Nu kender jeg ikke prisen, jeg siger bare at det var den pris jeg ville betale. Om den så ER syg og har bestemt sig for at dø, det ved jeg ikke
Men for at tænke lidt videre, kan man jo ringe til Greenpeace og lave et samarbejde med dem. For eksempel mit firma med økologisk rengøring, kunne få en god eksponering. Prøv at forestil dig et banner på båden, som bliver vist i al presse : " Aktiv 3 Økologisk Rengøring - Vi tænker på vores natur "
Uden tvivl, jeg tror på ideen hvis det kan lade sig gøre at redde hvalen, men min pointe er bare at 200 kg, kommer man ikke langt for nu om dage. Men den eksponering man får er jo selvfølgelig også mere end 200 kg værd, så ideen lever da helt sikkert
2. At aflive den er ekstremt besværligt (man kan ikke bruge almindelige skydevåben, og harpunkanoner af den slags, der er på hvalfangerskibe, er næppe til at opdrive i Danmark). Selv dynamit kan næppe bruges.
Dynamit er tidligere forsøgt i et forsøg på at fjerne en død strandet hval.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
hvorfor ikke trække den ind i et tilpas kraftigt net, og spænd nettet efter et tilpas kraftigt fartøj, som trækker hvalen ud på dybt vand..hvor svært kan det egentlig være...det må nogle ingeniører kunne beregne hvordan det praktisk kan lade sig gøre
Nu er det sådan med hvaler ligesom med elefanter. Når de er gamle og ikke vil leve mere så finder de et sted de har lyst til at ligge sig til at dø. Dvs. det er den eget initativ, den vil ikke reddes.
Den blev jo trukket ud en gang men svømmede nøjagtigt samme sted hen igen.. den er 40, fed og færdig du....
hvorfor ikke trække den ind i et tilpas kraftigt net, og spænd nettet efter et tilpas kraftigt fartøj, som trækker hvalen ud på dybt vand..hvor svært kan det egentlig være...det må nogle ingeniører kunne beregne hvordan det praktisk kan lade sig gøre
Er du klar over hvad der sker hvis du trækker den fri, og den pludselig begynder at slå med halen, mens den er "spændt fast" ?