Jeg synes off topic diskussionerne dominerer mere og mere på Amino.dk. Det er skam fint nok, der skal selvfølgelig være plads til spas. Men jeg synes det kunne være fedt, hvis disse indlæg kunne ekskluderes fra oversigten over 'Nyeste indlæg', hvor de får mest opmærksomhed. Så 'Cafe og hyggé' bliver til en slags kravlegård.
På den måde får de indlæg, som har stor faglig relevans, mere lys og opmærksomhed end de mindre seriøse indlæg. Jeg tror fast på, at den her idé kan højne niveauet på Amino.
Det skyldes vel, at Amino endelig har fået styr på søgefunktionen... Dvs folk søger efter et svar, før de stiller et nyt spørgsmål...
Det er jo både godt og skidt. Det betyder færre tråde, som har et højt faglig relevans, men også at vi slipper for samme spørgsmål 1-2 gange om måneden...
Hvordan man så øger fagligheden i de tråde, som der oprettes, er et godt spørgsmål!
Jeg mente at dette indlæg ikke har høj faglig relevans som trådstarteren nævner der var ikke så meget mere i det....
Mit forslag går ud på, at give indlæg med høj faglig relevans mere opmærksomhed. Iværksætteriet og jagten på den gode forretning skal tilbage i fokus. Jeg håber Martin Thorborg vil se på mulighederne for at realisere mit forslag, for jeg mener helt klart, at det kan højne niveauet på Amino.
Rigtig mange forums giver også deres brugere mulighed for at vælge de forums fra, de ikke vil 'følge'. Det er en anden måde at gøre det på.
Jeg synes off topic diskussionerne dominerer mere og mere på Amino.dk. Det er skam fint nok, der skal selvfølgelig være plads til spas. Men jeg synes det kunne være fedt, hvis disse indlæg kunne ekskluderes fra oversigten over 'Nyeste indlæg', hvor de får mest opmærksomhed. Så 'Cafe og hyggé' bliver til en slags kravlegård.
På den måde får de indlæg, som har stor faglig relevans, mere lys og opmærksomhed end de mindre seriøse indlæg. Jeg tror fast på, at den her idé kan højne niveauet på Amino.
Tak for opmærksomheden og fortsat go' søndag!
Hej BZR.
Jeg syntes at det er en super duper sindsyg god ide!! ;-)
Syntes nemlig også at offtopic fylder mere og mere, og når man lige hurtig logger ind på Amino, så er det som regel nye indlæg man kigger på, og der er det altså ikke lige offtopic indlæg man kigger efter :-)
Det synes jeg er en rigtigt god ide, synes dog det er vigtigt at man selv kan vælge fra eller til.
Eller endnu bedre; giv os mulighed for at vælge fra hvilke kategorier vi gerne vil se spørgsmål i oversigten :-)
Jeg ved f.eks. ikke en disse om import og eksport, og jeg har heller ikke nogen intentioner om at lære det; så det kunne være en kategori, jeg gerne ville sortere væk.
Jeg bruger i øvrigt stort set kun oversigten over nyeste tråde, når jeg er på Amino. Kigger aldrig i kategorier efter "om der liige skulle være noget spændende"..:)