En mulighed kunne være, at have en flertrinsmodel - 1) Grovanalysen, der "kun" tager informationerne om antal og længde (kunden taster selv) 2) Mediumanalysen, hvor man kan uploade kaldsspecifikationer (kunden klarer det selv) Disse to er self-service og betales online. Der kan så være et 3. ben, hvor der laves detaljeret finanalyse mod procenter af overskud. Så kan du bruge tiden på at ringe rundt til kunder og sælge løsningen, og de kan så selv klare arbejdet. Kombinér det evt. med et personificeret, automatiseret nyhedsbrev, når der kommer nye operatører, pakker og priser, og send info ud hvis der f.eks. kan opnåes 10% besparelse eller mere - og kunden så enten kan få info gratis de første 3 gange, og betale derefter. Det er klart, at 3) giver den bedste og mest detaljerede besparelse, men 1) og 2) kan der trods alt også spares noget ved for de fleste. Du skal dog nok ikke forvente at kunne finansiere et fleretagers hovedkvarter på Esplanaden med denne service, men lidt lommepenge vil det bestemt kunne give :o) |
Af mine egne interesser kigger jeg meget på markedet, hvor jeg kan spare. Den vej igennem har jeg et rimelig overblik over hvad diverse selskaber tilbyder, for hvor meget osv.
Det jeg havde tænkt på var 199,- pr. abonnement, og hvis virksomheden har 8 abonnementer, så vil det være 199,- x 8. Men jeg kan godt se at det er for billigt, tænkte det også nok selv. Men jeg kan godt se at det bedste løsning er nok % del af besparelsen.
Men hvad så når man skal have analyseret deres forbrug, kan man tillade sig at bede om adgang til deres "selvbetjenings" side og analyserer udefra den. I stedet for at kunden skal have sendt det pr. papir?
Kenan