år og får su? selv om han betaler virksomheds skat.

Da jeg læste var der en studie kammerat der gjorde det, og det gav ikke anledning til problemer. Umiddelbart, ville jeg slet ikke tro, at det kom SU ved hvor meget jeres virksomhed tjener, de interessere sig kun for A og B-indkomst.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:58

Mikkel Mikjær Christensen:
Koncentrer jer om at lave penge, såsnart i så har de 80.000kr i kontanter ( det er kun 64.000kr excl. moms) så kan i få en revisor til at stifte jer et selskab ... i står så godtnok med en moms og skattegæld i det andet firma i lige skal have ordnet, men det har i indtil næste regnskabs til at få styr på jo.

Jeg mener at kapital kravet, er at kronerne skal være beskattet, så der skal både svares moms og skat, og så skal der være 80K tilbage.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:01

Lundsby:

Jeg mener at kapital kravet, er at kronerne skal være beskattet, så der skal både svares moms og skat, og så skal der være 80K tilbage.

Kravet er at der skal stå 80kilo på en konto den dag din revisor stifter selvskabet! Derefter skal virksomheden være 80k værd (efter moms og skat) ved næste regnskabsårs start, hvad der herefter sker  herimellem er i princippet ikke relevant.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:06

Kravet er at der skal stå 80kilo på en konto den dag din revisor stifter selvskabet! Derefter skal virksomheden være 80k værd (efter moms og skat) ved næste regnskabsårs start, hvad der herefter sker  herimellem er i princippet ikke relevant.

Nu kan meget selvfølgeligt havde ændret sig, men da vi stiftede vores første selskab, så skulle det være beskattede midler! Måske kan en regnskabskyndig hjælpe os ?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:15

Ingen kan se om de 80k er beskattede (hvilket de iøvrigt ikke skal være hvis det er en virksomhed der stifter) eller momsede ... det der betyder noget er at der står 80.000kr.

Hvis så du tager de 80.000kr ud af moms og skattepenge fra dit enkeltmandsselskab har du selvfølgelig et hul der som efterfølgende skal lukkes, men det er som sagt først et reelt problem den dag regnskabet skal laves og moms/skat betales.

(så blev den vidst også skåret ud i pap!)

By the way ser jeg mig selv som nogenlunde regnskabskyndig ... jeg er sådan set uddannet økonom ;)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:32

Hej Mikkel

Du har du selvfølgeligt ret i! Det nager mig bare at vi i sin tid stillede med 125K beskattede kroner på foranledning af vores økonomiske rådgivere. Men det var selvfølgeligt også det mest reelle at gøre, så starter man ikke med at tisse i bukserne.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:41

Ibosm09:
Vi søger en investor til Aps depositumet.

Kig evt på Smba selskabsformen. Det kræver ikke noget kapital og så kan I sagtens fakturer kunder. Jeg  har selv et Smba som er oprettet for et par år siden. Det gik smertefrit.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:57

Lundsby:

Er lovgivningen virkelig sådan? Er det ikke bare noget der "går an" så længe EOGS ikke håndhæver regler om tilstedeværelse af kapital på en optimal måde?

Og går det hele i kage når man starter op på den måde kan man så ikke vinke farvel til begrænset hæftelse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:28

Hej!

Naturligvis skal de 80k være beskattede ved kontantstiftelse.

Medmindre man bruger indskud fra VSO, som kun

er beskattet forlods med 25%.......eller indskyder andre aktiver efter lov om skattefri virksomhedsomdannelse.

Her beskattes ikke i første omgang, men først den dag man sælger anparterne eller lukker ApS`et.

Så du har fuldstændig ret..Lundsby.

MvH

Peter

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)