Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstra domæner

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Har nogle spørgsmål vedrørende ekstra domæner.

Vi har hjemmesiden www.edcdanebo.dk, og overvejer at købe nogle ekstra domæner for at blive lettere at finde på google.

Hvis man eks. har et domæne der hedder: Ejendomsmægler Nibe, som linker direkte til www,edcdanebo.dk. Hvis en person søger på ejendomsmægler Nibe på google, vil siden så ikke komme frem i toppen?

Hvordan vil dette virke? Har det stor negativ effekt på SOE, eller er det noget som kan anbetales?

Med venlig hilsen

Søren Klausen

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:00

Du kan godt koebe domaenerne og lave en 301 redirect fra dem til det primaere.

Dog vil det ikke have nogen SEO vaerdi for dit site overhovedet saa laenge der intet indhold er paa disse domaener.

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 7. Dec 09
Skrevet kl. 12:08

Vil det betyder at hvis man søger på ejendomsmægler Nibe på google, så kommer den ret højt?

Det vil ikke betyde at google give det en negativ effekt når man linker direkte?

Kan man have flere domæner på samme webhotel, eller er man nødsaget til at oprette et webhotel for hver af de forskellige domæner vi skal bruge?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:18

MMarketing:

Dog vil det ikke have nogen SEO vaerdi for dit site overhovedet saa laenge der intet indhold er paa disse domaener.

Dit eksempel vil heller ikke have en SEO værdi selvom der kommer indhold på domænerne.

hvis domænerne skal have nogen værdi skal du eksempelvis oprette en blog på domænerne og skrive nogle blogindlæg. altså have en aktiv hjemmeside på de domæner du køber. og så selvfølgelig linke fra de hjemmesider til hoveddomænet med de ord som du gerne vil have hoveddomænet skal komme højere på. Men det er ikke sikkert at du kommer på førstepladsen af den grund. Men det gode er at det heller ikke har en negativ effekt da du har en aktiv hjemmeside på de domæner du køber.

Men der er ingen grund til at købe ekstra domæner for at gøre det, det du bare skal gøre er at linkbuilde til dit nuværende site, med de ord du gerne vil komme højere på. Det har den samme effekt og det bedste er at du ikke selv behøver at vedligeholde de sider som linket kommer fra.

MVH Kim

Om du kan have flere domæner på samme webhotel afhænger af den udbyder du bruger.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29

Søren Klausen:
Kan man have flere domæner på samme webhotel, eller er man nødsaget til at oprette et webhotel for hver af de forskellige domæner vi skal bruge?

Du kan godt have samme webhotel med flere domæner.

- Kenneth

Tilmeldt 7. Dec 09
Skrevet kl. 12:51

Vi har også overvejet at lave nogle blogs på de domæner.

Har fået afvide at det er nødvendigt at lave flere webhoteller for at have flere domæner med blogs på. Hvis man har flere blogs på samme webhotel der alle henviser til en anden hjemmeside, vil det have en dårlig indflydelse på siden.

Hvis man eks gerne vil findes på ejendomsmægler nibe, og domæner hedder www.ejendomsmæglernibe.dk, og man inde på bloggen skriver omkring www.edcdanebo.dk og ejendomsmægler nibe. Kan det lade sig gøre at man har flere af disse domæner på samme webhotel?

Grunden til jeg spørger er fordi jeg har fået afvide at der ingen ide er i det.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:57

KTJ-Media.dk:

MMarketing:

Dit eksempel vil heller ikke have en SEO værdi selvom der kommer indhold på domænerne.

hvis domænerne skal have nogen værdi skal du eksempelvis oprette en blog på domænerne og skrive nogle blogindlæg. altså have en aktiv hjemmeside på de domæner du køber. og så selvfølgelig linke fra de hjemmesider til hoveddomænet med de ord som du gerne vil have hoveddomænet skal komme højere på. Men det er ikke sikkert at du kommer på førstepladsen af den grund. Men det gode er at det heller ikke har en negativ effekt da du har en aktiv hjemmeside på de domæner du køber.

Men der er ingen grund til at købe ekstra domæner for at gøre det, det du bare skal gøre er at linkbuilde til dit nuværende site, med de ord du gerne vil komme højere på. Det har den samme effekt og det bedste er at du ikke selv behøver at vedligeholde de sider som linket kommer fra.

MVH Kim

Om du kan have flere domæner på samme webhotel afhænger af den udbyder du bruger.

Er en blog og blogindlæg da ikke det samme som indhold på domænet? ;-)

Kristian Ole Rørbye

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:08

MMarketing:

Er en blog og blogindlæg da ikke det samme som indhold på domænet? ;-)

Jo men læg mærke til at jeg ikke siger at man skal redirecte :) det er det der er forskellen. Så nej jeg siger ikke det samme som du siger.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:22

der er jo ingen grund til at putte indhold på en side man alligevel redirecter til et andet domæne Wink

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:27

Hehe, nej den er jeg med på. 

Var også ment at han: 

1. kunne købe domænerne så han havde dem og lave en 301 på dem(så de ikke bare står og "glor")

2. hvis han ville have noget SEO værdi ud af domænerne så kræver det er der er indhold på(f.eks. en blog) og at han selvfølgelig ikke laver en 301, hvis han vælger dette

det var sådan jeg mente det ;)

Kristian Ole Rørbye

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)